Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.
Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.
Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage

Až na to , že před dvaceti lety jezdil přímý bus Praha-Jáchymov každé 2-3 hodiny se kterým se dalo cestovat na jeden lístek , nikdo nemusel řešit , zda bude či nebude zpoždění , zda návazný spoj ujede či neujede atd.
Dnes máte ostré přestupní vazby , ale bus jede z Florence. A jízdní doba busu z Florence na kraj Prahy je hodně nejistá
Lo Wang: No ano, to je fakt. Ale kdyby se zase ČD toálně vzdaly tratě Bohumín - Brno, mohla by být všechna Beer přesunuta na soupravy Brno - Havlíčkův Brod - Praha a ejhle. Už by to byly rázem lépe vypadající rychlíky. Samozřejmě, že naopak by to bylo taky reálné, a taky snad celkem výhodné, ale toto rychlíky Brno - Přerov - Ostrava jsou jedinné vlakové spoje, které jsou schopny spojit 2. a třetí nejlidnatější město. A ejhle, s trochou štěstí by ten soukromý dopravce mohl provozovat své vlaky až do Havířova ( 11. nejlidnatější město republiky ) a Olomouce ( 5.nejlidnatější město ČR ). Uznávám, že na tu Olomouc je potřeba zrychlit úsek Přerov - Brno, ale i bez té Olomouce by se dalo hezky neprodělat!
Juraj Kováč: Tašku/kufor je možné v pohode vsunúť medzi sedadlá tak, že je stále na dosah, a pritom nezavadzia.
Díky za tip, ale že by nezavazela, to si neumím představit. Asi jsem nešikovnej. :D
Je otázka , jestli opravdu ten třetí dopravce nastoupí. Kolik jsme už toho slyšeli nejprve o RT , poté o RJ. Zatím z nich nevyjel nikdo.
Pokud skutečně dojde k tomu , že tam budou působit tři dopravci , nastane tvrdá konkurenční řež , kterou někdo z nich nepřežije. Tři dopravci na této trase vedle sebe nedokáží dlouho existovat. Každý z nich půjde do toho boje s něčím jiným. Někdo se stevardami a někdo s patrovými jednotkami. Ten , který trh zaujme , zůstane , ostatní zmizí.
Tedy místo dalších investic do infrastruktury se nejdřív snažit co nejvýhodněji prodávat tu infrastrukturu stávající. Tedy pokud už pro všechny vlaky nebude místo, pustit na trať toho, kdo zaplatí nejvíc.
Souhlas.
Nevím, zda je to horší než před 20 lety, ale mě tohle naprosto vyhovuje. Vám ne?
Lepší by ovšem bylo, kdyby stát (SŽDC) byl stejně dobrým hospodářem jako ti soukromí dopravci a, jak tady někteří píší, "šel tam, kde se dá vydělat". Tedy místo dalších investic do infrastruktury se nejdřív snažit co nejvýhodněji prodávat tu infrastrukturu stávající. Tedy pokud už pro všechny vlaky nebude místo, pustit na trať toho, kdo zaplatí nejvíc.
V Pendolinu je málo místa protože je to jednotka s naklápěním voz. skříní a ta musí splňovat nějaké nároky na tvar skříně, proto nejsou klopidla stejně velká jako vagony- myslím vevnitř, toť vše..
Pokud z Prahy do Ostravy pojede vlak každou hodinu, nebo dokonce 2x do hodiny? Tak co tam budu, jako třetí dopravce dělat s patrovou jednotkou o 4 dvoupatrech, tedy cca 9 vagonech??
Ano , mezi velkými městy je to o něčem jiném. Ale měl jsem na mysli síťový systém. Třeba z takové Prahy do Jáchymova se před 20 lety cestovalo lépe. A takových kombinací bychom dokázali najít mraky. Dále i mezi dálkovými linkami fungovaly přestupní body a návaznosti. To dnes absolutně nefunguje.
Tarifnú integráciu určite vítam, ale keby nebola, tak sa svet nezrúti
V jednoduchosti je síla. Čím složitější a komplikovanější systém , tím větší je důvod se železnici vyhnout a snažit se využít jiné alternativy.
A keď už tu padla neprehľadnosť... ako vôbec môžeme žiť s leteckými spoločnosťami?
Při přepravě na dlouhé vzdálenosti není kolikrát jiná možnost , než využít letecké dopravy.
Železnica má výhodu v sieťovosti, čo však neznamená, že by bez toho ľudia prestali jazdiť. Ľudia jazdia preto, že sa potrebujú dostať z bodu A do bodu B, a pre dosiahnutie tohto cieľa sa rozhodujú na základe ceny a nefinančných faktorov. Aký je problém s autobusmi? Žiadny. Holt si lístky kúpim dva.
Hlavne v dobe internetu toto absolútne nie je problém. Tarifnú integráciu určite vítam, ale keby nebola, tak sa svet nezrúti.
A keď už tu padla neprehľadnosť... ako vôbec môžeme žiť s leteckými spoločnosťami? Tam sa cena odvíja nie len od spoločnosti, triedy, dátumu, času a parametrov letenky, ale aj podľa dĺžky pobytu, rezervačného kontingentu, akvizičných a relačných zliav, transferových a codesharových dohôd... Napr. tento rok relatívne často kupujem letenky do Porta. Z 6 letov v rôznych dňoch to holt vyšlo na 6 rôznych spoločností a trasy s prestupom v Zurichu, Ženeve, Bruseli, Frankfurte a Palma de Mallorca. Absolútne netuším, ako som sa dostal ku konkrétnej cene, ale ani to nepotrebujem vedieť. Stačí, ak si to môžem pohodlne zakúpiť.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











