..: Na české tratě chce další dopravce: Rapid Express a Regio :..

Rapid Express - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.

Stadler FLIRT Rapid Regio - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.

Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 25.10.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 17      Zpráv na stránku:   
25.10.2010 (21:12)  
Oprvadu to absolutně nefunguje? Tak jsem se mrknul do idosu a Praha - Jáchymov jezdí autobusy minimálně každou hodinu s přestupem v KV, čekací doba na přestup méně než půl h., často méně než 10 minut a většinou se jedná o jiné dopravce.


Až na to , že před dvaceti lety jezdil přímý bus Praha-Jáchymov každé 2-3 hodiny se kterým se dalo cestovat na jeden lístek , nikdo nemusel řešit , zda bude či nebude zpoždění , zda návazný spoj ujede či neujede atd.
Dnes máte ostré přestupní vazby , ale bus jede z Florence. A jízdní doba busu z Florence na kraj Prahy je hodně nejistá
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
25.10.2010 (21:10)  
někdo s patrovými jednotkami- a zrovna s patrovými jednotkami by dopravce asi neprorazil. Myslím, že by si cestující v dálkové dopravě měl mít možnost si vybrat mezi kupé a velkoprostorem - to je asi ta nej možnost, jak zaujmout cestujícího co do členění a prostoru, nejlépe ještě pracovní a klidové oddíly, případně kuřáceké...
25.10.2010 (21:08)  
naroznej : No, Pendolíno je už tak nepovedenej projekt, že o něm raději nediskutovat. :D Dle mého názoru má 680 chyby jak ekonomické, tak designové.

Lo Wang: No ano, to je fakt. Ale kdyby se zase ČD toálně vzdaly tratě Bohumín - Brno, mohla by být všechna Beer přesunuta na soupravy Brno - Havlíčkův Brod - Praha a ejhle. Už by to byly rázem lépe vypadající rychlíky. Samozřejmě, že naopak by to bylo taky reálné, a taky snad celkem výhodné, ale toto rychlíky Brno - Přerov - Ostrava jsou jedinné vlakové spoje, které jsou schopny spojit 2. a třetí nejlidnatější město. A ejhle, s trochou štěstí by ten soukromý dopravce mohl provozovat své vlaky až do Havířova ( 11. nejlidnatější město republiky ) a Olomouce ( 5.nejlidnatější město ČR ). Uznávám, že na tu Olomouc je potřeba zrychlit úsek Přerov - Brno, ale i bez té Olomouce by se dalo hezky neprodělat!

Juraj Kováč: Tašku/kufor je možné v pohode vsunúť medzi sedadlá tak, že je stále na dosah, a pritom nezavadzia.
Díky za tip, ale že by nezavazela, to si neumím představit. Asi jsem nešikovnej. :D
25.10.2010 (21:04)  
Pokud z Prahy do Ostravy pojede vlak každou hodinu, nebo dokonce 2x do hodiny? Tak co tam budu, jako třetí dopravce dělat s patrovou jednotkou o 4 dvoupatrech, tedy cca 9 vagonech??

Je otázka , jestli opravdu ten třetí dopravce nastoupí. Kolik jsme už toho slyšeli nejprve o RT , poté o RJ. Zatím z nich nevyjel nikdo.
Pokud skutečně dojde k tomu , že tam budou působit tři dopravci , nastane tvrdá konkurenční řež , kterou někdo z nich nepřežije. Tři dopravci na této trase vedle sebe nedokáží dlouho existovat. Každý z nich půjde do toho boje s něčím jiným. Někdo se stevardami a někdo s patrovými jednotkami. Ten , který trh zaujme , zůstane , ostatní zmizí.

Tedy místo dalších investic do infrastruktury se nejdřív snažit co nejvýhodněji prodávat tu infrastrukturu stávající. Tedy pokud už pro všechny vlaky nebude místo, pustit na trať toho, kdo zaplatí nejvíc.

Souhlas.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
25.10.2010 (21:03)  
-> naroznej: Oprvadu to absolutně nefunguje? Tak jsem se mrknul do idosu a Praha - Jáchymov jezdí autobusy minimálně každou hodinu s přestupem v KV, čekací doba na přestup méně než půl h., často méně než 10 minut a většinou se jedná o jiné dopravce.
Nevím, zda je to horší než před 20 lety, ale mě tohle naprosto vyhovuje. Vám ne?
25.10.2010 (20:50)  
Konkurence má prý mimo jiné i ten efekt, že tlačí ceny dolů. To je pro mě dobré jakožto pro cestujícího. Ale jako daňový poplatník jsem teď trochu zděšen. Pokud totiž budeme chtít to cenově výhodné konkurenční prostředí udržet a rozvíjet, nezbyde nám nic jiného než nasypat pořádný balík peněz do zkapacitnění trati. Cestující na systému vydělá, ale doplatit za něj bude muset stát (tedy občan).

Lepší by ovšem bylo, kdyby stát (SŽDC) byl stejně dobrým hospodářem jako ti soukromí dopravci a, jak tady někteří píší, "šel tam, kde se dá vydělat". Tedy místo dalších investic do infrastruktury se nejdřív snažit co nejvýhodněji prodávat tu infrastrukturu stávající. Tedy pokud už pro všechny vlaky nebude místo, pustit na trať toho, kdo zaplatí nejvíc.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
25.10.2010 (20:42)  
Luxian- tak já nejsem rozumbrada, nevím jak vy. Patrová jednotka do dálkové dopravy je vhodná když: Jsou na trase krátké perony, když je obsazenost opravdu velká. Argument, že když se koupí patrová jednotka, že se ušetří? To jako ta jednotka bude potom vozit vzduch? Hlavně že se ušetřilo - a to né moc, i když přece. Samozřejmě že se cenově vyplatí 3+1 oproti 2+1. Řekněte mě, proč já, dejme tomu železniční dopravce bych si měl koupit patrovou jednotku, místo jednopatra, nebo vagonu ve kterých mohu nabídnout nesrovnatelně vyžší komfort. V ČR je dvoupatro v dálkovce hloupost. Neříkám že všude, ale tady nejsme ve Francii. U patrových vozů dochází k větší zátěži na podvozky. ČD se zdráhali koupit (671) i do Brna, nebo Plzně a to do příměstské dopravy a já se nedivím, že chtějí jednopatro.
V Pendolinu je málo místa protože je to jednotka s naklápěním voz. skříní a ta musí splňovat nějaké nároky na tvar skříně, proto nejsou klopidla stejně velká jako vagony- myslím vevnitř, toť vše..

Pokud z Prahy do Ostravy pojede vlak každou hodinu, nebo dokonce 2x do hodiny? Tak co tam budu, jako třetí dopravce dělat s patrovou jednotkou o 4 dvoupatrech, tedy cca 9 vagonech??
25.10.2010 (20:41)  
A dnes se dostanu za 130 kč s SA z Prahy do KV se vším komfortem
Ano , mezi velkými městy je to o něčem jiném. Ale měl jsem na mysli síťový systém. Třeba z takové Prahy do Jáchymova se před 20 lety cestovalo lépe. A takových kombinací bychom dokázali najít mraky. Dále i mezi dálkovými linkami fungovaly přestupní body a návaznosti. To dnes absolutně nefunguje.

Tarifnú integráciu určite vítam, ale keby nebola, tak sa svet nezrúti
V jednoduchosti je síla. Čím složitější a komplikovanější systém , tím větší je důvod se železnici vyhnout a snažit se využít jiné alternativy.

A keď už tu padla neprehľadnosť... ako vôbec môžeme žiť s leteckými spoločnosťami?
Při přepravě na dlouhé vzdálenosti není kolikrát jiná možnost , než využít letecké dopravy.
25.10.2010 (20:25)  
A k tomu miestu na batožinu: zvezte sa niekedy TGV - alebo možno postačí ARmpee/Ampeer. Tašku/kufor je možné v pohode vsunúť medzi sedadlá tak, že je stále na dosah, a pritom nezavadzia. Interiér si volí dopravca, takže toto určite problém nemusí byť.
25.10.2010 (20:21)  
Vážení, ja z vás fakt nemôžem :D

Železnica má výhodu v sieťovosti, čo však neznamená, že by bez toho ľudia prestali jazdiť. Ľudia jazdia preto, že sa potrebujú dostať z bodu A do bodu B, a pre dosiahnutie tohto cieľa sa rozhodujú na základe ceny a nefinančných faktorov. Aký je problém s autobusmi? Žiadny. Holt si lístky kúpim dva.
Hlavne v dobe internetu toto absolútne nie je problém. Tarifnú integráciu určite vítam, ale keby nebola, tak sa svet nezrúti.

A keď už tu padla neprehľadnosť... ako vôbec môžeme žiť s leteckými spoločnosťami? Tam sa cena odvíja nie len od spoločnosti, triedy, dátumu, času a parametrov letenky, ale aj podľa dĺžky pobytu, rezervačného kontingentu, akvizičných a relačných zliav, transferových a codesharových dohôd... Napr. tento rok relatívne často kupujem letenky do Porta. Z 6 letov v rôznych dňoch to holt vyšlo na 6 rôznych spoločností a trasy s prestupom v Zurichu, Ženeve, Bruseli, Frankfurte a Palma de Mallorca. Absolútne netuším, ako som sa dostal ku konkrétnej cene, ale ani to nepotrebujem vedieť. Stačí, ak si to môžem pohodlne zakúpiť.
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko