Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.
Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.
Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage

Lukrativní nebude jen Ostrava, ale třeba Brno, Plzeň nebo České Budějovice. Ale Brno má hodinový expresní interval, Plzeň a ČB leží na rozkopaném koridoru a tam je to bez šance vyjezdit provozně.
jsou i nejsou.
Za podmínek, které prozatím nabízí SŽDC a hlavně bez dotací ne :-)
A jelikož kterýkoli investor do dopravní obslužnosti nebude dotovat více dopravců než ČD a.s. jsou takovéto traťe prodělečné. Pokud se mýlím, nechápu počínání dopravců, kteří se snaží vyždímat poslední kapku kapacity trasy Praha - Ostrava, zatímco na jiných trasách je kapacita 24h/den
Nikoliv kolego, lukrativni mohou byt prepravni vykony, pokud jsou subvencovane, resp. pokud je dostatek cestujicich s patricnim jizdnym.
Aspoň když se tu řeší žlutý a modrý dopravce, tak se tu začne řešit modrožlutý (dle fota):c)
RpE mně osobně přijde víc ukecaný jako RJ. Tohle je přece jen taková menší mediální masáž. Udělat takový web a rozeslat tiskovou zprávu svedu taky, nicméně udělat alespoň demoprovoz, jako to udělal RJ, to už bych si netroufl.
My tomu dáme čas.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











