..: Na české tratě chce další dopravce: Rapid Express a Regio :..

Rapid Express - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.

Stadler FLIRT Rapid Regio - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.

Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 25.10.2010 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
25.10.2010 (17:25)  
Tomáš Palíšek - No a? Co by jsi navrhoval? Já vím, ty jedině ICE :)
25.10.2010 (17:21)  
Na jednu stranu vítám každou konkurenci Českých drah, ale na druhou stranu jednotky Stadler na trať Praha - Ostrava?
25.10.2010 (17:07)  
xAnri05) A o tom se tady bavíme – RAPID Regio chce vstoupit do tendrovaných tras, a říkali to tu mnozí, nejen RJ – nejvíc lukrativní jsou tratě s minimem cestujících, tudíž máte minimum práce s cestujícími. Když to srovnáte s narvanými rychlíky, kde prostě musíte řešit víc problémů a lidi obsloužit, máte větší náklady.

Lukrativní nebude jen Ostrava, ale třeba Brno, Plzeň nebo České Budějovice. Ale Brno má hodinový expresní interval, Plzeň a ČB leží na rozkopaném koridoru a tam je to bez šance vyjezdit provozně.
Registrierter Benutzer ReActor  mail  
25.10.2010 (17:03)  
Juraj Kováč:
jsou i nejsou.
Za podmínek, které prozatím nabízí SŽDC a hlavně bez dotací ne :-)

A jelikož kterýkoli investor do dopravní obslužnosti nebude dotovat více dopravců než ČD a.s. jsou takovéto traťe prodělečné. Pokud se mýlím, nechápu počínání dopravců, kteří se snaží vyždímat poslední kapku kapacity trasy Praha - Ostrava, zatímco na jiných trasách je kapacita 24h/den
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
25.10.2010 (17:02)  
Juraj Kovac:
Nikoliv kolego, lukrativni mohou byt prepravni vykony, pokud jsou subvencovane, resp. pokud je dostatek cestujicich s patricnim jizdnym.
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
25.10.2010 (17:00)  
Josef Petrák - ale pro E15 je to hotová věc, nakoupily 5 vlaků a basta. Ano necháme tomu čas a věřte, že by jste prezentační jízdy (demoprovoz) zvládl, tedy za předpokladu dostatku peněz. Pro Regiojet to asi také muselo být docela vážné rozhodnutí, udělat pořádnou reklamu demojízdami.
25.10.2010 (16:54)  
ReActor: všetky trate sú lukratívne.
Registrierter Benutzer ReActor  mail  
25.10.2010 (16:50)  
Celkem i držim palce jakékoli konkurenci RegioJetu. Mě jen z principu vadí, že se soukromníci cpou jen na lukrativní tratě... Vim vim, žádná trať není lukrativní, mají na to smlovy ČD, Martínek nic nedá atd. atd... Počítám s tím, že těch dopravců tu bude ještě "mrtě"

Aspoň když se tu řeší žlutý a modrý dopravce, tak se tu začne řešit modrožlutý (dle fota):c)
25.10.2010 (16:50)  
Na barvu ani jméno to nejezdí, přesto si musím zalamentovat - to opravdu nešlo nad tím názvem uvažovat aspoň o 5 minut déle a přijít s něčím, co se nebude normální veřejnosti neustále motat dobromady. Všechno musí být Jet a nebo alespoň Express. Jako by nešlo vymyslet nic jiného...
25.10.2010 (16:45)  
strejcekms) To se nevylučuje, nicméně jsme požádali Stadler Rail o vyjádření. Uvidíme, co odpoví. Furt může jít o nákup v předstihu, opci nebo si ty vozy koupí teď, někomu je 2 roky budou půjčovat a pak je odvezou do Ostravy.

RpE mně osobně přijde víc ukecaný jako RJ. Tohle je přece jen taková menší mediální masáž. Udělat takový web a rozeslat tiskovou zprávu svedu taky, nicméně udělat alespoň demoprovoz, jako to udělal RJ, to už bych si netroufl.

My tomu dáme čas.
  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko