..: Na české tratě chce další dopravce: Rapid Express a Regio :..

Rapid Express - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.

Stadler FLIRT Rapid Regio - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.

Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 25.10.2010 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
25.10.2010 (20:20)  
-> naroznej: Sice mladý relitvně jsem, ale ne zase tak mladý, abych si dobu před 20 lety nepamatoval. Ale já vůbec nic nesrovnávám. Já prostě jen v současném systému nevidím žádný problém. A dle mého názoru např. v okolí Prahy, kde bydlím, funguje mnohem lépe, než před těmi 20 lety. A dnes se dostanu např. z Prahy do KV s SA se vším komfortem za 130 kč.
25.10.2010 (20:03)  
Tomáš Palíšek: Nemyslím, že zrovna na trati Bohumín - Brno by bylo možné zvyšovat počet spojů. Ne, že by tam jezdilo málo lidí, ale dokud nebude postaven koridor Přerov - Brno, myslím, že by se tam další vlaky jen obtížně vměstnaly (i při současném stavu často vlaky čekají v polích :o)
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
25.10.2010 (20:01)  
-> Tomáš Palíšek: OK, místo na zavazadla je dejme tomu docela rozumný důvod. Ale neřekl bych, že nějak zásadní, já osobně jsem ten prolbém nikdy nepocítil, ale je faktem, že obvykle s sebou víc než 2 kufry nevozím :-) Ale řekl bych, že s více než 2 kufry by měl člověk problémy i ve standardním vagóně.
Co se týče designu, to je hodně individuální, ale toto nové TGV Duplex se mi líbí víc než většina současných jednotek.
http://www.kjclub.com/UploadFile/exc_board_52/2009/05/14/Argentina%20TGV.jpg
Stejně tak zmiňovaná jednotka od Bombarideru. Nicméně design bych zase moc za rozumný argument nepovažoval. To je spíš emoční a čistě subjektivní záležitost.

-> Danny: Aha, tenhle argument mě nenapadl. To je fakt, režijky do všech vlaků prostě musí být zachovány :-)
25.10.2010 (19:54)  
Proti patrovým jednotkám pro dálkovou dopravě mám jednu výhradu. A to nedostatek míst pro zavazadla. Když si to dám nad hlavu, nevejde se mi to

Hlavně,že v pendolínech je míst na zavazadla mraky.
Nevím , jak to funguje u drážních vozidel. Ale když kupuje letecká společnost letadlo , volí si počet sedaček , které tam chce mít. Stejně tak u dálkových busů. Myslím , že u železničních vozidel to bude stejné. Takže záleží na kupci , co chce a co si objedná

Navíc jsem bohužel za svůj život nenarazil na patrovou jednotku, která by mě oslovila designem
Design vozidla , kterým mám někam jet mi je ukradený. Důležité je , aby se v tom dobře cestovalo
25.10.2010 (19:49)  
Za chvíli v tom bude takový binec jako je teď v autobusové dopravě - každý dopravce jiný, nikde neplatí žádné obchodní nabídky a slevy

Železnice profituje ze své "síťovosti". Pokud se tato "síťovost" naruší , bude to znamenat odliv cestujících , kteří jsou nuceni přestupovat. Proto před vypisováním tendrů na různé linky by mělo být zajištěno , že tato tarifní i přestupní "síťovost" nebude narušena.

Jinak já žádný binec v autobusové dopravě nepozoruji. Když někam chci, najdu si spoj a jedu. Kde je problém?
Jste pravděpodobně mladší ročník a nemůžete srovnávat součastný systém autobusové dopravy se systémem , který zde byl před dvaceti lety , kdy autobusovou dopravu celorepublikově zajišťoval jeden podnik s jedním tarifem , kdy na jednu stranu si nikdo s nikým nekonkuroval ,ale na druhou stranu ten systém fungoval lépe , než funguje dnes.
25.10.2010 (19:46)  
Proti patrovým jednotkám pro dálkovou dopravě mám jednu výhradu. A to nedostatek míst pro zavazadla. Když si to dám nad hlavu, nevejde se mi to. Když si na chodbičku, nadělám problémy ostatním lidem. Když si to dám do tzv. prostoru se zavazadly, budu chodit jak blbej ke kufru pro svačinu, ještě se stresovat, jestli mi ho náhodou někdo nesebral nebo nešmíroval. To opravdu chci...
Navíc jsem bohužel za svůj život nenarazil na patrovou jednotku, která by mě oslovila designem ( jednotka pro SBB bude asi první ).

EC 174: No, ono na trati Břeclav - Přerov jezdí mnoho jenom do/z školy/práce - jinak nic. Ale co takhle pravidelně vytíženou trať Bohumín - Brno? Stačily by bohatě sedmivozové soupravy, ale mám pocit, že by zrovna tato trať se vyplatila. Navíc jsem četl, že hodně lidí jedoucí přes tuto trať používá Notebook, takže by se hodily i zásuvky.
Registrierter Benutzer Danny 
25.10.2010 (19:36)  
Luxian: Třeba je problem v tom, že nebudou platit režijky na všechny vlaky :-)))
25.10.2010 (19:34)  
No zkrátka binec, v němž se běžný cestující nemůže vyznat
EC 174: Mluvíte pořád o autobusech, nebo jste plynule přešel ke kritice tarifu nejmenovaného železničního dopravce?;-)
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
25.10.2010 (19:17)  
-> strejcekms, Tomáš Palíšek: Můžete mi vy rozumbradové říct jediný rouzmný, opakuji rozumný argument, proč se podle vás na dálkovou dopravu nehodí patrové jednotky? Věci typu: "nelze projet minibarem" apod. neuznávám. Například jendotky od Bombardieru pro SBB mají mít průchozí patro. Nehledě na to, že minibar je opravdu pádný důvod...

-> EC 174: Myslím, že vám poněkud uniká smysl ekonomického systému založené na kapitalismu. Když někdo rozjede nějakou ekonomickou aktivitu, tak jeho zájmem je na tom vydělat, protože ho to živí. A pokud možno zisk maximalizovat. Sice to někdy vede k různým nepříjemným praktikám, za které je kapitalismus odsuzován, ale to není problém kapitalismu, to je problém morálky lidí.
Jestliže chci jako dopravce vstoupit na železniční trh a nemůžu se ucházet o dotovanou dopravu, protože desetileté smlouvy byly uzavřeny s ČD a nejblížší tendr na rychlíky bude možná za 2 roky, pak prostě jdu na trať, kde je předpokládaná největší ziskovost.
Ale když se vám to nelíbí, nikdo vám vůbec nebrání si založit vlastní dopravní firmu, vzít si půjčku, nakoupit vlaky a začít jezdit charitativně třeba na trati Cheb - Ú.n.L. a začít sloužit lidem. Akorát nevím, z čeho pak tu půjčku splatíte. Ale třeba vám ji odpustí za vaši dobročinnost...

Jinak já žádný binec v autobusové dopravě nepozoruji. Když někam chci, najdu si spoj a jedu. Kde je problém?
Registrierter Benutzer EC 174  mail  
25.10.2010 (19:02)  
Borecek13: V podstatě souhlasím.
Každý by chtěl na trať Praha - Ostrava. Žádné firmě nejde o to, aby skutečně sloužila lidem, ale jen, aby si co nejvíce na této lukrativní trase nahrabala. Proč nechce někdo kamkoliv jinam, třeba Přerov - Břeclav, Ústí nad Labem - Cheb, tam by bylo kvalitní vlaky potřeba. Za chvíli v tom bude takový binec jako je teď v autobusové dopravě - každý dopravce jiný, nikde neplatí žádné obchodní nabídky a slevy, každý dopravce jiná cena,... No zkrátka binec, v němž se běžný cestující nemůže vyznat.
  1 ... 12 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko