Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.
| 9.8.2010 (15:30)
Na druhou stranu je tu tak stále šance, že se ta jeho rozhodnutí podaří zvrátit či pozměnit.
Jeslti se železnice dotuje 2x nebo 5x je jen formální otázka, to že teď rozdělené pochází od EU a je to myslím hlavně kvůli možnosti liberalizace.
neni to JEN formalni otazka - to je fakt, ze dvakrat: jednou pres investici do infrastruktury (ktera neni trzne opodstatnena, ale je dejme tomu spolecensky obhajitelna), podruhe pak pres ZDO, coz je prezitek a bohuzel ekonomicky neunosny. takze otazka by spise mela znit: jak z toho ven? proste na to vsechno ted penize nejsou...
Na rozdíl od Tebe si myslím, (že stejně jako i v mnohých evrpských bohatších a železničně vyspělejších zemí) je třeba osobní dopravu částečně dotovat a že je to navíc z dlouhodobého hlediska i celospolečensky přínosné.
dobre, ale zkus to tedy objasnit, proc je treba osobni dopravu dotovat - je to snad svaty gral? a pokud muzes, klidne mi pribliz proc je to celospolecensky prinosne. na to existuje nejaka studie, nebo statistika? ze jako spolecnost (lide v CR) miluji osobni dopravu na zeleznici?
2. krok: zastavíme stavbu železnic, jsou drahý.
3. krok: dálnice budeme stavět, protože tam nalijeme peníze z železnice.
Takže ve výsledku šetřit na dálnicích nepotřebujeme. Ve výsledku se na dálnicích neušetří ani koruna, ale vypadáme jako borci, protože jsme na stavební firmy udělali bububu.
Chápu to správně?
Zlobr
Budete se divit ,ale na této bázi funguje v ekonomice všechno. Já jsem se zúčastnil jednoho jednání v Košických železárnách , kde američtí vlastníci vytáhli něco podobného. Dáš slevy , dostaneš nové kontrakty , případně smlouvy , které máš uzavřeny na 3 roky ti prodloužíme až na 10 let. Nedáš-li slevy , spolupráce s tebou bude utlumena.A USSTEEL je světová megaskupina s obratem v miliardách dolarů.
Tranzitní nákladní doprava bude ČR objíždět čím dál víc atd...
Kolik transitní železniční dopravy dnes objíždí ČR z důvodu chybějícího III. , příp. IV. koridoru ??? Je nějaká taková ??
je třeba osobní dopravu částečně dotovat a že je to navíc z dlouhodobého hlediska i celospolečensky přínosné
To určitě ano. Ale nad rozsahem objednávané osobní dopravy mi zůstává rozum stát. Tento stát udělal hodně pro osobu , cestující z Prahy do Pardubic či Olomouce , ale udělal velmi málo pro firmu , která si u dopravců objednává obrovské objemy přepravy zboží.
Kolikrát mi to připadá , že tento stát se pustil do boje s individuálním motorismem , který nemůže vyhrát. Na druhou stranu vyklidil pole kamionům
Na rozdíl od Tebe si myslím, (že stejně jako i v mnohých evrpských bohatších a železničně vyspělejších zemí) je třeba osobní dopravu částečně dotovat a že je to navíc z dlouhodobého hlediska i celospolečensky přínosné. Samozřejmě, když to bude rozumné, a vhodné cílené. (Např to, že to časem musí odnést hodně lokálních tratí u nás je mi jasné už dávno...)
No to máš pravdu, že tu nekoncepčnost byla - a to velká. I když v infrastukuře bych až tolik neřekl, jasné byly koridory ( i když k nim mám výhrady).
Já jsem jen doufal, že to bude právě lepší...a teď mi začíná docházet, že nebude....
To máš podle mě pravdu s tou organizací (i když nevím jeslti bysme se shodli na konkrétních plánech), ale bez těch investic prostě nebude NIC. A musí se to dělat průběžně, jinak paníze nebudou prostě nikdy (to platí samozřejmě i o dálnicích). A kam se za posleních 15 let investovalo především - do koridorů. A na tom nic pochyného nevidím, to jsou ty hlavní tratě (ale ne zdaleka všechny) nevím o tom, že by se peníze vyhazovaly do lokálek, kde nic nejezdí...
Ponechávám stranou, jestli se byly ty stavby v minulosti předražené (možná ano), a jeslti byly i projektovány zbytečně draze (např. přehnaně dimenzovaná nádraží). Ale to Bárta neřeší, on to prostě utnul....železnice má utrum a hotovo.
Ale co mě děsí snad ještě víc, je ta naprostá nekoncepčnost...
dobre, ale uznej, ze nekoncepcnost se tu neobjevila najednou z nicehoz nic. proste nekoncepcni rozhodovani je tu vice, jak deset let. pred osmi lety prsely sliby na vyrazne zvyseni investic do osobni zeleznicni prepravy (to je ta moje oblibena "sukafon do kazde vesnice"), po te se to diky vizionarum ze SZ posunulo o drastickych 180* do rozvoje a urychlene vystavby VRT... proboha, zeleznice se neda postavit za pet let, to je proces na desetileti. a dokud nebude existovat zavazny plan pro vsechny vlady nasledjici (ktery se nebude smet menit), pak se koncepcniho reseni proste nikdy nedockame. a misto toho budeme sledovat tyhle tanecky.
Když se ale výrazně sníží investice do železnice, tak se z dlouhodobého hlediska tan poměr bude dále zhoršovat, pak se znovu zmenší výše investic a železnice končí. Tranzitní nákladní doprava bude ČR objíždět čím dál víc atd...
nakladni tranzit pres CR je vetsinove po silnici. nikdo nema duvod CR objizdet. a pokud zustane myto na stavajici smesne urovni, ani mit nebude.
honzo, opravdu chces, aby se zeleznice dotovala DVAKRAT v realnem case (jednoupres ZDO a podruhe pres SZDC)? vzdyt je to ekonomicky nesmysl... CR neni tak bohatym statem, aby si TOHLEmohla dovolit...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










