..: Ministerstvo dopravy zastavilo všechny drážní stavby :..

logo MDČR, foto: MDČR Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, Lidové noviny/Lidovky


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.8.2010 (15:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 23      Zpráv na stránku:   
13.08.2010 (11:40)  
Ale co mě děsí snad ještě víc, je ta naprostá nekoncepčnost - někdo dokázal vytáhnout slevy, tak mu přidáme, někdo ne (třeba že to nejde ? - já nevím) tak prostě utrum. Takhle se dá ještě nějak řídit středně velká soukromá firma, ale ne ministerstvo...
Ano, lze provést velké reformy na železnici - ala Maďarsko. (ne že bych z takových reforem měl radost). Zrušit většinu lokálek, na dalších tratích třeba zrušit osobní dopravu, na hlavních tratích v některých (nepříměstkých) úsecích zrušit osobní vlaky a soustředit se na Sp/R (nad nimi IC/EC)...atd atd. Ale musí to být detailně zpracovaná koncepce, a musí se (a to řekl i Moos) se dále investovat do hlavních tratí a do příměstkých a to včetně novostaveb - a na to je třeba pořád dost peněz, vždyť ani dokončení těch (zdaleka nijak zázračných koridorů) je v nedohlednu a to teď aspoň trochu penize byly...
A dále je tu otázka štědrých dotací EU, které teď jsou, a vůbec za pár let být nemusí...
registrovaný uživatel rpet  mail  
13.08.2010 (11:35)  
@ M

prepravni vykon zeleznice je pouhych 20% z celkoveho souctu vsech prepravnich vykonu v CR.

proste MDCR uprednostnilo vetsinu pred mensinou - a je ted uplne jedno, jestli mam, nebo nemam rad zeleznici. zni mi to logicky.

me jen zarazi, ze porad tady nevidim nikoho, kdo by byl ochotny si priznat, ze system a organizace provozu osobni zeleznicni dopravy v CR je proste prezity - pokud to bude takhle pokracovat dal, nikdo z nas se nedocka ani lepsich koleji, ani vyrazne lepsiho vozoveho parku a uz vubec ne VRT. to by vas melo stvat, nikoliv Barta nebo Jancura...
13.08.2010 (11:29)  
No to já ho klidně řeknu: investice 50:50 (ovšem u železnice jde povětšinou skutečně jen o takovou lepší údržbu), výkony 80:20 v neprospěch železnice.
Když se ale výrazně sníží investice do železnice, tak se z dlouhodobého hlediska tan poměr bude dále zhoršovat, pak se znovu zmenší výše investic a železnice končí. Tranzitní nákladní doprava bude ČR objíždět čím dál víc atd...
Jde o rozhodnutí: chceme budovat moderní želznici, nebo se bude utlumovat a jde se tvrdě do silniční dopravy. A až teď Bárta ovevřeně prosadil tu druhou možnost, ani předchozí pravicové vlády si to netroufly.
registrovaný uživatel happy 
13.08.2010 (11:15)  
Šéfa SŽDC Komárka okamžitě vykopat pryč!!
registrovaný uživatel M 
13.08.2010 (10:44)  
Kdyz tady padlo jmeno Moos, tak skoda, ze nezaznel i ten jeho citat o investicich a vykonech
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
13.08.2010 (10:02)  
Bártovo řešení: dálnice se budou stavět dál. Na úkor železnic.

http://byznys.lidovky.cz/bartovo-reseni-dalnice-se-budou-stavet-dal-na-ukor-zeleznic-p4c-/ln-doprava.asp?c=A100813_091244_ln-doprava_mev

VŽDYŤ ŽELEZNICE SE NESTAVÍ, ALE JEN PROBÍHÁ REKONSTRUKCE ZANEDBANÉHO STAVU A ODSTRAŇOVÁNÍ ZASTARALÝCH TECHNOLOGIÍ !
13.08.2010 (9:50)  
No je definitinvě vymalováno, politika na další léta už je jasná...
Docela mě překvapuje že to podpořil (alespoň podle toho článku) i Petr Moos. Uvědomme si, jak vypadá infrastruktura na naší želznici dnes, a jak by teprve vapadala, kdyby byl posledních 15 let poměr investic těch 80:20...
Myslím, že je zcela jasné, že se dá očekávat i snižování výdajů na dotace dopravcům (jistě jsou dlouhodobé smlouvy - ale s kým - s podnikem který patří tomu, kdo ty dotace bude chtít snížit...). Tohle je opravdu černý pátek pro železnici, z tohohle se bude vzpamatovávat možná zas až tak za 15 let... A to jsem věřil optimisticky, že se dožiju VRTratí sítě u nás :-)
13.08.2010 (7:53)  
fabrika tu vlecku nenecha postavit, kdyz je to reseni tak ekonomicky fantasticky - navratnost je zarucena

Fabrika tu vlečku má.Dost naplněnou , ale má.
Ale železniční doprava v MB , to nemusí být jenom ŠKODA . To je mraky dodavatelů , kteří vlečku nemají a vzhledem ke své poloze ani mít nemohou.
A pokud budou chtít byť i něco zkušebně odeslat po železnici , mají smůlu. Vhodný veřejný prostor k nakládce v MB chybí.
Každá firma se snaží investovat do té své oblasti , vlečku si postaví pouze v případu , že se vzhledem k charekteru své práce bez ní neobejde.
Navíc mít vlečku , znamená mít další starosti. Zajistit technický dohled , provozování atd.
Proto by stát měl jít systémem , že na vhodných místech (kde je potenciál) zafinancuje výstavbu překládacího místa a zajistí všechny legislativní nutnosti provozování tohoto místa.
13.08.2010 (7:25)  
http://domaci.ihned.cz/c1-45619620-barta-otocil-dalnic-se-skrty-nedotknou-dostavi-se-na-ukor-zeleznic

- železniční politika v režii Škrt09 a Škrty Veřejné (též Škrti veřejní). Pro železnici je to opravdový pátek třináctého.
registrovaný uživatel rpet  mail  
13.08.2010 (0:19)  
1. vic lidi by vlakme mohlo jezdit klidne i ted. ale asi nechteji. pochybuju, ze je to stavem trati. jista autobusova firma jezdi pravidelnou linku z prahy do londyna, a prumerna obsazenost te linky je 88%. kvalitni silnice je na jedne tretine cesty, zbytek uz je horsi a usek great london - central london je docela katastrofalni, co se stavu vozovky tyce. a lidi furt jezdej... sakra, cim to je???

2. ano, nakladni doprava je strasne zanedbana - a je v tom i nedostatek vlecek, bez debaty. na druhou stranu me zarazi, proc si teda fabrika tu vlecku nenecha postavit, kdyz je to reseni tak ekonomicky fantasticky - navratnost je zarucena, alespon v pripade Skody Auto urcite, ta se jen tak nezboura.

3. kdyby stat vedel, ze se mu zvysena investice do modernizace trati vrati (prostrednictvim vybranych primych dani, jez jsou obsazeny v cene kazde jizdenky [DPH, spotrebni dan PHM...]), tak uz by to davno podporoval. pokud to doted nepodporuje, zbyva otazka "proc". jestli v tom - krom jinych duvodu - nehraje svoji roli taky kazdorocni darek CD za jejich sluzby v podobe dotaci za ZDO... a ted jeste dotovat rekonstrukce trati a VRT pres SZDC... taky bych si to rozmyslel, kdyz se ten efekt zvysene poptavky po doprave po zeleznici ne a ne dostavit.
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 23      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko