..: Ministerstvo dopravy zastavilo všechny drážní stavby :..

logo MDČR, foto: MDČR Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, Lidové noviny/Lidovky


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.8.2010 (15:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 23      Zpráv na stránku:   
13.08.2010 (0:05)  
registrovaný uživatel Kakov 
12.08.2010 (21:42)  
reko tratě+zvýšení počtu cestujících:
je nutné si uvědomit, že bez moderních tratí se současný počet cestujících neudrží a nastal by postupný zánik železnice, takže se musí uvažovat nejen jestli přírůstek pár % stojí za to, ale jestli stojí za to, aby ta trať fungovala....
registrovaný uživatel M 
12.08.2010 (21:40)  
Do cílového stavu dálniční sítě chybí 800km? A kolik km zbývá zrekonstruovat (zdůrazňuji zrekonstruovat ne postavit nově) železnice? 10x tolik?
Jako na jedne strane vystavba dalnic, na druhe strane opravy trati? Tak to uz muzeme rovnou merit, kolik je treba opravit silnicek...

Mě třeba v provozování vlečky brání to, že jsem řadový zaměstnanec a tudíž ji nepotřebuji. Navíc ani nepracuji ani nebydlím v dosahu žádných kolejí, takže vlečka by pro mě byla opravdu zbytečnou ;-)
Ale nic ti nebrani v tom tu vlecku provozovat na sve podnikatelske riziko, ne? Protoze vsichni jsou as blbci, ze to rusi, tak ty objevis diru na trhu a stanes se ukrutne bohatym. A az budes filantrop, tak budes otevirat dalsi vlecky uz jen pro zabavu
12.08.2010 (19:47)  
Ale u Boleslavi se mluvilo hlavně o dopravě nákladní, ne osobní - mluvilo se především o oprávněnosti tunelů. Jinak si i tak dovedu představit spíše návrat nákladní dopravy na 3. koridor než do MB.
registrovaný uživatel junkrs 
12.08.2010 (16:01)  
naroznej:
Do cílového stavu dálniční sítě chybí 800km? A kolik km zbývá zrekonstruovat (zdůrazňuji zrekonstruovat ne postavit nově) železnice? 10x tolik?
Mě třeba v provozování vlečky brání to, že jsem řadový zaměstnanec a tudíž ji nepotřebuji. Navíc ani nepracuji ani nebydlím v dosahu žádných kolejí, takže vlečka by pro mě byla opravdu zbytečnou ;-)
12.08.2010 (15:22)  
A o kolik budou jezdit plnější po dostavbě koridoru ? - řekl bych že budou. pokud se dokoupí i slušné vagóny. To v té Boleslavi tolik nehrozí (pokud by se nekoridovalo až do Liberce),
12.08.2010 (13:55)  
ale až bude po celé republice 10tis km dálnic

To nikdy nebude. Do cílového stavu chybí nějakých cca 800 km.

Vždyť kolik se jenom za posledních 20 let zrušilo vleček, nákladišť atd

Tak si nějakou vlečku vemte do pronájmu a provozujte ji. Co Vám v tom brání ??

Jaký je asi přepravní poměr silnice vs. železnice třeba ve Švýcarsku?

A jaký je v Německu,Francii,či Nizozemí ? A troufnu si říci , že máme blíže k tomu Švýcarsku , než k takové Francii.

Ale rychlíky tam jezdí po hodině a jezdí na české poměry plné
A o kolik budou jezdit plnější po dostavbě koridoru ?
12.08.2010 (13:34)  
Zato , když slyším o pěti tunelích mezi Benešovem a Voticemi , dere se mi na tvář úsměv. - klidně se smějte. Ale rychlíky tam jezdí po hodině a jezdí na české poměry plné. Co tam proti minulým letům chybí, je nákladní doprava.
registrovaný uživatel junkrs 
12.08.2010 (13:14)  
rpet:...takze sorry, VRT budu podporovat az ve chvili, kdy budou v cajku dalnice, ktery zarucuji nasi male zemicce konkurenceschopne prumyslove podniky...
To je všechno sice pěkný, ale až bude po celé republice 10tis km dálnic a budou hustě jako pavučina, že nebude kam před tím hlukem a smradem z těch tisícovek a milionů kamionů kam uniknout, tak už bude pozdě.
Jak už poznamenal "ceskolipak", tak železnice je vedena čím dál tím více do ústraní a podle toho taky třeba vypadá ten poměr přepravních proudů mezi silnicí a železnicí ať už v osoní dopravě nebo i nákladní. Vždyť kolik se jenom za posledních 20 let zrušilo vleček, nákladišť atd. Jaký je asi přepravní poměr silnice vs. železnice třeba ve Švýcarsku? A myslíte si, že se tam takovýto poměr udělal před nebo až po zrekonstruování a zmodernizování železnice?
12.08.2010 (12:53)  
z aktuálního článku na iDNES:
"Mohu prozradit, že v mém rozhodování nebude hrát roli jen ekonomika," oznámil pouze oficiálně ministr dopravy z Věcí veřejných po setkání s Klausem. Roli podle něj budou hrát i osobní setkání s lidmi, jichž se plánované škrty ve stavbách kvůli úsporám vlády dotknou.
...
Celý seznam, kde se stavět nebude, zveřejní Bárta až zítra.
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 23      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko