..: Ministerstvo dopravy zastavilo všechny drážní stavby :..

logo MDČR, foto: MDČR Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, Lidové noviny/Lidovky


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.8.2010 (15:30)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 15 16 17 18 19 ... 23      Zpráv na stránku:   
10.08.2010 (11:32)  
Můžu ale všechny diskutující uklidnit, že sám bych byl osobně rád, abych se mýlil a zjistilo se, že třeba firma A vrátí státu X miliard, firma B vrátí Y stovek miliónů, pan (třeba) Novák půjde na 10 let do basy za zrponevěření státních peněz atd.

Jde spíše o budoucnost , s minulostí se nyní již nic moc neudělá.
Navíc postižitelnost jednotlivých osob je s otazníkem. Můžete jej vyhodit , můžete mu dát k úhradě maximálně 4,5x násobek platu a to je asi tak vše. Aby dotyčný šel do basy , muse byste mu prokázat úmysl , či to , že dotyčný inkasoval nějaké peníze od stavebních firem . A to nikdo nedokáže.
Registrierter Benutzer junkrs 
10.08.2010 (11:12)  
naroznej:...A kladu se otázku , zda to tak chtěl opravdu stát , nebo stavební lobby....
Jakej "stát" zase? Stát snad uzavírá a podepisuje nějaké smlouvy? To je tam snad pod smlouvami podepsaná Česká Republika? Vše musela snad podepsat a odsouhlasit nějaká osoba (osoby) a ta by za své rozhodnutí měla nést zodpovědnost. A určitě ta osoba za to nebrala 10 tisíc, jako nějakej dělník, takže jestli jsou ty zakázky pro stát nevýhodný, měla by být daná osoba řádně postižena.

Farkač Karel:
Já bych s tím vítáním ministrova rozhodnutí nebyl tak optimistickej. Možná, že vyplave na povrch, že financování není průhledné a že se někomu sem tam zakutálí do kapsy nějaký ten miliónek, ale pokud bude výsledný finanční přínos tohoto pozastavení nulový nebo dokonce záporný (jako že asi bude), tak je to naprosto o ničem. Můžu ale všechny diskutující uklidnit, že sám bych byl osobně rád, abych se mýlil a zjistilo se, že třeba firma A vrátí státu X miliard, firma B vrátí Y stovek miliónů, pan (třeba) Novák půjde na 10 let do basy za zrponevěření státních peněz atd.
10.08.2010 (10:25)  
Ministrovo rozhodnutí chápu , rozumím mu a pokládám jej za moudré.

Jednak jde o tu průhlednost , jednak i BIS zmiňovala ve své správě propojení SŽDC a stavebních firem.
Dále nerozumím i tomu , proč se v minulosti realizovala spousta zbytečných a bezvýznamných staveb. A kladu se otázku , zda to tak chtěl opravdu stát , nebo stavební lobby.
10.08.2010 (9:57)  
Plně vítám ministrovo momentální zastavení staveb, jelikož financování není průhledné. Myslím si, že jen Pán Bůh ví alespoň v polovině staveb, proč a kam šlo tolik peněz. Zřízení auditora na SŽDC plně vítám. Už se těším, co vše vyplave napovrch. Horší bude už to, že patrně vzniklé škody zbytečnými náklad vynaloženými v minulosti, těžko někdo uhradí.
Na závěr: Tento ministr dopravy má moje plné sympatie. Konečně někdo vzal věc za správný konec.
FRK
10.08.2010 (9:55)  
AD debata o PHS Je zajímavé že v okolí silnic se nebudjí a když tak spíš velmi výmečně. Přitom silnice budí větší hlukovou zátež sice rozloženou takže spičky nejsou tak vysoké jako u žel. dopravy,ale celkové zatížení je daleko silnější.
10.08.2010 (9:42)  
burgear: Tak Skanska o tom musí něco vědět, když byla jeden z hlavních hráčú. Osobně pochybuju, že by se u nás našlo výběrové řízení v dopravě nad 10M, které nebylo zmanipulované. Podle odhadú jde u silničních staveb u nás nejméně 10% ceny stavby na úplatky. Větší problém z hlediska nákladú jsou nesmyslně předimenzované stavby od firem jako je SUDOP. Zbytečně moc sjezdú/nájezdú, 3 mosty tam, kde by stačil jeden... To v konečném dúsledku stavby prodraží ještě víc než úplatky. Další obrovský problém jsou nesmyslně nastavená výběrová řízení, kdy se najednou soutěží 5km koridoru se všemi stavbami. To pak vyhraje samozřejmě firma, která na to ani nešáhne a zakázku rozdělí a přeprodá dalším. Často se to takhle přeprodá i několikrát a konkrétní stavbu pak dělá firmička s 20ti zaměstnanci za 1/3 ceny co platí stát. No a o tom, jak sou u nás nastaveny zákoné normy, snad nemusím ani nic říkat. Stačí jenom změnit normy pro protihlukové stěny a za stejné peníze zmodernizujete mnohem víc tratí a třeba by i na nějakou přeložku zbylo, aby vlak nevrzal v obloucích ...
Registrierter Benutzer d-laik 
10.08.2010 (7:35)  
Nechci tady detailně rozebírat problematiku akustických výpočtů. Ale přesto - malinké porovnání rozhodujícího parametru pro pohlcení hluku - činitele akustické pohltivosti (při 125 Hz). Beton má jeden z nejhorších (0,01), vůbec nejhorší je nalakovaný beton. Lépe jsou na tom i neomítnuté cihly 0,024). Surové dřevo má solidních 0,098 (!). Když se beton nahodí, zlepší se pohltivost na 0,025 a t.d.
Co z toho plyne? Že betonové stěny hluk takřka nepohlcují, ale jen odrážejí. Jsou odolné vůči vandalům a zubu času - to je to jediné dobré, co se o nich dá říci.
Registrierter Benutzer bugear 
09.08.2010 (22:58)  
@MildaIV: A to víte, že firma, která zažaluje stát nemá šanci se ucházet o další zakázky ?
Asi nějak takhle, že? ;) http://ekonomika.ihned.cz/c1-45097230-skanska-zazaluje-pochybne-tendry-desitky-jich-byly-zmanipulovane-tvrdi
U soukromých firem to platí, u státu nikoliv.
Editor oder ŽP Admin Vlad  mail  
09.08.2010 (22:53)  
Cestující: Jako stavař jsem musel prokazovat, jaký hluk způsobí silniční doprava na stavby kolem (a případně řešit nějaká opatření), ale nepamatuji si, že bych muset někdy prokazovat, jaká hladina hluku z okolní dopravy bude v jedoucím autobuse. Autobus nebo železniční vagon - to je skoro jedno, ne?

Zkuste zapátrat, jaké normy platí pro výrobu osobních železničních vagonů. Tam se možná skrývá odpověď na vaši otázku. (To je mimo moji profesi, mimo sféru zájmu.)
09.08.2010 (22:45)  
Vlad: A což takhle udělat akustickou studii uvnitř vlaku. Obzvlášť v létě při otevřených oknech. Abychom ty stěny ještě nemuseli bourat. :) Existují vůbec předpisy o max. hladinách hluku uvnitř vozů?
  1 ... 15 16 17 18 19 ... 23      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko