Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.
| 9.8.2010 (15:30)
Jde spíše o budoucnost , s minulostí se nyní již nic moc neudělá.
Navíc postižitelnost jednotlivých osob je s otazníkem. Můžete jej vyhodit , můžete mu dát k úhradě maximálně 4,5x násobek platu a to je asi tak vše. Aby dotyčný šel do basy , muse byste mu prokázat úmysl , či to , že dotyčný inkasoval nějaké peníze od stavebních firem . A to nikdo nedokáže.
Jakej "stát" zase? Stát snad uzavírá a podepisuje nějaké smlouvy? To je tam snad pod smlouvami podepsaná Česká Republika? Vše musela snad podepsat a odsouhlasit nějaká osoba (osoby) a ta by za své rozhodnutí měla nést zodpovědnost. A určitě ta osoba za to nebrala 10 tisíc, jako nějakej dělník, takže jestli jsou ty zakázky pro stát nevýhodný, měla by být daná osoba řádně postižena.
Farkač Karel:
Já bych s tím vítáním ministrova rozhodnutí nebyl tak optimistickej. Možná, že vyplave na povrch, že financování není průhledné a že se někomu sem tam zakutálí do kapsy nějaký ten miliónek, ale pokud bude výsledný finanční přínos tohoto pozastavení nulový nebo dokonce záporný (jako že asi bude), tak je to naprosto o ničem. Můžu ale všechny diskutující uklidnit, že sám bych byl osobně rád, abych se mýlil a zjistilo se, že třeba firma A vrátí státu X miliard, firma B vrátí Y stovek miliónů, pan (třeba) Novák půjde na 10 let do basy za zrponevěření státních peněz atd.
Jednak jde o tu průhlednost , jednak i BIS zmiňovala ve své správě propojení SŽDC a stavebních firem.
Dále nerozumím i tomu , proč se v minulosti realizovala spousta zbytečných a bezvýznamných staveb. A kladu se otázku , zda to tak chtěl opravdu stát , nebo stavební lobby.
Na závěr: Tento ministr dopravy má moje plné sympatie. Konečně někdo vzal věc za správný konec.
FRK
Co z toho plyne? Že betonové stěny hluk takřka nepohlcují, ale jen odrážejí. Jsou odolné vůči vandalům a zubu času - to je to jediné dobré, co se o nich dá říci.
Asi nějak takhle, že? ;) http://ekonomika.ihned.cz/c1-45097230-skanska-zazaluje-pochybne-tendry-desitky-jich-byly-zmanipulovane-tvrdi
U soukromých firem to platí, u státu nikoliv.
Zkuste zapátrat, jaké normy platí pro výrobu osobních železničních vagonů. Tam se možná skrývá odpověď na vaši otázku. (To je mimo moji profesi, mimo sféru zájmu.)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










