Praha — Výběrová řízení na nové vozy pro České dráhy v poslední době výrazně nabrala na tempu. 15. září 2010, tedy shodou okolností právě v den, kdy vstoupila v platnost i novela zákona o zadávání veřejných zakázek, řídící výbor Českých drah, ve které mají majoritu zástupci ministerstva dopravy, rozhodl o omezení pravomocí vedení Českých drah. Představenstvo Českých drah, v jehož čele stojí Petr Žaluda, nesmí s okamžitou platností podepisovat žádné nové zásadní smlouvy. Řídící výbor, resp. ministerstvo dopravy, si totiž chce udržet přehled o těchto smlouvách. Je snahou předejít problémům, které se před časem objevily u dceřiné společnosti Českých drah. ČD Cargo podepsaly jen pár dnů před odvoláním Josefa Bazaly nemalý kontrakt na dodávku nových nákladních vozů, které jsou ale dle zatím nedokončeného auditu pro společnost údajně nepotřebné. Ex–ředitel Bazala se brání, že to byla investice do budoucna a vozy budou potřeba. I samotné České dráhy proto v nejbližších dnech čeká audit. Tiskový mluvčí drah Radek Joklík pro Hospodářské noviny uvedl, že v současné době nejsou připraveny k podpisu žádné velké smlouvy. Vzhledem k tomu, že dosud nebyly vyhlášeny výsledky výběrových řízení na revitalizaci rychlíkových vozů a modernizaci 21 jídelních vozů, je jasné, že realizátora těchto projektů dráhy zatím nevybraly. Zájemci jsou navíc u těchto kontratků svými nabídkami vázáni jen do konce října, což může být hrozbou pro realizaci těchto zakázek.
Zdroj: Hospodářské noviny/iHNed.cz

Jestliže "fotbalový" Hašek & spol. chtějí žalovat předchozí fotbalovou generalitu o náhradu škody, tak bych na místě Bárty nechal toho, kdo zajišťoval (údajné) opakované mytí aut prostě zaplatit ... i kdyby už nebyl zaměstnán ...
Totéž platí o medvídcích, bonbonech a čemkoli, co bylo výrazně dražší než v běžném krámě.
M: Jinak to osvetleni - v ramci uspor se pry nebude svitit
To je hezké, pořídíme luxusní boiler, ale v rámci úspor se budeme koupat ve studené vodě.
Jinak to osvetleni - v ramci uspor se pry nebude svitit...
Na tohle téma se nehodlám dále dohadovat, jestli za to co kdo zmrvil cítíte větší zodpovědnost, než-li ostatní, tak to klobouk dolů..
A závěrem, i soukromé dluhy mohou částečně souviset se státem, to když si soukromá osoba půjčí na výdaje související se státem, uznávám že vlastní blbostí soukromé osoby..
-soukrome dluhy s temi statnimi vubec nesouvisi
-nejakou tu davku nekdy pobiral myslim kazdy, pripadne ji pobirat bude. Ono davky nejsou jen socialni prispevek a podpora v nezamestnanosti...
-ano, stat neni dobry hospodar
-necitim za dluhy odpovednost? Pan nepouziva chodniky, nevyuziva zdravotnictvi, policie (jakkoliv neprimo), skolstvi? Pan nezada o dotace pro zeleznici? Pokud ano, tak necht pan nepise nesmysly o tom, ze za dluhy neciti odpovednost (ze vlastne nijak statni sluzby necerpa a nepotrebuje)
1.Kdyz jsem pred drahnymi lety jel skrz Belgii, tak tam byly osvetlene snad vsechny dalnice. Nebo presneji cela ta, po ktere jsem jel...
2.Osvetlene jsou useky dalnic s vyjmecne intenzivni dopravou, resp. cetnymi sjezdy a najezdy i u nas. Tak nejak odjakziva. Osobne tipuju, ze je to neco jako bezpecnost. Treba jako nasvicene nadrazi, ackoliv tam zrovna neni zadnej vlak, do/ze kteryho by se dalo vystupovat
PS: Jakej je rozdil mezi osvetlenim tunelu a osvetlenou silnici v krajine (nebo snad primo estakadou) v noci?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











