..: Řídící výbor ČD pozastavil možnost uzavírání smluv :..

ilustrační foto, M 131.1386, Příkosice - Mešno, foto: Filip Štajner Praha — Výběrová řízení na nové vozy pro České dráhy v poslední době výrazně nabrala na tempu. 15. září 2010, tedy shodou okolností právě v den, kdy vstoupila v platnost i novela zákona o zadávání veřejných zakázek, řídící výbor Českých drah, ve které mají majoritu zástupci ministerstva dopravy, rozhodl o omezení pravomocí vedení Českých drah. Představenstvo Českých drah, v jehož čele stojí Petr Žaluda, nesmí s okamžitou platností podepisovat žádné nové zásadní smlouvy. Řídící výbor, resp. ministerstvo dopravy, si totiž chce udržet přehled o těchto smlouvách. Je snahou předejít problémům, které se před časem objevily u dceřiné společnosti Českých drah. ČD Cargo podepsaly jen pár dnů před odvoláním Josefa Bazaly nemalý kontrakt na dodávku nových nákladních vozů, které jsou ale dle zatím nedokončeného auditu pro společnost údajně nepotřebné. Ex–ředitel Bazala se brání, že to byla investice do budoucna a vozy budou potřeba. I samotné České dráhy proto v nejbližších dnech čeká audit. Tiskový mluvčí drah Radek Joklík pro Hospodářské noviny uvedl, že v současné době nejsou připraveny k podpisu žádné velké smlouvy. Vzhledem k tomu, že dosud nebyly vyhlášeny výsledky výběrových řízení na revitalizaci rychlíkových vozů a modernizaci 21 jídelních vozů, je jasné, že realizátora těchto projektů dráhy zatím nevybraly. Zájemci jsou navíc u těchto kontratků svými nabídkami vázáni jen do konce října, což může být hrozbou pro realizaci těchto zakázek.

Zdroj: Hospodářské noviny/iHNed.cz


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Vlad Poslat mail autorovi | 17.9.2010 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
19.09.2010 (15:41)  
240.025 : o zalévání kytek na chodbách se za dob, kdy "barák" byl v majetku Č(S)D staraly uklízečky platově zařazené v nejnižších platových patrech ... O kytky v kanclu se dokázal každý (kdo so je tam přinesl) postarat sám.

Jestliže "fotbalový" Hašek & spol. chtějí žalovat předchozí fotbalovou generalitu o náhradu škody, tak bych na místě Bárty nechal toho, kdo zajišťoval (údajné) opakované mytí aut prostě zaplatit ... i kdyby už nebyl zaměstnán ...
Totéž platí o medvídcích, bonbonech a čemkoli, co bylo výrazně dražší než v běžném krámě.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
19.09.2010 (13:48)  
(OT) Kocurek Jiří: Osvětlení cest je kapitola sama pro sebe. Auta mají světla a umí si posvítit. (Že na D1 je v noci takový provoz, že téměř celou trasu mezi Prahou a Vyškovem jedu na tlumená světla, je jiná záležitost.) Nasvěcovat kilometry dálnic je zbytečné. Měly by zůstat nasvícené jen sjezdy z dálnic, všude jinde si auta posvítí. Pak to je jen a jen o precizním značení, které má řidiče (hlavně v noci) vést.
19.09.2010 (13:10)  
Kocurek Jiří) No jistě. Vraťte se na titulní stranu tohoto magazínu, mrkněte o 2 aktuality níž, co se dočtete: http://www.zelpage.cz/zpravy/6539 - stavět se může dál. Ptal jste se po původním seznamu zastavených staveb.
19.09.2010 (12:26)  
Josef Petrák: Právě, že podle informací z tisku z minulého týdne se staví dál. Např. Zbiroh - Rokycany, viz http://jdem.cz/hej83

M: Jinak to osvetleni - v ramci uspor se pry nebude svitit
To je hezké, pořídíme luxusní boiler, ale v rámci úspor se budeme koupat ve studené vodě.
registrovaný uživatel M 
19.09.2010 (10:44)  
Ze by si nekdo vzal hypoteku na poplatky na popelnice?

Jinak to osvetleni - v ramci uspor se pry nebude svitit...
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
19.09.2010 (6:10)  
M - Ja to myslel tak, že pokud ty dluhy zavinil stát vlastní nehospodárností a blbostí (jako soukromá osoba,třeba), tak to je problém těch které jsme si tam zvolily. A věřte že stále existují tací, co žádné dávky, nebo třeba podporu nebrali. Ano, ty chodníky a školství beru, ale je vydět že ten váš dluh "vůči státu" berete opravdu vážně a zodpovědně Občane :)
Na tohle téma se nehodlám dále dohadovat, jestli za to co kdo zmrvil cítíte větší zodpovědnost, než-li ostatní, tak to klobouk dolů..

A závěrem, i soukromé dluhy mohou částečně souviset se státem, to když si soukromá osoba půjčí na výdaje související se státem, uznávám že vlastní blbostí soukromé osoby..
registrovaný uživatel M 
19.09.2010 (0:10)  
Jiri Kocurek - ja myslel, ze "kolega" Bartu kritizuje za zastavene projekty zeleznicni:-)
registrovaný uživatel M 
19.09.2010 (0:09)  
Třeba jsem nikdy žádné dávky, podporu nepobíral, co když si vše platím včas, souhlasím se šetřením (ale tak aby výrazně neklesla životní úroveň), co když chodím pravidelně k volbám a co když pracuji a platím veškeré daně v plné výši? Co si o tom mám myslet? A že tací tu také jsou, né každý má dluhy. Jasně je to i můj problém, ale necítím za něj odpovědnost.

-soukrome dluhy s temi statnimi vubec nesouvisi
-nejakou tu davku nekdy pobiral myslim kazdy, pripadne ji pobirat bude. Ono davky nejsou jen socialni prispevek a podpora v nezamestnanosti...
-ano, stat neni dobry hospodar
-necitim za dluhy odpovednost? Pan nepouziva chodniky, nevyuziva zdravotnictvi, policie (jakkoliv neprimo), skolstvi? Pan nezada o dotace pro zeleznici? Pokud ano, tak necht pan nepise nesmysly o tom, ze za dluhy neciti odpovednost (ze vlastne nijak statni sluzby necerpa a nepotrebuje)
registrovaný uživatel M 
19.09.2010 (0:04)  
Dve veci
1.Kdyz jsem pred drahnymi lety jel skrz Belgii, tak tam byly osvetlene snad vsechny dalnice. Nebo presneji cela ta, po ktere jsem jel...
2.Osvetlene jsou useky dalnic s vyjmecne intenzivni dopravou, resp. cetnymi sjezdy a najezdy i u nas. Tak nejak odjakziva. Osobne tipuju, ze je to neco jako bezpecnost. Treba jako nasvicene nadrazi, ackoliv tam zrovna neni zadnej vlak, do/ze kteryho by se dalo vystupovat

PS: Jakej je rozdil mezi osvetlenim tunelu a osvetlenou silnici v krajine (nebo snad primo estakadou) v noci?
18.09.2010 (18:46)  
MZ: tak k tomuhle se Bárta třeba také dostane, možná si to neuvědomil, ale pořád lepší když vypoví smlouvy firmě která je placena od toho, aby zalévala kytky a další zbytečnosti...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko