..: Řídící výbor ČD pozastavil možnost uzavírání smluv :..

ilustrační foto, M 131.1386, Příkosice - Mešno, foto: Filip Štajner Praha — Výběrová řízení na nové vozy pro České dráhy v poslední době výrazně nabrala na tempu. 15. září 2010, tedy shodou okolností právě v den, kdy vstoupila v platnost i novela zákona o zadávání veřejných zakázek, řídící výbor Českých drah, ve které mají majoritu zástupci ministerstva dopravy, rozhodl o omezení pravomocí vedení Českých drah. Představenstvo Českých drah, v jehož čele stojí Petr Žaluda, nesmí s okamžitou platností podepisovat žádné nové zásadní smlouvy. Řídící výbor, resp. ministerstvo dopravy, si totiž chce udržet přehled o těchto smlouvách. Je snahou předejít problémům, které se před časem objevily u dceřiné společnosti Českých drah. ČD Cargo podepsaly jen pár dnů před odvoláním Josefa Bazaly nemalý kontrakt na dodávku nových nákladních vozů, které jsou ale dle zatím nedokončeného auditu pro společnost údajně nepotřebné. Ex–ředitel Bazala se brání, že to byla investice do budoucna a vozy budou potřeba. I samotné České dráhy proto v nejbližších dnech čeká audit. Tiskový mluvčí drah Radek Joklík pro Hospodářské noviny uvedl, že v současné době nejsou připraveny k podpisu žádné velké smlouvy. Vzhledem k tomu, že dosud nebyly vyhlášeny výsledky výběrových řízení na revitalizaci rychlíkových vozů a modernizaci 21 jídelních vozů, je jasné, že realizátora těchto projektů dráhy zatím nevybraly. Zájemci jsou navíc u těchto kontratků svými nabídkami vázáni jen do konce října, což může být hrozbou pro realizaci těchto zakázek.

Zdroj: Hospodářské noviny/iHNed.cz


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Vlad Poslat mail autorovi | 17.9.2010 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
17.09.2010 (22:52)  
Ostatně, k čemu je zvyšování traťové rychlosti o 5 km/h. Takové stavby je třeba opravdu zastavit. Zvyšování rychlostí má smysl o 100 nahoru...
registrovaný uživatel M 
17.09.2010 (22:37)  
K slzam mne spis dovadi ta Borovickova logika... U jakem zastaveni staveb je rec, pane? Tisickrat opakovana lez se stane pravdou?
Taky mne docela dojimal soudruh nahrady jsou muj prijem Sobotka, jak rikal, ze to vlastne nejsou uspory. S cim souhlasim, ze firmy si na svoje zisky nesahly. Ale i pokud se misto uzasnych superstaveb budou staveb "obycejne" a procento vsimneho zustane, tak i to je uspora...
Trebas takova krizovatka Olomouc-Holice (exit 276). Kdyby tam byly klasicke 4 sjezdy a nahore silnice se ctyrma prednostma, tak by se taky usetrilo. A dokonce i za predpokladu, ze by zisk te firmy a uplatky vzrostly...
registrovaný uživatel M 
17.09.2010 (22:31)  
Jen k tem cenam - v ramci toho poradu na CT zaznelo, ze v cene dalnice byla i nejaka skladaka za 1.5 miliardy nebo co. Sice nevim, co je na skladce tak drahyho a jestli nahodou prave v tomhle neni ten problem, ale chci tim rict, ze mame zcela jinou "ucetni" metodu.
Tim vubec nerikam, ze nase ceny jsou normalni. Jen ze s cizinou mozna nejsou srovnatelne.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
17.09.2010 (22:13)  
Borovička: A co byste dělal Vy na místě ministra dopravy?
Zatím mi jeho kroky připadají spíše manažerské, než politické. Snaha zmapovat si, v jakém stavu rezort vlastně přebírá, snaha o to, začít hledat úspory (a nebo dát aspoň výrazně najevo, co očekává od příštích v budoucnu vypsaných stavebních tendrů). Stavět 1 km dálnic za 1 miliardu je opravdu síla. Stavět 1 km koridorové trati za ceny srovnatelné s cenami, za které Francouzi staví 1 km vysokorychlostní trati, je rovněž více než zajímavé. A pokud se vypisují výběrová řízení na nová vozidla/vlaky, která jsou publikována ve velmi krátkém odstupu a přitom jsou podmínky pro firmy, které se chtějí soutěže zúčastnit, výrazně odlišné - tak se vůbec nedivím ministrovým krokům.
17.09.2010 (22:05)  
respektive, to že nebudou regionovy ale za ušetřený peníze se koupí nová vozidla, to vás tak bere??? Dit stavby nezastavil, ale zlevnil.
17.09.2010 (21:39)  
Proč vytáčí? Akorát, že ten pán se snaží spíše o něco jiného. O tom šetření tady můžete místní šotouše akorát rozplakat. Zastavení a zakonzervování staveb to šetření není. A pro nové vagóny umí akorát ŠKRT (to je trochu jiné slovo než šetření, že)
17.09.2010 (21:36)  
No jo, dit vás vytáčí, že snad NEBUDOU DALŠÍ REGIONOVY a nebude se dál konzervovat /myslím humanizaci do - B - ytčáků /, které patří na vrakoviště vzhledem k jejich příšerné morální zastaralosti a peníze se použijí na nákupy nových vozidel.
17.09.2010 (21:01)  
Borovička: Na co? Na to že vás vytáčí? Čtu tady komentáře k jeho krokům. A na to že se snaží něco s MD udělat? Tak to už je na každém, jak přijme jeho kroky.
registrovaný uživatel M 
17.09.2010 (21:00)  
:-)
OK. Ale ani valna hromada prece nemuze vydat takovy "rozkaz". Ten podpis by mel byt vzdy na vykonnem vedeni firmy, ne na vlastnikovi, ne?
Samozrejme, scenar "ridici vybor vyzval predstavenstvo ke kontrasignaci/nahlizeni do smluv a to pod "pohruzkou" odvolani" bych pochopil. Vlastnik je vlastnik. Ale ze by vlastnik (hlavne u te akciovky je to trochu problem:-)) v podstate rozhodoval, co ma vedeni delat? To je to, co mi nejak nehraje
registrovaný uživatel Racek 
17.09.2010 (20:53)  
to M: řídící výbor má u ČD, a.s., funkci valné hromady. Je to praktičtější, než svolávat 10 milionů akcionářů ;-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko