..: Řídící výbor ČD pozastavil možnost uzavírání smluv :..

ilustrační foto, M 131.1386, Příkosice - Mešno, foto: Filip Štajner Praha — Výběrová řízení na nové vozy pro České dráhy v poslední době výrazně nabrala na tempu. 15. září 2010, tedy shodou okolností právě v den, kdy vstoupila v platnost i novela zákona o zadávání veřejných zakázek, řídící výbor Českých drah, ve které mají majoritu zástupci ministerstva dopravy, rozhodl o omezení pravomocí vedení Českých drah. Představenstvo Českých drah, v jehož čele stojí Petr Žaluda, nesmí s okamžitou platností podepisovat žádné nové zásadní smlouvy. Řídící výbor, resp. ministerstvo dopravy, si totiž chce udržet přehled o těchto smlouvách. Je snahou předejít problémům, které se před časem objevily u dceřiné společnosti Českých drah. ČD Cargo podepsaly jen pár dnů před odvoláním Josefa Bazaly nemalý kontrakt na dodávku nových nákladních vozů, které jsou ale dle zatím nedokončeného auditu pro společnost údajně nepotřebné. Ex–ředitel Bazala se brání, že to byla investice do budoucna a vozy budou potřeba. I samotné České dráhy proto v nejbližších dnech čeká audit. Tiskový mluvčí drah Radek Joklík pro Hospodářské noviny uvedl, že v současné době nejsou připraveny k podpisu žádné velké smlouvy. Vzhledem k tomu, že dosud nebyly vyhlášeny výsledky výběrových řízení na revitalizaci rychlíkových vozů a modernizaci 21 jídelních vozů, je jasné, že realizátora těchto projektů dráhy zatím nevybraly. Zájemci jsou navíc u těchto kontratků svými nabídkami vázáni jen do konce října, což může být hrozbou pro realizaci těchto zakázek.

Zdroj: Hospodářské noviny/iHNed.cz


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Vlad Poslat mail autorovi | 17.9.2010 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
18.09.2010 (18:38)  
Oblíbené téma - silnice se stavi draze. dneska jsem se byl podívat na "Pražském okruhu". Jako tisíce jiných zklamán tím, že se nedalo projít tunelem a na most ...
Takže ty tisíce lidí viděly, jak jsou na silnici v pustině osvětlovací stožáry, které navíc svítily. Asi aby pomáhali tomu sluníčku.
Chápu - osvětlení je třeba ve dne vyzkoušet... Chápu, že osvětlení tunelu má svoji logiku, ale nechápu, k čemu se musí osvětlovat další komunikace v délce několika (možná desítek) kilometrů ...

Kolipak asi stály ty stožáry, kabely a kolik to sežere peněz ...
Když jsem byl na předchozí akci pořádané firmou Skanska, tak tam stavbaři "brečeli" nad tím, jaké pitomosti prodražující stavbu se musí "podle norem" dělat, srovnávali to se zahraničním, kde jsou tvrdší povětrnostní podmínky a o podobných hloupostech se tam ani nesní ...

Udivuje mne, že "šetrný" Bárta ještě nevypráskal z ministerstva stávající hlídací agenturu nebo nenechal snížit počet lidí, kteří tam vegetí.
Když patřil barák ČD, tak na hlavní vrátnici byli ve dne tři "strážní", v noci a o víkendech dva. Dneska je tam recepce asi se třemi lidmi a dvěma nebo třemi pohůnky hlídajícími bezpečností rám...
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
18.09.2010 (15:39)  
Že nemá stát, nůj problém také neni, stát je hospodář nás všech a to že nemá, tak to jen ukazuje že je špatný hospodář. Když nemám já, tak jak jste uvedl, je to můj problém. My jako občané jsme si tam zvolili určité lidi a ti se mají o naše peníze starat (zjednodušeně řečeno). Ale mě když přijde do schránky složenka od Kalouska se sekerou více jak 100 tisíc? Tak co si o tom mám myslet, když fakticky žádný dluh u státu nemám (?). Třeba jsem nikdy žádné dávky, podporu nepobíral, co když si vše platím včas, souhlasím se šetřením (ale tak aby výrazně neklesla životní úroveň), co když chodím pravidelně k volbám a co když pracuji a platím veškeré daně v plné výši? Co si o tom mám myslet? A že tací tu také jsou, né každý má dluhy. Jasně je to i můj problém, ale necítím za něj odpovědnost. A stát by měl spíše řešit jak ty peníze do ČD dostat (na vlaky), případně nechat ČD kontrolovaně zadlužit, z jízdenek si autobus, natož vlak nekoupíte..
A když v době -rok zpět- najde 600 chyb, co tím vyřeší?
Zatí škrtl třeba jídeláky, tím že omezil pravomoce, kdo je bude modernizovat? A kdo se přihlásil, to je tajné, když se nebudou podepisovat smlouvy, tak jak se něco může koupit? Pardon tedy že jsem použil slovo škrtl, zjevně berete vše doslova, nebo jste to nepochopil. Dobrá - POZASTAVIL.
18.09.2010 (13:26)  
M: Seznam škrtů na silnicích by byl, zas tak moc toho není: http://bit.ly/c03qZZ
Železnice bohužel nemám. Jenom seznam ze srpna a ten už je passé.
registrovaný uživatel M 
18.09.2010 (12:09)  
Schodnem se mozna na schodku...

Ze nemas ty je tvuj problem. Ze nema stat je problem vsech a to nejen tech, kteri se nejak motaji kolem vlacku. A Jyrka s tim neplacenim dluhu az tak uplne pravdu nemel...

Nicmene k veci - co presne zatim Barta skrt? Pokud zatim jen skrta, tak to asi uz bude poradnej seznam. Takze co konkretne Barta skrtl? Dekuji

Mimochodem, kdyz v 90.letech najde 248 chyb, tak tim vyresi co?
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
18.09.2010 (10:04)  
Luxian a jiní - jenže ČD ty peníze na vozovej park potřebujou, už teď je pozdě, na tom se snad schodnem a stát je stále jejich vlastník, takže by se měl trošku starat. Já nepochybuji ani o jedné modernizaci/ nákupu (opodstatněnost).
Stát by se měl starat a nikoho nezajímá že nemá, stát a jiné také nezajímá že JÁ nemám! Buď budeme jezdit vo dobytčácích, nebo se budeme snažit to postupně do 20ceti let dostat na nějakou úroveň. Bárta sám říkal že chce podporovat žel. dopravu, zatím jen škrtá. Jasně když nejsou peníze, tak nejsou, ale to co bylo rozběhnuté by mohl nechat doběhnout a nezdržovat, ať začne hledat chyby v 90. letech, tam jich bylo více. Toto je jen můj pohled na věc...
registrovaný uživatel SYN 
18.09.2010 (9:19)  
M:OK. Ale ani valna hromada prece nemuze vydattakovy "rozkaz". Ten podpis by mel byt vzdy na vykonnem vedeni firmy, ne na vlastnikovi, ne?
Samozrejme, scenar "ridici vybor vyzval predstavenstvo ke kontrasignaci/nahlizeni do smluv a to pod "pohruzkou" odvolani" bych pochopil. Vlastnik je vlastnik. Ale ze by vlastnik (hlavne u te akciovky je to trochu problem:-)) v podstate rozhodoval, co ma vedeni delat? To je to, co mi nejak nehraje

Tak valna hromada je zajiste opravnena měnit stanovy (příslušnou většinou) a to třeba klidně na takové: "jménem společnosti jedná XXX (ředitel), při písemných úkonech zavazujících společnost podepisuje společně s YYY (např. předseda správní rady)" nebo tam třeba může být až jistá hranice od které je spolupodepisování nutné...
registrovaný uživatel Racek 
18.09.2010 (1:58)  
No právník nejsem, ale připadalo by mi logické, aby valná hromada ("vlastník") mohla svým usnesením úkolovat představenstvo, které si zvolila.

ad exit 276: ona když se ta stavba připravovala, tak si asi všichni mysleli, že "zdroje jsou" a R55 se bude stavět co nevidět. V takovém případě by bylo fakt hloupost čerstvě postavenou křižovatku bourat a stavět novou větší. Ale protože zdroje, jak se zdá, nejsou (a protože peníze nevznikají zřízením položky v rozpočtu, jak se kdysi domníval náměstek brněnského primátora Zbytek), tak musíme jen doufat, že na R55 budou prachy dřív, než tomu mostu skončí životnost.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
18.09.2010 (0:18)  
-> Cestující: Vy nevíte? No přece vyčarovat miliardy, věnovat je ČD a říct: "Kupujte a rozhazujte, dle libosti. A na efektivnost nehleďte!" :-)
registrovaný uživatel M 
17.09.2010 (23:25)  
To ale neni roli kritika. Ten ma rict jenom to, ze je to spatne!
17.09.2010 (22:56)  
Dobře, Bártu tady spousta lidí kritizuje a asi nemá cenu se donekonečna dohadovat. Navrhněte raději co byl měl Bárta udělat...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko