..: Řídící výbor ČD pozastavil možnost uzavírání smluv :..

ilustrační foto, M 131.1386, Příkosice - Mešno, foto: Filip Štajner Praha — Výběrová řízení na nové vozy pro České dráhy v poslední době výrazně nabrala na tempu. 15. září 2010, tedy shodou okolností právě v den, kdy vstoupila v platnost i novela zákona o zadávání veřejných zakázek, řídící výbor Českých drah, ve které mají majoritu zástupci ministerstva dopravy, rozhodl o omezení pravomocí vedení Českých drah. Představenstvo Českých drah, v jehož čele stojí Petr Žaluda, nesmí s okamžitou platností podepisovat žádné nové zásadní smlouvy. Řídící výbor, resp. ministerstvo dopravy, si totiž chce udržet přehled o těchto smlouvách. Je snahou předejít problémům, které se před časem objevily u dceřiné společnosti Českých drah. ČD Cargo podepsaly jen pár dnů před odvoláním Josefa Bazaly nemalý kontrakt na dodávku nových nákladních vozů, které jsou ale dle zatím nedokončeného auditu pro společnost údajně nepotřebné. Ex–ředitel Bazala se brání, že to byla investice do budoucna a vozy budou potřeba. I samotné České dráhy proto v nejbližších dnech čeká audit. Tiskový mluvčí drah Radek Joklík pro Hospodářské noviny uvedl, že v současné době nejsou připraveny k podpisu žádné velké smlouvy. Vzhledem k tomu, že dosud nebyly vyhlášeny výsledky výběrových řízení na revitalizaci rychlíkových vozů a modernizaci 21 jídelních vozů, je jasné, že realizátora těchto projektů dráhy zatím nevybraly. Zájemci jsou navíc u těchto kontratků svými nabídkami vázáni jen do konce října, což může být hrozbou pro realizaci těchto zakázek.

Zdroj: Hospodářské noviny/iHNed.cz


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Vlad Poslat mail autorovi | 17.9.2010 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
17.09.2010 (20:10)  
Jiri Vosecek: A na to jste přišel jak? Ehm.
17.09.2010 (19:21)  
Luxian: No, aasi jsem přišel na to, že máš pravdu. Snad ČD budou od této doby kupovat vozy za 35 mega za kux maximálně a rekonstruovat za 20 mega za kus maximálně.
Ale pokud vše Bártovi bude trvat dlouho, tak to taky nebude moc dobré...
17.09.2010 (18:46)  
Ten Bárta vás asi pěkně vytáčí, co? Narozdíl od všech předchůdců se snaží, aby se nevyhazovaly peníze za předražené věci a vy můžete vyletět z kůže.
Registrierter Benutzer M 
17.09.2010 (16:26)  
Nevim no, ale mam pocit, ze nekteri lide nedokazi odlisit zpravu "nic se nebude kupovat" a "vsechny smlouvy chceme k nahlednuti". Hlavne ze "kokotina a likvidace"...

S "odstupem casu" mne spis zajima, jakou pravni formou se to vynucovani deje. Ano, stat je vlastnikem, nicmene porad je to akciovka (pravne:) a rozhodovaci pravomoce vlastnik nema. Muze akorat odvolat vedeni. Ale neco jako ridici vybor, tak to slysim prvne. Pravda, stanovy Ceskych drah, jsem nestudoval...
17.09.2010 (15:42)  
aspoň tu nebudeme muset spekulovat o výhodnosti realizovaných zakázek, pokud to auditem projde, tak by to mělo být ok. Smůla bude, pokud se ve všem najdou zakopaní psi a ty zakázky se pak minimálně oddálí. Ale třeba Bártův tým dořeší výhodnější financování nebo podmínky a bude o pár milionů na nákupy víc. (ne že by včera v tom pořadu něco extra předvedl, ale momentálně je má miska vah na jeho straně)
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
17.09.2010 (15:41)  
-> 240.025 :
Ono je totiž jedno, co se děje. Na českých fórech to funguje tak, že ať se děje co se děje, tak je to stejně vždycky špatně :-)
17.09.2010 (15:39)  
Co se divíte? Dit stejně všichni chcete 749 + B250, tak tady to máte :)) Stejně byste pak jenom nadávali, jak je to nepohodlný, že Desiru nejsou opěrky na ruce, a uši, a to v béčku jsou, že nemůžete koukat z okénka, což v béčku můžete, vlakem by jezdili lidi, a to nejde, jelikož byste si nemohli zatáhnout a zamknout se a mít celé kupé pro sebe :D

/pro nechápavé: je v tom špetka ironie/
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
17.09.2010 (15:27)  
-> M 474 003:
Dobře. V ČR je tak 7 000 000 akivních obyvatel + důchodci, kteří jsou schopni řídit auto. Kdybychom každému koupili jedno auto (nejlevnější Dacia stojí 160 000), tak to máme dohromady za 1 120 000 000 000 Kč, což je víc než celý státní rozpočet. Pokud taková studie existuje, tak ji asi dělal nějaký velmi moudrý člověk...

PS. Idiocii návrhů typu: koupít auto jen těm, co ho nemají nebo ho mají víc než 10 let starší apod., snad nemusím vysvětlovat.
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
17.09.2010 (15:18)  
-> Tomáš Palíšek: Já být Bárta, tak udělám úplně to samé. Předně se podívám, zda ČD vybírají opravdy ty nejvýhodnější nabídky a hlavně, zda tendry nejsou vypisované na jednoho konkrétního výrobce...
17.09.2010 (14:59)  
Já jsem sice spíše pesimista, zvlášť co se týká české železnice, ale z téhle zprávy bych se ještě vážně neděsil...
Uvidí se, co dál. Děsit se může management ČD.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko