Praha — Výběrová řízení na nové vozy pro České dráhy v poslední době výrazně nabrala na tempu. 15. září 2010, tedy shodou okolností právě v den, kdy vstoupila v platnost i novela zákona o zadávání veřejných zakázek, řídící výbor Českých drah, ve které mají majoritu zástupci ministerstva dopravy, rozhodl o omezení pravomocí vedení Českých drah. Představenstvo Českých drah, v jehož čele stojí Petr Žaluda, nesmí s okamžitou platností podepisovat žádné nové zásadní smlouvy. Řídící výbor, resp. ministerstvo dopravy, si totiž chce udržet přehled o těchto smlouvách. Je snahou předejít problémům, které se před časem objevily u dceřiné společnosti Českých drah. ČD Cargo podepsaly jen pár dnů před odvoláním Josefa Bazaly nemalý kontrakt na dodávku nových nákladních vozů, které jsou ale dle zatím nedokončeného auditu pro společnost údajně nepotřebné. Ex–ředitel Bazala se brání, že to byla investice do budoucna a vozy budou potřeba. I samotné České dráhy proto v nejbližších dnech čeká audit. Tiskový mluvčí drah Radek Joklík pro Hospodářské noviny uvedl, že v současné době nejsou připraveny k podpisu žádné velké smlouvy. Vzhledem k tomu, že dosud nebyly vyhlášeny výsledky výběrových řízení na revitalizaci rychlíkových vozů a modernizaci 21 jídelních vozů, je jasné, že realizátora těchto projektů dráhy zatím nevybraly. Zájemci jsou navíc u těchto kontratků svými nabídkami vázáni jen do konce října, což může být hrozbou pro realizaci těchto zakázek.
Zdroj: Hospodářské noviny/iHNed.cz

Ale pokud vše Bártovi bude trvat dlouho, tak to taky nebude moc dobré...
S "odstupem casu" mne spis zajima, jakou pravni formou se to vynucovani deje. Ano, stat je vlastnikem, nicmene porad je to akciovka (pravne:) a rozhodovaci pravomoce vlastnik nema. Muze akorat odvolat vedeni. Ale neco jako ridici vybor, tak to slysim prvne. Pravda, stanovy Ceskych drah, jsem nestudoval...
Ono je totiž jedno, co se děje. Na českých fórech to funguje tak, že ať se děje co se děje, tak je to stejně vždycky špatně :-)
/pro nechápavé: je v tom špetka ironie/
Dobře. V ČR je tak 7 000 000 akivních obyvatel + důchodci, kteří jsou schopni řídit auto. Kdybychom každému koupili jedno auto (nejlevnější Dacia stojí 160 000), tak to máme dohromady za 1 120 000 000 000 Kč, což je víc než celý státní rozpočet. Pokud taková studie existuje, tak ji asi dělal nějaký velmi moudrý člověk...
PS. Idiocii návrhů typu: koupít auto jen těm, co ho nemají nebo ho mají víc než 10 let starší apod., snad nemusím vysvětlovat.
Uvidí se, co dál. Děsit se může management ČD.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











