..: Rekonstrukce vozů 810/010 - never ending story :..

Motorový vůz řady 810, foto: Martin Grill Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.

Regionova, foto: Louis Armstrong Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.

Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010


JiříK. | 7.12.2010 (21:30)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Moravskoslezský ČR Pardubický ČR Středočeský


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
Registered user tarten 
07.12.2010 (23:14)  
Honza: 810 je nejlepší motorák!

A s jakými moderními motoráky ho srovnáváte, a v čem konkrétně je lepší?
07.12.2010 (23:13)  
a pohodlí závisí navíc na dopravci, co si objedná to má.
Registered user tarten 
07.12.2010 (23:12)  
Honza:
Jestli vám připadá CityElefant méně pohodlný než starý dobrý žabotlam, tak budete asi celkem v menšině.
07.12.2010 (23:11)  
Honzo, z pohledu cestujícího je 471 ve své třídě /příměstská a MHD/ vlaků velmi pohodlné vozidlo, i když je koncepčně zastaralé.
Registered user tarten 
07.12.2010 (23:09)  
Mr. T: Vyhubíme 810 a za 20 let budeme hubit 814

814 se budou spíš za 10 let hubit společně s tratěmi, na kterých jezdí a ze kterých vyženou cestující. Třeba tím, že nestíhají obraty a přípoje, které stíhaly 810, a které by jistě stíhaly i jiné modernější stroje.
Registered user Honza  mail  
07.12.2010 (23:08)  
240.025: na historii až tak moc nejsem, píšete že nová vozidla by měla být pohodlnější. Pokud ne stejně pohodlná jako stará, ano, ale proč jsou tedy většinou o tolik nepohodlnější - Jeden příklad za všechny - City Elefant?
07.12.2010 (23:05)  
Honzo, dnes se vyrábí úplně něco jiného než současná historická vozidla, současná vozidla jsou mnohem vyspělejší než před 50 lety, jsou rychlejší, úspornější, pohodlnější, porovnejte TGV a 754 a B,A150... současnej svět potřebuje úplně něco jiného než nostalgické vláčky, pokud se železnice nepřizpůsobí současné době, tak můžeme vzít koleje a dát je do starýho železa.

A pokud máte rád historii, páry, brejlovce, hektory, čmeláky, tak by jste je neviděl, neboť by neměly kde jezdit, protože by železniční síť nebyla...

Když budou moderní vlaky pro běžné zákazníky, tak sem tam může projet nějaká nostalgická souprava, neboť i běžný zákazník se rád jednou za čas projede párou či hurvínkem a zavzpomíná na staré časy, ale nebude rád jezdit historickými soupravami a moderní jednotku uvidí pouze při prezentační jízdě... a nadšenci si budou moci na méně zatížených tratí zvláštní vlak objednat.

Sand i Vy jako železniční nadšenec budete rád, až lidi přestanou "nadávat na dráhu" a budou si pochvalovat, jaký jsou ty vlaky fajn a budete pochopen se svým koníčkem ve většinové společnosti :-)
Registered user Honza  mail  
07.12.2010 (23:05)  
Mr. T: 810 je nejlepší motorák! Ale to co regiokrám je za paskvil prezentovaný jako nový víme jen my. Regiokrám ruší výhodu 810 jako je vzhled, spolehlivost, jednoduchost a zavádí novou - trochu lepší sezení, průchodnost vozů, vratnost soupravy. Takže vlastně ideální hybrid!
Registered user tarten 
07.12.2010 (23:03)  
Pjetro:
Spíš "o pátou šedesátku dvoudílných souprav".
Registered user Freeman  mail  
07.12.2010 (23:02)  
Jako běžný nezaujatý cestující jsem měl možnost poprvé v regině cestovat z Pardubic do Havlíčkova Brodu. Topení fungovalo až moc dobře, interiér celkem pěkný a na regionální spoje pohodlný, což se ale neslučovalo s dvě a půl hodiny dlouhou cestou. Nevím, jestli to měl na svědomí technický stav tratě, ale zažíval jsem pocity řidiče sporťáku-byla cítit snad každá nerovnost na kolejích. Kousek za Chrudimí byla technická přestávka z důvodu poruchy motoru, hnací vůz byl naplněn štiplavým zápachem, vše bylo ale během 5 minut opraveno a jelo se dále. Po vystoupení v Brodě jsem měl pocit, že ta cesta byla za trest, prostě jsem nějak nepochopil praktický smysl rekonstrukce 810 :-)
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko