Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.
Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.
Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010

A s jakými moderními motoráky ho srovnáváte, a v čem konkrétně je lepší?
Jestli vám připadá CityElefant méně pohodlný než starý dobrý žabotlam, tak budete asi celkem v menšině.
814 se budou spíš za 10 let hubit společně s tratěmi, na kterých jezdí a ze kterých vyženou cestující. Třeba tím, že nestíhají obraty a přípoje, které stíhaly 810, a které by jistě stíhaly i jiné modernější stroje.
A pokud máte rád historii, páry, brejlovce, hektory, čmeláky, tak by jste je neviděl, neboť by neměly kde jezdit, protože by železniční síť nebyla...
Když budou moderní vlaky pro běžné zákazníky, tak sem tam může projet nějaká nostalgická souprava, neboť i běžný zákazník se rád jednou za čas projede párou či hurvínkem a zavzpomíná na staré časy, ale nebude rád jezdit historickými soupravami a moderní jednotku uvidí pouze při prezentační jízdě... a nadšenci si budou moci na méně zatížených tratí zvláštní vlak objednat.
Sand i Vy jako železniční nadšenec budete rád, až lidi přestanou "nadávat na dráhu" a budou si pochvalovat, jaký jsou ty vlaky fajn a budete pochopen se svým koníčkem ve většinové společnosti :-)
Spíš "o pátou šedesátku dvoudílných souprav".
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











