..: Rekonstrukce vozů 810/010 - never ending story :..

Motorový vůz řady 810, foto: Martin Grill Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.

Regionova, foto: Louis Armstrong Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.

Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010


JiříK. | 7.12.2010 (21:30)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Moravskoslezský ČR Pardubický ČR Středočeský


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer tarten 
07.12.2010 (23:02)  
Mr. T.: Jenomže laik, který o železnici nic neví si myslí, že to je nové vozidlo, jak to prezentují ČD.

Laici si to mysleli donedávna, protože to tak ČD prezentovaly do médií. Mnoho zaměstnanců ČD v to doufá i nadále, ale média už to prezentují trochu jinak.
Registrierter Benutzer tarten 
07.12.2010 (22:58)  
Petr Stříteský: Nedělejte z toho takovou tragédii pánové, vždyť 810 jsou hodně zastaralé a nepohodlné, už je potřeba je nahradit.

Přesně tak! Nahradit, a ne rekonstruovat za cenu poloviny moderního a s mnohem menší životností a zase vrátit do provozu. Co je na tom zastaralé a nepohodlné je podvozek.
Registrierter Benutzer Pjetro 
07.12.2010 (22:57)  
rok 2030: České dráhy vypsaly tendr na modernizaci již jednou modernizovaných motorových jednotek Regionova. Jedná se o 60 dvoudílných souprav. Dráhy je chtějí přestavět na na tzv. Regionovy druhé generace. Dráhy už na modernizaci vypsaly otevřenou mezinárodní soutěž. Velkým favoritem bude i nyní předešlý výrobce regionov, Pars nova Šumperk patřící pod plzeňskou Škodu Transportation. Jak už dříve podotkl tiskový mluvčí Parsu Stojan Jakotyč, tato zakázka by pomohla mimo jiné udržet na 200 zaměstnanců šumperské firmy, kteří dnes pracují na humanizaci již jednou humanizovaných vozů řady B, kdysi přezdívaných pro své atypické potahy sedadel "koženka".
Registrierter Benutzer Mr. T 
07.12.2010 (22:55)  
Co se dá dělat. Hold je potřeba udržet nějaká pracovní místa v Parsu, tak se bude dál stavět tenhle paskvil... Politické rozhodnutí... Jenomže laik, který o železnici nic neví si myslí, že to je nové vozidlo, jak to prezentují ČD. 810 je katastrofa, to víme snad všichni. V létě vedro a příšerný lavice. Vyhubíme 810 a za 20 let budeme hubit 814... Možná...
Registrierter Benutzer Honza  mail  
07.12.2010 (22:47)  
240.025: stačilo by 1960, to byly vlaky a ne ty hrůzy co se vyrábějí dnes
07.12.2010 (22:46)  
Co přinese zákazníkům železnice modernizace 810? Uběhne cesta rychleji? Nemyslíte si, že každá investice by měla být nějak vidět? Zkrátit jízdní doby či zvýšit pohodlí? Sníží se hluk? A nebo se ČD drží modelu kolem roku 1920, kdy to bylo pokrokové řešení?

A další mrtvolky? Jejich čas se naplnil před 15 lety.
Registrierter Benutzer Honza  mail  
07.12.2010 (22:46)  
Petr Stříteský: proč jsou 810 nepohodlné? Jsou, pravda, stačilo kdyby soudruzi tenkrát udělali lepší sedačky. Ale proč se nepoučili u City Elefantů a dělají ještě nepohodlnější to nepochopí asi nikdo.
Registrierter Benutzer Multi 
07.12.2010 (22:43)  
Co je na 810 tak grandiózního, že nad nima brečíte? Já to prostě beru tak, že nejsou peníze a nějak se jezdit musí, tak se dělají 814. Mnohem raději jezdím v Regionově, než v šukafonu.
07.12.2010 (22:40)  
Nedělejte z toho takovou tragédii pánové, vždyť 810 jsou hodně zastaralé a nepohodlné, už je potřeba je nahradit. Ať chceme nebo ne, jejich čas už vypršel, nemůžeme chtít mít na železnici pořád ta stejná vozidla
Registrierter Benutzer Honza  mail  
07.12.2010 (22:39)  
Radiat: Regiokrámy se vyhuběj sami svojí poruchovostí a trochu jim pomůžou řidiči gumokolů, kterým nic neříkají takový ty krabičky u přejezdů na nichž blikají takový ty červený světýlka.
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko