Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.
Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.
Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010

Je to v podstate casovana bomba a potemkinova vesnice - dokud se to nerozjede, vypada to dobre :-) Ovsem je to pomsta soucasneho vedeni CD svym nastupcum, ze jim seberou teply mistecka ... protoze diky takovymto kontraktum uz zas tak teply to misto nebude.
mam i nekolik znamych, co vlakem jezdi jen obcas a regionovu si celkem chvalej, hlavne pro ten novy vzhled, vetsi pohodlnost atd...
dotaz kolik by za tech nekolik milionu bylo uplne novych vozidel "soucasnosti"? takto
Ale pro JP je to slušnej odvaz, pár spojů bych tam jako pouťovou atrakci nechal
cena může být vyšší, když na to přispěje EU. Vyšší cena ale bude motivovat i jiné výrobce než sPras Šumperk. Doufejme.
Jako před deseti lety to ještě bylo skoro nové vozidlo za rozumný peníz, dneska už je z toho vývojem času krám za dlouhý prachy. A dělat za tété situace další a další série už je na počuni. Akorát v korporátních statistikách se to ještě celkem vyjímá, kolik desítek "nových" vozidel za kolik stovek miliónů jsme našim drahým cestujícím pořídili... ale je to čímdáltímvíc vidět jaká je to potěmkinova vesnice.
Když to ale přijede k nástupišti, tak se poohlížím po autobusové zastávce (a to jsem zatvrzelý železniční fanda)
Jinak si myslim, ze na lokalky do max. jedne hodiny jizdni doby to neni zas tak spatne vozidlo, ale na trate typu HB-Pce, HK-Turnov, Razice-Tabor apd. je naprosto nevyhovujici.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











