..: Rekonstrukce vozů 810/010 - never ending story :..

Motorový vůz řady 810, foto: Martin Grill Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.

Regionova, foto: Louis Armstrong Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.

Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010


JiříK. | 7.12.2010 (21:30)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Moravskoslezský ČR Pardubický ČR Středočeský


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   
Registered user Sim 
08.12.2010 (11:41)  
Byt to aktivita soukromeho dopravce, muze nam to byt u dvou pulek - podrezava si tim totiz vetev sam pod sebou. Bohuzel v pripade CD na to (v podobe mimoradnych dosypu) budem doplacet vsichni, bo stat si nemuze dovolit nechat svoji spolecnost padnout na hubu.

Je to v podstate casovana bomba a potemkinova vesnice - dokud se to nerozjede, vypada to dobre :-) Ovsem je to pomsta soucasneho vedeni CD svym nastupcum, ze jim seberou teply mistecka ... protoze diky takovymto kontraktum uz zas tak teply to misto nebude.
08.12.2010 (10:08)  
Z meho pohledu cestovatele/uzivatele zeleznice, ne primo fanouska: Regionova vs. 810: jel jsem s 810 trasy jako Protivin-Lochovice, Pardubice-HB, CB-Cerny Kriz(uff) a dalsi jine ne zrovna kousky...a muzu vam rict, to radeji ta Reginova (uz kvuli sedackam)...ale urcite ne na takto dlouhe trate!!! Mam pro ne pochopeni na useky Susice-Horazdovice p., J.Hradec-Veseli/L apod., kde zase nechapu proc toto vozidlo jezdi pod dratama! (tedy chapu proc,ale logika je jinde)...
mam i nekolik znamych, co vlakem jezdi jen obcas a regionovu si celkem chvalej, hlavne pro ten novy vzhled, vetsi pohodlnost atd...
dotaz kolik by za tech nekolik milionu bylo uplne novych vozidel "soucasnosti"? takto
08.12.2010 (9:45)  
Mr. T.: do Krumlova VLAKEM? To snad normální člověk, ani režista, nejezdí a nebo jednou za rok pro zpestření. Tam je z ČB autobusové spojení natolik slušné a většina busů odpovídající průměr či nadprůměr, zatímco ČD se tam ztrapňují s 810/814.

Ale pro JP je to slušnej odvaz, pár spojů bych tam jako pouťovou atrakci nechal
Registered user Mr. T 
08.12.2010 (9:41)  
Já si myslím, že až dojdou 810, tak se začnou humanizovat 814... Teda, pokud budou mít ještě kde jezdit... Co se týká CE, tak souhlas se sedačkama. Ještě první série je měla pohodlné a mysllím, že od cca 016 jsou ty tvrdé. Já bych preferoval do příměstské dopravy sedačky jako Bp, vždyť je měla i 470. Žabotlam byl na svou dobu hodně moderní vozidlo, ale dneska již nemá bohužel na železnici co dělat, pokud nechceme držet skanzen. No a CE co se týká té klimy, tak v létě doslova katastrofa, protože často funguje pouze ventilace a ve voze je i 35 st, když kouknu na teploměr. Takže když jdu na hlaváku v létě do CE na Beroun, tak napřed projdu soupravu a zjišťuju, kde ta klima jde... A večerní osvětlení je doslova oslepující. Nejlepší bylo na 01 a 02, ale nevím jestli už to náhodou nepředělali??? No a 810??? Je to věc názoru, ale líbí se spíše mladší generaci, která nezažila čtyřnápravové motoráky. Mě se ten desing nelíbil nikdy a jsem pro sešrotování a ponechání pár kousků na nostalgické vlaky... Pokud jedu do Krumlova o víkendu s ropovodem, tak doopravdy nešetřím nadávkama. A nejvíc mě pobavila jedna japonská dvojice na nádraží v ČB, která se mě ptala, zda to je do ČK, nebo nějaký zvláštní historický vlak za příplatek... Což není k smíchu, ale k pláči...
Registered user ReActor  mail  
08.12.2010 (9:38)  
Regionova je politicky výhodné vozidlo, ať už to vemete z jakéhokoli hlediska :-)

cena může být vyšší, když na to přispěje EU. Vyšší cena ale bude motivovat i jiné výrobce než sPras Šumperk. Doufejme.
Registered user SYN 
08.12.2010 (8:34)  
Tak nám tu pomaličku polehoučku cena šplhá na 32MKč za kus s DPH... to už teda vůbec není málo kurník!
Jako před deseti lety to ještě bylo skoro nové vozidlo za rozumný peníz, dneska už je z toho vývojem času krám za dlouhý prachy. A dělat za tété situace další a další série už je na počuni. Akorát v korporátních statistikách se to ještě celkem vyjímá, kolik desítek "nových" vozidel za kolik stovek miliónů jsme našim drahým cestujícím pořídili... ale je to čímdáltímvíc vidět jaká je to potěmkinova vesnice.
Correspondent or Member of ŽelPage Rabín 
08.12.2010 (8:23)  
Jak tak čtu výše uvedený článek a názory některých čtenářů, nezbývá mi než parafrázovat známé heslo z dob před více než dvaceti lety: "S 810 a jejich deriváty na věčné časy a nikdy jinak" ;-/
08.12.2010 (7:50)  
já jsem také toho názoru, že 810 jsou hezké a docela i elegantní na pohled. V muzeu by se pár kousků rozhodně vyjímalo a to klidně i v různých nátěrech od těch nejstarších až po najbrt.

Když to ale přijede k nástupišti, tak se poohlížím po autobusové zastávce (a to jsem zatvrzelý železniční fanda)
Registered user aron 
08.12.2010 (3:46)  
Tak by me zajimalo, co budou delat v Parsu, az 810ky dojdou......
Jinak si myslim, ze na lokalky do max. jedne hodiny jizdni doby to neni zas tak spatne vozidlo, ale na trate typu HB-Pce, HK-Turnov, Razice-Tabor apd. je naprosto nevyhovujici.
Registered user Honza  mail  
08.12.2010 (0:32)  
Multi: po panťáku 460 2. nejhezčí vlak co vůbec je!
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko