Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.
Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.
Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010

30 let? To jste na ně hodný. A dlouhá léta už zabíjejí tratě, na které se vůbec nehodí.
Že jo, na ty zadrátovaný
30 let? To jste na ně hodný. A dlouhá léta už zabíjejí tratě, na které se vůbec nehodí.
Klima CE pitomá, souhlas, měla by být lépe ovladatelná. Smrad je věc údržby. Ale nikdy jsem se v něm nerožnil tak jako v 810. Také mu netáhne "přijemný" mrazivý větřík od oken, dveře při troše sněhu nekolabují tolik jako v žbt. Intenzita osvětlení je čistě "kreativním" výkladem normy nějakým úředníkem, s vlakem to nemá celkem nic. Pohodlí sedaček je asi věc názoru, CE mi přijde lepší než 451 nebo 810. Podvozky CE mnohem lepší než 451 (o 810 a 814 raději ani nemluvit!), to na zádech cítím dobře.
Držme se toho, že 471 je náhradou 451/2, a 814 je náhradou za 810 místo něčeho modernějšího, svižnějšího, pro cestující lepšího, ale v poměru k životnosti zřejmě stejně drahého nebo i levnějšího.
To už se jak známo děje. A bude následovat Netolička se 192 a další. O praktické oblíbenosti 810 na těch tratích by místní autobusáci mohli s úsměvem vyprávět.
Honzo, z pohledu cestujícího je 471 ve své třídě /příměstská a MHD/ vlaků velmi pohodlné vozidlo, i když je koncepčně zastaralé.
Tak pokud s tím nemusím jet déle jak 2 zastávky (4-5 minut) tak to snesu.
810 je univerzální regionální vozidlo s pěkným vzhledem, je spolehlivé, lehké. To že jim dali sedačky jak prkno to bohužel no!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











