..: Rekonstrukce vozů 810/010 - never ending story :..

Motorový vůz řady 810, foto: Martin Grill Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.

Regionova, foto: Louis Armstrong Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.

Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010


JiříK. | 7.12.2010 (21:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Pardubický ČR Středočeský


  1 ... 10 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Multi 
08.12.2010 (0:23)  
To Honza: 810 je vozidlo s pěkným vzhledem? To nemůžeš myslet vážně. :-D
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.12.2010 (23:52)  
tarten:

30 let? To jste na ně hodný. A dlouhá léta už zabíjejí tratě, na které se vůbec nehodí.
Že jo, na ty zadrátovaný
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.12.2010 (23:50)  
tarten: vůbec jsem teď CE neměl na mysli po technické stránce. Podvozky jsou samozřejmě lepší a to už jen díky koncepci - žabák má základní úroveň sníženou a ty podvozky jsou vsunuté dovnitř, kdežto u CE je to naopak. Taky trakční vlastnosti za sucha jsou úžasné. To vůbec není špatné vozidlo, jenom není domyšlený. Na ty světla - stačilo by udělat to co má 001 a 002, nebo více světelných režimů. Sedačky místo aby byly lepší, od 61 více jsou ještě horší. Kdyby se to dotáhlo do detailu bylo by to skutečně super vozidlo.
registrovaný uživatel tarten 
07.12.2010 (23:43)  
Honza:
30 let? To jste na ně hodný. A dlouhá léta už zabíjejí tratě, na které se vůbec nehodí.
registrovaný uživatel tarten 
07.12.2010 (23:40)  
Honza: CE vs žabotlam
Klima CE pitomá, souhlas, měla by být lépe ovladatelná. Smrad je věc údržby. Ale nikdy jsem se v něm nerožnil tak jako v 810. Také mu netáhne "přijemný" mrazivý větřík od oken, dveře při troše sněhu nekolabují tolik jako v žbt. Intenzita osvětlení je čistě "kreativním" výkladem normy nějakým úředníkem, s vlakem to nemá celkem nic. Pohodlí sedaček je asi věc názoru, CE mi přijde lepší než 451 nebo 810. Podvozky CE mnohem lepší než 451 (o 810 a 814 raději ani nemluvit!), to na zádech cítím dobře.

Držme se toho, že 471 je náhradou 451/2, a 814 je náhradou za 810 místo něčeho modernějšího, svižnějšího, pro cestující lepšího, ale v poměru k životnosti zřejmě stejně drahého nebo i levnějšího.
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.12.2010 (23:34)  
Tak je jasný, když ty 810 jsou už okoukaný, lidi s tím jezděj 30 let pořád do kola tak by chtěli něco jinýho, novýho, lepšího samozřejmě a nadávaj, že jezdí 30 let ve stejných vlacích, ale co lepšího může třeba ta ragionova nabídnout, kromě toho, že interiér vypadá celkem hezky?
07.12.2010 (23:33)  
tarten: jasně, s tím naprosto souhlasím, ale jde mi do důležitější tratě.
registrovaný uživatel tarten 
07.12.2010 (23:26)  
240.025: pokud se železnice nepřizpůsobí současné době, tak můžeme vzít koleje a dát je do starýho železa.

To už se jak známo děje. A bude následovat Netolička se 192 a další. O praktické oblíbenosti 810 na těch tratích by místní autobusáci mohli s úsměvem vyprávět.
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.12.2010 (23:24)  
240.025:
Honzo, z pohledu cestujícího je 471 ve své třídě /příměstská a MHD/ vlaků velmi pohodlné vozidlo, i když je koncepčně zastaralé.
Tak pokud s tím nemusím jet déle jak 2 zastávky (4-5 minut) tak to snesu.
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.12.2010 (23:20)  
tarten: CE vs žabotlam. To o moc ne, ale z úplně jiných důvodů. Žabotlam je fyzicky opotřebovaný, zničený, má něco za sebou a podle toho vypadá, ale rozhodně nemá tak pitomé sezení, tmavé neotevíratelné okna, světla že by z toho jeden chcíp, smradlavou klimatizaci. Je jasné že žabotlamy už nejde dále udržet v provozu, ale proč se nevyrábějí nová vozidla při nejmenším stejně kvalitní jako tehdy.

810 je univerzální regionální vozidlo s pěkným vzhledem, je spolehlivé, lehké. To že jim dali sedačky jak prkno to bohužel no!
  1 ... 10 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko