Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.
Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.
Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010

RN bude mít zřejmě menší spotřebu a provozní náklady díky 1 motoru.
Životnost RN rozhodně nebude poloviční, neb z 810 zbyl jen rám a pojezd, jakožto věci, které při dobré údržbě vydrží klidně dalších x let a vše ostatné je stejně jako u RS1 nové...
aron: Takový nápad tu už ldysi byl, dokonce je vizualizace v diskuzi. ČD ale nabídku Parsu už kdysi odmítly, protože náklady na reko byly vyšší než za novostavbu...
Regionova = 26 milionů
Regiošutl = 51 milionů
11 Regionov = 6 Regiošutlů
Na efektivnost (= na prachy zítra):
Regionova - životnost odhaduji na 10 let
Regiošutl - životnost odhaduji na 20 let
Regionova - měrný trakční výkon 6,11 kW/t
Regiošutl - měrný trakční výkon 12,85 kW/t
Regiošutl tedy dokáže významně zrychlit na velmi krátké dráze = zvýšení cestovní rychlosti, zkrácení jízdních dob.
11 Regionov = 17 Regiošutlů
(výkonu dávám váhu 1,5)
Regionova zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%A1_jednotka_814
Regiošutl zde: http://de.wikipedia.org/wiki/Stadler_Regio-Shuttle_RS1
Přesně tak, 810 může vypadat dobře i zevnitř...
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/200801/812-2.jpg
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/200801/DSCN3216.jpg
ale co lepšího může třeba ta ragionova nabídnout, kromě toho, že interiér vypadá celkem hezky?
řekl bych, že v ceně 30 mil. nic! Jó do 10M bych řek, že je to pěkný vozidlo, ale za 30M je to v dnešní době opičárna bijící do očí...
bezpochyby jedna z nejdelších štrek 810+010 je trasa z Bečova nad Teplou do Berouna(Os7711), celých 132km.
Osobně jsem zažil pouze úsek Bečov - Rakovník. Jistě netřeba dále komentovat.
Ovsem pokud si uvedomime, kam je urcen, tak pokrok to byl - a ne zrovna maly. Pokud na to tedy koukame jako na nastupce Hurvinku, mame tu temer neskutecne prostorny vuz - a to jak pro firu, tak pro cestujici ... prostorna je i toaleta, vetsi jsou okna (ne nadarmo se tomu rika sklenik nebo akvarko) na cele i bocich, takze vyhled je lepsi pro vsecky (otviratelnost je ale kapitola sama pro sebe). No a predsuvne dvere - tady doslova Sukafon v nasich krajich predstihl dobu, spousta pozdejsich vozidel mela dvere zalamovaci.
Celkove prestup z Hurvinka do Sukafonu znamenal neco podobneho, jako kdyz z kozenkovyho Becka presednem do Bmz.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











