..: Rekonstrukce vozů 810/010 - never ending story :..

Motorový vůz řady 810, foto: Martin Grill Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.

Regionova, foto: Louis Armstrong Vozidla by měla být dodána Českým drahám do šestnácti měsíců od podpisu smlouvy za odhadovanou cenu 286 milionů korun (bez DPH), což odpovídá částce zhruba 26 milionů korun za kus. Vlaky budou určeny pro Pardubický, Středočeský a především Moravskoslezský kraj, kde by se měly v počtu až šesti kusů objevit na lince S7 mezi Frýdkem–Místkem a Českým Těšínem. Na této trati se původně počítalo s nasazením nízkopodlažních elektrických jednotek (zde by tedy šlo o zcela nová vozidla), nicméně elektrifikace této tratě byla pozastavena a tak bylo rozhodnuto o tomto náhradním řešení. Zajímavostí také je, že tyto soupravy budou narozdíl od dosavadních RegioNov spolufinancovány z fondů Evropské unie.

Zdroj: České dráhy, Železničář 47/2010


JiříK. | 7.12.2010 (21:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Pardubický ČR Středočeský


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 15      Zpráv na stránku:   
08.12.2010 (19:59)  
Busman - v tom vašem porovnání je ale chyba v tom že:

RN bude mít zřejmě menší spotřebu a provozní náklady díky 1 motoru.

Životnost RN rozhodně nebude poloviční, neb z 810 zbyl jen rám a pojezd, jakožto věci, které při dobré údržbě vydrží klidně dalších x let a vše ostatné je stejně jako u RS1 nové...

aron: Takový nápad tu už ldysi byl, dokonce je vizualizace v diskuzi. ČD ale nabídku Parsu už kdysi odmítly, protože náklady na reko byly vyšší než za novostavbu...
registrovaný uživatel aron 
08.12.2010 (19:36)  
Tak mě napadlo, co kdyby si ČD začali vyrábět elektrické "regionovy" z jednotek 460, které postupně na ostravsku nahrazují elefanti? Hnací vůz, z vloženého udělat nízkopodlažní řidičák a máme jednotku s cca 120ti místy k sezení. Na tratě ČT-Zábřeh-Šumperk, Nymburk-Poříčany, Ústí-Lichkov,UL-Litoměřice apd. by to mohlo být dostačijící vozidlo. A jestli se jednoho krásného dne dočká "červených" slonů i Brno, tak to samé udělat s 560kama, které by našli využití třeba na 225, a na budějovicku. PS: Nejsem vynálezce ani milovník motorových RN.
registrovaný uživatel Busman 
08.12.2010 (19:08)  
Na prachy (dnes):

Regionova = 26 milionů
Regiošutl = 51 milionů

11 Regionov = 6 Regiošutlů

Na efektivnost (= na prachy zítra):

Regionova - životnost odhaduji na 10 let
Regiošutl - životnost odhaduji na 20 let

Regionova - měrný trakční výkon 6,11 kW/t
Regiošutl - měrný trakční výkon 12,85 kW/t

Regiošutl tedy dokáže významně zrychlit na velmi krátké dráze = zvýšení cestovní rychlosti, zkrácení jízdních dob.

11 Regionov = 17 Regiošutlů

(výkonu dávám váhu 1,5)

Regionova zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%A1_jednotka_814
Regiošutl zde: http://de.wikipedia.org/wiki/Stadler_Regio-Shuttle_RS1
registrovaný uživatel Jethro 
08.12.2010 (18:13)  
Taky jsem dlouhou dobu nadával, na co že ty Regiošuky jsou. Ale poté, co jsem se musel kvůli nemoci vracet z tábora šukafonem a 460 s opravdu velmi naloženým kolem jsem rád za každé nízkopodlažní vozidlo na trati.
08.12.2010 (17:53)  
810 je univerzální regionální vozidlo s pěkným vzhledem, je spolehlivé, lehké. To že jim dali sedačky jak prkno to bohužel no!
Přesně tak, 810 může vypadat dobře i zevnitř...
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/200801/812-2.jpg
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/200801/DSCN3216.jpg

ale co lepšího může třeba ta ragionova nabídnout, kromě toho, že interiér vypadá celkem hezky?
řekl bych, že v ceně 30 mil. nic! Jó do 10M bych řek, že je to pěkný vozidlo, ale za 30M je to v dnešní době opičárna bijící do očí...
registrovaný uživatel M 
08.12.2010 (17:06)  
Mala rypava - neni neverending dohromady?
08.12.2010 (15:38)  
TK: ta trať má smysl, ale v rámci místního a turistického spojení. Možná i relace ČB - Šumava, ale opět z tur. pohledu.
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
08.12.2010 (15:36)  
Franta Plášek:

bezpochyby jedna z nejdelších štrek 810+010 je trasa z Bečova nad Teplou do Berouna(Os7711), celých 132km.
Osobně jsem zažil pouze úsek Bečov - Rakovník. Jistě netřeba dále komentovat.
registrovaný uživatel LxT 
08.12.2010 (15:08)  
Jednou sem se ptal výrobce (Borcad), proč se vyrábí docela tvrdá sedadla a by bylo mi zděleno,že je to na přání zákazníka (dopravce - ČD
registrovaný uživatel Sim 
08.12.2010 (14:43)  
tenzor > moralni zastaralost 810 uz v dobe vzniku? Mno, jak se to vezme. Podvozek samosebou ano, to byl krok zpatky a jedina jeho vyhoda byla cena kombinovana s nizsi hmotnosti.

Ovsem pokud si uvedomime, kam je urcen, tak pokrok to byl - a ne zrovna maly. Pokud na to tedy koukame jako na nastupce Hurvinku, mame tu temer neskutecne prostorny vuz - a to jak pro firu, tak pro cestujici ... prostorna je i toaleta, vetsi jsou okna (ne nadarmo se tomu rika sklenik nebo akvarko) na cele i bocich, takze vyhled je lepsi pro vsecky (otviratelnost je ale kapitola sama pro sebe). No a predsuvne dvere - tady doslova Sukafon v nasich krajich predstihl dobu, spousta pozdejsich vozidel mela dvere zalamovaci.

Celkove prestup z Hurvinka do Sukafonu znamenal neco podobneho, jako kdyz z kozenkovyho Becka presednem do Bmz.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko