..: Škoda Transportation podala námitku proti nákupu railjetů :..

Škoda Transportation chce u ČD prosadit výlučně vlastní vozidla, foto: ŽelPagePraha — České dráhy mají problém. Přesně dva týdny poté, co státem vlastněný dopravce oficiálně prezentoval záměr odkoupit šestnáct vysokorychlostních netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort, zasáhla do procesu společnost Škoda Transportation s námitkou k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Největší tuzemský výrobce kolejových vozidel tak učinil těsně před termínem, kdy mohly České dráhy nákup souprav definitivně podepsat. Dráhy teď musí do 15 předložit vyjádření, na jehož základě se stěžovatel dále bude moci obrátit na ÚOHS. Případné uznání námitky ze strany úřady by přitom pro ČD velmi pravděpodobně znamenalo konec nadějí na výhodný nákup nových souprav, s jejichž pomocí chce dopravce čelit nastupující konkurenci v dálkové dopravě.

Informaci o nekompromisním postoji Škody Transportation přinesl deník iDNES.cz, který již dříve upozorňoval na nevoli, s jakou se majoritní výrobce kolejových vozidel v Česku k nákupu „railjetů“ stavěl. Načasování stížnosti k ÚOHS na konec června navíc dostává ČD do komplikované situace: přesně ve čtvrtek totiž oficiálně vyprší opce, kterou rakouské ÖBB získaly na nákup posledních 16 z celkového počtu 67 souprav Viaggio Comfort. Vedení drah podle deníku bude usilovat o prodloužení konečného termínu pro rozhodnutí za horizont 15 dnů, v nichž musí antimonopolní úřad vydat stanovisko.

21. století v Ostravě - railjet a Škoda 109E, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Richard Weber Nejnovější vývoj v dlouhé kauze nákupu netrakčních jednotek Siemens vrhá nově světlo na dlouhodobě velmi nadstandardní vztahy Českých drah a Škodovky, kterou některá česká média dokonce označují za dvorního dodavatele kolejových vozidel pro státního dopravce. Sympatie drah k produktům skupiny Škoda dokládají nejen velmi specifické zadávací podmínky řady výběrových řízení, ale i tvrzení náměstka generálního ředitele ČD Antonína Blažka při vyhlašování výročních cen ACRI v roce 2010, podle kterých dráhy jednoznačně preferují vozidla české produkce před nákupem ze zahraničí.

V případě Škody Transportation přitom motivy za snahou překazit nákup railjetů nejsou zcela průhledné, neboť výrobce v současnosti nenabízí ani nevyvíjí adekvátní alternativu pro dálkovou dopravu. Samotná Škodovka přitom ve svém podání k ÚOHS argumentuje především nevhodností souprav Viaggio Comfort pro české tratě, kde nebudou schopny využít svou konstrukční rychlost; paradoxně stejně jako lokomotiva řady 380 z produkce Škody Transporation.

Zdroj: iDNES


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 29.6.2011 (11:47)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 18      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer hank 
29.06.2011 (8:49)  
IR 28.06.2011 (22:23): ± to píšeš správně, ještě bych přidal, že americké bombardéry rozflákaly Škodovku (= po celou dobu protektorátu de iure většinově angloamerický majetek) až 15. 04. 1945, 11 dní po podepsání Košického vládního programu, v němž se mj. rozhodlo i o poválečném znárodnění velkých podniků včetně Škodovky.

Zbývá už jen otázka, co tedy vlastně Plzeňáci slaví každý rok v květnu při oslavách osvobození Plzně americkou armádou...

Ještě dodatek, i když trochu OT: Stejná logika se týkala i jiných fabrik, např. pardubickou rafinérii bombardovali spojenci 3x, Explosii ani jednou... Zřejmě jim jako výrobce výbušnin za války vůbec nevadila...

zdraví
hank
Registrierter Benutzer Jan Sůra  mail  
29.06.2011 (8:00)  
Malé srovnání cen na sedačku u railjetů a jiných investic ČD: pro úplné srovnání jsem si dovolil zahrnout i Taurus za cca 90 mega, abychom neporovnávali hrušky s jablky:
Railjet 650 tisíc bez lokomotivy,
Siemens poslední vagóny na EC 750 tisíc Kč

a teď s pohonem:
Railjet 845 tisíc
Pendolino 1,9 milionu Kč
CityElefant 710

dle cen bych neřekl, že dráhy kupují zrovna A8:)spíše oktávaii, jen před tím koupily dost předraženou fabii:)
Registrierter Benutzer tarten 
29.06.2011 (2:29)  
honzatvs:
No když už tak něco jako http://www.skoda.cz/cs/produkty/elektricke-jednotky/elektricka-jednotka-rady-675/
bez trakce.
Ale doufám, že ne.
Registrierter Benutzer M 
29.06.2011 (0:57)  
ČD přes ty všechny zakázky Škodě se snaží mít co nejmenší náklady a tohle pro ně byl opravdu velice výhodný kauf

No... Rekneme, ze je to jako koupe uplne nove A8 za 1.2 milionu. To by byl taky super kauf, ale furt je to jaksi 1.2 milionu...
28.06.2011 (23:40)  
banánistán: na svém facebooku jsem vulgární slova neopomněl ...tak vytočený jsem jakživ nebyl Tímto příspěvkem jsi mě potěšil!

tarten: Nápad dobrý, ale u mě by to tak mírně nešlo. Obvykle vulgární výrazy nepoužívám, ale tady se přímo nabízejí.

honzatvs: Pokud Žaluda bude mít v případě neúspěchu aspoň trochu soudnosti, tak by měl vypsat VŘ na 112 osobních vozů za cenu 35 mil/vůz.
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
28.06.2011 (23:21)  
Myslím, že Siemens opravdu nebude mít nic proti tu opci prodloužit, protože mu jde taky a zase jen o prachy. A myslím, že moc dobře ví, že buď budou RJ z opce, nebo pravděpodobně nebude nic. Případné VŘ na takové jednotky (kteréžto není vůbec jisté) nemusí taky vyhrát.
A co se týče těch konspiračních teorií, že je to všechno předem dohodnuté, tak to si dovolím označit za nesmysl, protože i ČD přes ty všechny zakázky Škodě se snaží mít co nejmenší náklady a tohle pro ně byl opravdu velice výhodný kauf. Navíc i sám Žaluda se nedávno vyjádřil v tom duchu, že tlak ze strany Škody vnímá, ale že tentokrát musí Škodovka opravdu ustoupit.
28.06.2011 (22:44)  
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201003/951-IMGP7860.jpg na to za tím sklem bych se docela těšil, pán není skromný a má dobrý vkus ;-) ještě by to chtělo vytunit na naše TV.
28.06.2011 (22:41)  
No, takže zatím vše podle očekávání..jen tu námitku mohli podat až zítra :-)

Myslím,že se můžeme těšit na tohle v dálkové úpravě:
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_951.php
160..ideální rychlost pro české tratě, takže na podstatě námitky není nic divného, ani není pravda, že Škoda nic v portfoliu nemá... Kde asi bude bar?

Ale ještě je pořád nějaká naděje, že se pletu...jsem zvědav.
28.06.2011 (22:24)  
Škodovka by radši měla honem rychle zavřít tipec. Takhle by mohlo přijít alespoň malé zlepšení v neutěšující kvalitě vozového parku ČD. Moc se mi líbí, jak bylo v článku popsáno srovnání rychlostních omezení na kolejích a max. rychlostí u Railjetu a řady 380. To byla škodovka pěkně "utřená" :D Tohle si dráhy ale budou u škodovky dozajista nějak kompenzovat.
Korrespondent oder ŽP Mitglied IR  mail  
28.06.2011 (22:23)  
Martin Grill: Martine, dal jsem ti bodík za vtipný komentář k věci. Ale musím podotknout, že Škoda Transportation není česká firma. Oficiálně ji sice vlastní 4 Češi, ale přes fu Škoda Industry (Cyprus) Ltd., která je jejím majitelem, což je fa registrovaná na Kpru. Ta je i majitelem bývalé fy Škoda Holding; viz
http://www.financninoviny.cz/zpravy/uohs-schvalil-zmenu-majitele-skoda-transportation/602470&id_seznam=5176
Majiteli té kyperské fy jsou údajně sice Češi, ale vzhledem k možnosti vydávat na Kypru anonymní akcie, jimi taky už ve skutečnosit být nemusejí. A krom toho, myslím, že zdanění případných zisků probíhá v místě sídla (registrace) fy. Ostatně, myslím si, že rozlišovat dnes firmy na domácí a zahraniční už takřka postrádá smysl. Vždyť i v minulém století Škoda Plzeň - krom doby socializmu - moc česká nebyla. Za 2.sv.v. sice vyráběla pro Německo, ale myslím, že majotritní vlsastníci byli v USA. Tuším, že mj. i proto nám USA po znárodnění Škody (a jiných) zadržovalo tu podstatnou část zlatého pokladu a ten nám byl vrácen až poté, co Štrougalovy vlády tu znárodněnou Škodu (aj.) Američanům splatily. Nevím to vše jistě, snad se najde někdo poučenější, ale myslím, že aspoň zhruba tak nějak to mohlo být...
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 18      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko