..: Škoda Transportation podala námitku proti nákupu railjetů :..

Škoda Transportation chce u ČD prosadit výlučně vlastní vozidla, foto: ŽelPagePraha — České dráhy mají problém. Přesně dva týdny poté, co státem vlastněný dopravce oficiálně prezentoval záměr odkoupit šestnáct vysokorychlostních netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort, zasáhla do procesu společnost Škoda Transportation s námitkou k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Největší tuzemský výrobce kolejových vozidel tak učinil těsně před termínem, kdy mohly České dráhy nákup souprav definitivně podepsat. Dráhy teď musí do 15 předložit vyjádření, na jehož základě se stěžovatel dále bude moci obrátit na ÚOHS. Případné uznání námitky ze strany úřady by přitom pro ČD velmi pravděpodobně znamenalo konec nadějí na výhodný nákup nových souprav, s jejichž pomocí chce dopravce čelit nastupující konkurenci v dálkové dopravě.

Informaci o nekompromisním postoji Škody Transportation přinesl deník iDNES.cz, který již dříve upozorňoval na nevoli, s jakou se majoritní výrobce kolejových vozidel v Česku k nákupu „railjetů“ stavěl. Načasování stížnosti k ÚOHS na konec června navíc dostává ČD do komplikované situace: přesně ve čtvrtek totiž oficiálně vyprší opce, kterou rakouské ÖBB získaly na nákup posledních 16 z celkového počtu 67 souprav Viaggio Comfort. Vedení drah podle deníku bude usilovat o prodloužení konečného termínu pro rozhodnutí za horizont 15 dnů, v nichž musí antimonopolní úřad vydat stanovisko.

21. století v Ostravě - railjet a Škoda 109E, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Richard Weber Nejnovější vývoj v dlouhé kauze nákupu netrakčních jednotek Siemens vrhá nově světlo na dlouhodobě velmi nadstandardní vztahy Českých drah a Škodovky, kterou některá česká média dokonce označují za dvorního dodavatele kolejových vozidel pro státního dopravce. Sympatie drah k produktům skupiny Škoda dokládají nejen velmi specifické zadávací podmínky řady výběrových řízení, ale i tvrzení náměstka generálního ředitele ČD Antonína Blažka při vyhlašování výročních cen ACRI v roce 2010, podle kterých dráhy jednoznačně preferují vozidla české produkce před nákupem ze zahraničí.

V případě Škody Transportation přitom motivy za snahou překazit nákup railjetů nejsou zcela průhledné, neboť výrobce v současnosti nenabízí ani nevyvíjí adekvátní alternativu pro dálkovou dopravu. Samotná Škodovka přitom ve svém podání k ÚOHS argumentuje především nevhodností souprav Viaggio Comfort pro české tratě, kde nebudou schopny využít svou konstrukční rychlost; paradoxně stejně jako lokomotiva řady 380 z produkce Škody Transporation.

Zdroj: iDNES


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 29.6.2011 (11:47)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 18      Zpráv na stránku:   
28.06.2011 (22:23)  
Berte to tak, že Škodovka v klientském státě pozici má a Siemens ji nemá. Škodovka si může být jista, že jí v ČR projde vše, stejně tak jako si mlůže být jistá, že jí zase v Ístrajchu zabavěj mašiny. Pro cestujícího to znamená, že díky tomu, že Škoda umí vyrobit především sliby a jednou za deset vychrlí něco jako elefanta nebo 380, tak se budeme vesele další čtvrt století vozit v rekoojetinách a rekokredencích. Do historie se zapíše jako brzda pokroku a názorný příklad zneužití ochrany hospodářské soutěže (netýká se v Česku zdaleka jen ji a oboru dopravy).
Registrierter Benutzer khunas  mail  
28.06.2011 (22:17)  
tak tohle se skodovce hodne vymstí
uz i to ze mohla mít nadeji ze by si cd objednyli par 380 kdys jich daji 16 na railjety
Registrierter Benutzer Busman 
28.06.2011 (21:59)  
To bohdá nebude, aby dvorní odběratel utratil 4 mld v zahraničí a
1. nám to neprošlo rukama
2. a pak neměl prachy na supernárodní výrobky z našich vizualizací.
28.06.2011 (21:41)  
pánové klid, ráno moudřejší večera, Siemensu/OeBB jde o hodně, prodloužejí to, antimonopolní úřad se vyjádří, nicméně se může vyjádřit během zítřka, RJ budou, nebuďme přízemní ;)
Registrierter Benutzer M 
28.06.2011 (21:39)  
tarten - a kam bude za rok dva tri jezdit RJ? Pristi rok se nepotkaji. A co bude za pet nebo deset let, to zatim nema cenu resit - ergo to bude nejak tak, ze Regiojetu je to ukradeny...
Registrierter Benutzer Neonym  mail  
28.06.2011 (21:30)  
tarten: bojím se, že když tohle nevyjde, tak žádné výběrko na nové soupravy vůbec nebude.
Registrierter Benutzer tarten 
28.06.2011 (21:27)  
Neonym:
Na 230 km/h to zrekonstruuje dost těžko. A v zadání jistě nebude "reko" ale "nové".
Registrierter Benutzer Neonym  mail  
28.06.2011 (21:23)  
Škoda zrekonstruuje Bdtčka, nakonec prdne sysla, cenu nasadí mírně nad Railjet a půjde s tím do výběrového řízení na pořízení push pull souprav. Které u nás bohužel ještě vyhraje
Registrierter Benutzer tarten 
28.06.2011 (21:23)  
lbc: Měla by se zde zohlednit nová norma TSI

Jistě, do zpoždění se bezpochyby bude započítávat méně let.
28.06.2011 (21:21)  
O co vlastně Škodovce jde? Jak si pomůžou tím, že budou bojkotovat nákup Railjetů? Nechápu...
Vždyť mohou být rádi, že ty Railjety má vozit jejich 109E.
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 18      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko