Praha — České dráhy neustále pracují na zvyšování kvality svých služeb – posledním počinem bylo zavedení prémiových služeb v první třídě několika vybraných vlaků. Mezi tyto kroky jistě také patří zřízení postu ombudsmana kvality. Od 1. března 2011 bude dohlížet na kvalitu poskytovaných služeb bývalý ředitel pražské ZOO, Petr Fejk. Právě od Fejkových úspěchů a zkušeností ve vedení ZOO si České dráhy stejně jako ministr dopravy slibují výraznou pomoc v boji s přicházející konkurencí.
Fejk by se měl starat o zlepšení komunikace drah s veřejností, zejména pak při vyřizování stížností a podnětů došlých do listárny, další systémové změny kvalitativních standardů služeb a školení personálu. Dohlížet bude také na nové projekty pro cestující, mezi které patří i zmíněné služby ve vozech první třídy. Důležitým aspektem pro cestující je mimo jiné i chování vlakových čet, což připustil i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Vzorem pro ČD mají být Německé či Rakouské spolkové dráhy.
Post ombudsmana kvality byl v rámci Českých drah vytvořen až v těchto dnech; dosud byly standardy služeb zejména v kompetenci Odboru produktů a obchodu ČD.
Zdroje: České dráhy; foto: Wikipedia Commons

U DB nejen, že průvodčí informuje o výši a důvodu zpoždění (a to ještě před odjezdem vlaku), on se ozve i když je ve stanici "jen" pravidelný delší pobyt (srovnej Kopidlno). A před významnými uzly informuje o přestupech a číslech kolejí, odkud přípoje jedou.
to naroznej: Co máte proti zaměstnancům ČD mohu li se zeptat? Podle mě jsou to většinou příjemní lidé. Myslím těm co jsou bezpřostředně v provozu, o těch nahoře se nemusíme bavit.
Pan Fejk se pravděpodobně se situací v ČD seznámí celkem rychle, pojmenuje problémy, načrtne řešení… A pak, jsme-li optimisty, bude toto řešení uvedeno do praxe. Jsme-li spíše pesimisty, tak bude k jeho nápadům přistupováno ala ČD (a obecně ala státní podnik): uvést do praxe něco, co vypadá jako to, co bylo navrženo, ale ve skutečnosti si to poupravit k obrazu svému, takže z toho vyleze nějakej nesmysl; odmítnout nejlepší řešení problému jako z toho či onoho důvodu neproveditelné a nutit p. Fejka najít jiné řešení; ignorovat jeho návrhy tak dlouho, až sám zklamaně odejde.
Ale tohle musí u ČD vědět sami nejlíp, takže pokud by se to mělo ubírat tou pesimistickou variantou, nebyl by vůbec důvod ho najímat…
JK ml.: A psal jste někam podnět, kdy a ve kterém spoji jste nebyl informován při mimořádnosti? :-) Nebo jde o další z mnoha tradičních výkřiků na stranu ČD typu: Vlaky ČD jsou staré, vlaky ČD jsou špinavé, vlaky ČD jezdí pozdě... A podobně? :-)
honzatvs: Ano, pan ministr podporuje tento krok ČD, aby stejně jako ostatní firmy, byly více konkurenceschopné.
Proto , aby se řada věcí u ČD zlepšila , jsou zapotřebí jednak peníze , poté je třeba změnit myšlení zaměstnanců a myšlení a chování cestujících. Na to sehnání peněz by pan Fejk mohl být celkem v pohodě . I když shánět prachy pro ZOO je daleko jednodušší , než pro ČD.
Změnit myšlení zaměstnanců a chování cestujících je nadlidský úkol pro kohokoliv- to bude chtít obměnu tak dvou-tří generací.
Kdyby věděl, odpověděl by, že za jednoho dospělého v 1.třídě je to podle druhu jízdenky 50-474 Kč. Takže se ptám stejně jako Flexaretista: A co jako?
To je z tiskového prohlášení ČD??? Co tam má to MD proboha znamenat?? To má snad garantovat rozvoj konkurenčního prostředí (a tváří se že i chce), tohle je věc ČD...
Myslím, že to není krok špatným směrem. Ale jakou má šanci na úspěch...obávám se, že u ČD spíš New York než ZOO Praha... :-( A hlavně zde nebude ředitelem, takže možnosti a pravomoci značně omezené...vidím to spíš na marný boj s větrnými mlýny. Ale třeba se pletu, ostatní manageři ČD mu budou silně naslouchat, bude mít autoritu...přál bych si to jako zákazník.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











