..: Petr Fejk se stane ombudsmanem kvality Českých drah :..

Petr Fejk, foto: Wikipedia Commons/Egg Praha — České dráhy neustále pracují na zvyšování kvality svých služeb – posledním počinem bylo zavedení prémiových služeb v první třídě několika vybraných vlaků. Mezi tyto kroky jistě také patří zřízení postu ombudsmana kvality. Od 1. března 2011 bude dohlížet na kvalitu poskytovaných služeb bývalý ředitel pražské ZOO, Petr Fejk. Právě od Fejkových úspěchů a zkušeností ve vedení ZOO si České dráhy stejně jako ministr dopravy slibují výraznou pomoc v boji s přicházející konkurencí.

Fejk by se měl starat o zlepšení komunikace drah s veřejností, zejména pak při vyřizování stížností a podnětů došlých do listárny, další systémové změny kvalitativních standardů služeb a školení personálu. Dohlížet bude také na nové projekty pro cestující, mezi které patří i zmíněné služby ve vozech první třídy. Důležitým aspektem pro cestující je mimo jiné i chování vlakových čet, což připustil i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Vzorem pro ČD mají být Německé či Rakouské spolkové dráhy.

Post ombudsmana kvality byl v rámci Českých drah vytvořen až v těchto dnech; dosud byly standardy služeb zejména v kompetenci Odboru produktů a obchodu ČD.

Zdroje: České dráhy; foto: Wikipedia Commons


Aleš Petrovský , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.2.2011 (2:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Oto 
23.02.2011 (12:10)  
Aleš Petrovský: to fakt nevím, ale bylo to 23.7.2010 ve vlaku R357.
23.02.2011 (12:09)  
Myslím si, že tento krok je u ČD správnou volbou. Cestující si často stěžují na chování průvodčích a vlakvedoucích, tak v následujících měsících lze očekávat změny a mírná zlepšení.
Já osobně mám s vlakovými četami dobré zkušenosti a jsou průvodčí, na které opravdu rád vzpomínám. Byli ochotní, milí, uměli zavtipkovat. Také znám průvodčí, které bych okamžitě poslal na kurz příjemného vystupování, protože je to fakt děs, když se někdo tváří, že ho obtěžuji jen tím, že ve vlaku jedu. To je opravdu hrozné. Ale můj dobrý pocit přetrvává!!!
A nakonec pro notorické stěžovatele: pořád vám vadí, že ČD vyhazují peníze z našich daní, soupravy jsou na nic a personál se neumí chovat. A když ČD konečně příjdou s nějakým řešením (v osobě pana Fejka to symbolizuje krok správným směrem), tak se vám to nelíbí? Řešení je prosté - přestaňte si stěžovat a jeďtě třeba na kole!
23.02.2011 (11:44)  
Oto: To mě mrzí, jsem z plzeňského RCVD, nevíte číslo štítku?
23.02.2011 (11:42)  
jarynka1: Nechtějte vidět v jakém stavu už jsou některé humanizované vozy: poničené sedačky, stříbrnou fixou na modrých potazích čmáranice apod. Jako vlakvedoucího mě to zamrzí :-(
23.02.2011 (11:41)  
Můj dojem na naprosto stejný.
Podle mě jsou to většinou příjemní lidé. Myslím těm co jsou bezpřostředně v provozu

Co je problém ukazuje v svém článku Tomio Okamura v pasáží ohledně cedulek. Vidím zde stejnou paralelu, kdy ombudsman je podobné řešení jako v článku zmíněné cedulky.

http://okamura.blog.idnes.cz/c/174905/Ceske-drahy-a-nova-konkurence.html
23.02.2011 (11:40)  
narozenej: A napsal jste na info@cd.cz , nebo jste to dostatečně jenom pomluvil na K-Reportu? Jde o to, že lidé co dělají u dráhy dlouho nedokážou bohužel dnešní myšlení pochopit. A když bohužel u nás nemáme žádné komunikační kurzy pro zaměstnance, tak se to učí pomaleji. U mě je například standardem ve vlacích, kde je rozhlas oznamovat delší pobyty či prosbu o nevystupování, když zastavíme na dýl jak 3-5 minut u návěstidla. Ale uznejte, že běhání po devítivozovém vlaku bez rohlasu a řvaní po chodbičkách: "Vážení cestující, vlak zde zastavil z provozních důvodů, neopouštějte prosím soupravu" (což je běžné ve vámi vyzdvihovaném Německu)působí spíše komicky. Také se můžeme řídit Německem a z 80% nečekat na zpožděné přípoje. Nebo dávat rovnou pokuty za nohy v ponožkách na sedadlech, zabrání místa oblečením apod. Důležité ovšem je, že si i většina starších zaměstnanců ode mě nechala ráda vysvětlit, jak se obsluhuje rozhlas, co tam mají hlásit, pomohl jsem jim s Aj hlášením a snaží se. A pak je tu těch 10%, které bych vzal od dráhy za flígr a vyrazil na hodinu, protože může jet sebelepší Bmz, ale průvodčí v umaštěné kravatě, nepříjemný, nezdravící celý dojem z cesty v hezkém voze pokazí. Já si své práce vážím a - neberte to prosím jako chvástání - je vidět, že cestující můj postoj oceňují (byť jde pouze o brigádu při VŠ). Ráno mě potěší paní, která mě chválí za to, že se na ní usmívám. Okamžitě informuji cestující, když se něco děje a ujišťuji je, že jen co se hneme k cíli, tak pro ně najdu optimální řešení. A cestující to vnímají. Měli jsme 120 minut zpoždění a já měl cestující v klidu, jelikož jsem s nimi by pořád v kontaktu. Zato ve vozech vlakvedoucího, který se zalígroval v hytláku vznikala pomalu vzpoura. Proto jak říkám, nebuďme líní a v opodstatněných případech tu snížnost napišme. A pišme také pochvali, ať z toho ti co se snaží také něco mají :)
registrovaný uživatel Oto 
23.02.2011 (11:29)  
Nebo jsem tuhle jel z Německa do Prahy. Před Plzní jsem předložil ke kontrole i SporoTiket Plzeň-Praha, protože jsem předpokládal, že ten průvodčí jede až do Prahy.

Ovšem v Plzni se vyměnil za nějakou bábu, co mě skoro seřvala za to, že mám jízdenku už označenou, než jsem ji upozornil, že to byl kolega ze stejného vlaku.
23.02.2011 (11:18)  
Za to v jaké kultuře vlakem cestujeme můžeme z velké části sami, ten záchod nám žádný E.T ani divoká zvěř neušpiní nenasprejuje ani nerozřeže sedačky, dokud budeme lhostejní k lidským individuím kteří to mají na svědomí nic se nezmění. Takže doporučuji až uvidíte někoho něco ničit, chyťte ho a místo rozřezání sedačky bych mu naflákal h..u a čerstvě nasprejoval k..cht. Chce to trocha občanské statečnosti ale stačí jen první krok určitě se někdo přidá a pomůže vám sjednat pořádek.
23.02.2011 (10:49)  
Co máte proti zaměstnancům ČD mohu li se zeptat? Podle mě jsou to většinou příjemní lidé. Myslím těm co jsou bezpřostředně v provozu

Ne, pokud srovnáme obvykle kohokoliv v západní Evropě a v Čechách (nejde pouze o pracovníky ČD) zjistíme , že ten člověk , který přichází do kontaktu se zákazníky tam , je o level v profesionalitě výše , než ten náš český člověk.
Příklady: Nedovedu si představit , že by se v někde z civilzovaném zahraničí se mnou hádala baba u pokladny ohledně připravenosti drobných k zaplacení jízdenky.
Nedovedu si představit , že by se na peroónu za asistence 20 cestujících bavili 2 vlakvedoucí systémem... ty č****u , cos to zase zkurvil atd.
Prostě zákazník je král. A dokud to zaměstnanci ČD nepochopí , nikdy se ČD nedostanou tam , co jsou jiné železniční společnosti . Hold většina z nás je ještě i po dvaceti letech načichlá socialistickým přístupem a myšlením.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
23.02.2011 (10:49)  
Informování o zpoždění teď začíná hezky fungovat u nás na 120 - zažil jsem to teda jen v 854+054+954, že se ozval rozhlas a řek nám, že budem mít 10 minut zpoždění protože čekáme na přípojný vlak. A ač mnozí můžou říct, že je ta informace člověku v podstatě k ničemu (a je to ± pravda), tak to prostě IMHO působí dobře.
  1 ... 9 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko