Praha — České dráhy neustále pracují na zvyšování kvality svých služeb – posledním počinem bylo zavedení prémiových služeb v první třídě několika vybraných vlaků. Mezi tyto kroky jistě také patří zřízení postu ombudsmana kvality. Od 1. března 2011 bude dohlížet na kvalitu poskytovaných služeb bývalý ředitel pražské ZOO, Petr Fejk. Právě od Fejkových úspěchů a zkušeností ve vedení ZOO si České dráhy stejně jako ministr dopravy slibují výraznou pomoc v boji s přicházející konkurencí.
Fejk by se měl starat o zlepšení komunikace drah s veřejností, zejména pak při vyřizování stížností a podnětů došlých do listárny, další systémové změny kvalitativních standardů služeb a školení personálu. Dohlížet bude také na nové projekty pro cestující, mezi které patří i zmíněné služby ve vozech první třídy. Důležitým aspektem pro cestující je mimo jiné i chování vlakových čet, což připustil i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Vzorem pro ČD mají být Německé či Rakouské spolkové dráhy.
Post ombudsmana kvality byl v rámci Českých drah vytvořen až v těchto dnech; dosud byly standardy služeb zejména v kompetenci Odboru produktů a obchodu ČD.
Zdroje: České dráhy; foto: Wikipedia Commons

Problemem ale muze byt nakonec nastaveni pravomoci uvnitr firmy - on se totiz velmi rychle stane u spousty zamestnancu neoblibenym a ti mu budou hazet klacky pod nohy. Takze pokud nebude mit dostatek pravomoci k tomu, aby tyto zamestnance bud donutil k efektivnimu pracovnimu nasazeni, nebo aby mu proste byli odstraneni z cesty, muze to skoncit fiaskem.
Kazdopadne drzim palce - a dokonce bych rekl, ze v tomto pripade vidim sanci na zlepseni rychlejsi a viditelnejsi, nez u usmevavych vlakusek ve zpozdenem rychliku 110.
Stačí tento úryvek z rozhovoru:
Kdy jste jel naposledy vlakem a jak jste byl spokojený?
Tak to si pamatuji naprosto přesně. Před čtrnácti dny jsem jel z Prahy do Mostu a nebyl jsem spokojený. Jízdenka mě stála 180 Kč, autobusem bych tam byl za stovku. Je to ale způsobené i tím, že cesta do Mostu vede po železnici oklikou a je tak delší.
Víte, kolik stojí cesta vlakem z Brna do Prahy?
Kolik by stál rychlík z Brna do Prahy nevím. S cenovou politikou Českých drah se musím teprve seznámit.
Nedomnívám se, že by se na dopravních univerzitách vyučoval obor "odborné a vysoce profesionální řešení stížností". A obory, které se tam vyučují, mají s profesionálním přístupem k zákazníkovi jen málo společného - v podstatě se tam učí jen věci technického rázu. Zlepšení přístupu k zákazníkům může řešit osoba s libovolným vzděláním. Hlavní je, aby uměla jednat s lidmi (se zaměstnanci a se zákazníky).
Ta funkce se zdá být zbytečná, nicméně všichni vidíme, že ČD nezvládají s pomocí všech těch školařů, náměstků, dozorčích a revizorů své zaměstnance řádně "vycvičit" a kontrolovat. Takže snaha o zlepšení v tomto směru je na místě. Obávám se ale, že si na tom pan Fejk vyláme zuby. V ZOO, kde pracovaly asi dvě stovky lidí, mohl jako ředitel znát každého zaměstnance osobně a všechno si s ním vyříkat z očí do očí. Dvacetitísícový dav zaměstnanců ČD se tímto způsobem ale řídit nedá.
EDIT:
"Petr Fejk v roce 1982 maturoval na gymnáziu v Mostě, do roku 1988 studoval Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze – obor český jazyk, literatura, historie a pedagogika." (Wikipedie)
I přes svou zoologickou nevzdělanost dokázal pan Fejk řídit pražskou ZOO velice dobře, podle nějakého žebříčku byla dokonce 7. nejlepší na světě. To svědčí o tom, že vzdělání není až tak důležité. On pan Fejk totiž na ČD nebude řídit lokomotivu, on bude pracovat s lidmi.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











