..: Petr Fejk se stane ombudsmanem kvality Českých drah :..

Petr Fejk, foto: Wikipedia Commons/Egg Praha — České dráhy neustále pracují na zvyšování kvality svých služeb – posledním počinem bylo zavedení prémiových služeb v první třídě několika vybraných vlaků. Mezi tyto kroky jistě také patří zřízení postu ombudsmana kvality. Od 1. března 2011 bude dohlížet na kvalitu poskytovaných služeb bývalý ředitel pražské ZOO, Petr Fejk. Právě od Fejkových úspěchů a zkušeností ve vedení ZOO si České dráhy stejně jako ministr dopravy slibují výraznou pomoc v boji s přicházející konkurencí.

Fejk by se měl starat o zlepšení komunikace drah s veřejností, zejména pak při vyřizování stížností a podnětů došlých do listárny, další systémové změny kvalitativních standardů služeb a školení personálu. Dohlížet bude také na nové projekty pro cestující, mezi které patří i zmíněné služby ve vozech první třídy. Důležitým aspektem pro cestující je mimo jiné i chování vlakových čet, což připustil i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Vzorem pro ČD mají být Německé či Rakouské spolkové dráhy.

Post ombudsmana kvality byl v rámci Českých drah vytvořen až v těchto dnech; dosud byly standardy služeb zejména v kompetenci Odboru produktů a obchodu ČD.

Zdroje: České dráhy; foto: Wikipedia Commons


Aleš Petrovský , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.2.2011 (2:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
23.02.2011 (9:11)  
Borovička: a co jako?
Registered user Sim 
23.02.2011 (9:11)  
Tento krok vitam - CD se zatim veskere veci snazily resit "po svem" a jak jim to slo vime vsichni. Jakykoliv clovek se zkusenostmi s jednanim s lidmi, navic nepostizeny zeleznicarskym pravidlem cislo jedna, znamena velkou sanci na zlepseni. Pokud se jedna o takto schopneho cloveka, sance se jeste zvysuje.

Problemem ale muze byt nakonec nastaveni pravomoci uvnitr firmy - on se totiz velmi rychle stane u spousty zamestnancu neoblibenym a ti mu budou hazet klacky pod nohy. Takze pokud nebude mit dostatek pravomoci k tomu, aby tyto zamestnance bud donutil k efektivnimu pracovnimu nasazeni, nebo aby mu proste byli odstraneni z cesty, muze to skoncit fiaskem.

Kazdopadne drzim palce - a dokonce bych rekl, ze v tomto pripade vidim sanci na zlepseni rychlejsi a viditelnejsi, nez u usmevavych vlakusek ve zpozdenem rychliku 110.
23.02.2011 (9:09)  
Pan Fejk odborník?

Stačí tento úryvek z rozhovoru:

Kdy jste jel naposledy vlakem a jak jste byl spokojený?

Tak to si pamatuji naprosto přesně. Před čtrnácti dny jsem jel z Prahy do Mostu a nebyl jsem spokojený. Jízdenka mě stála 180 Kč, autobusem bych tam byl za stovku. Je to ale způsobené i tím, že cesta do Mostu vede po železnici oklikou a je tak delší.

Víte, kolik stojí cesta vlakem z Brna do Prahy?

Kolik by stál rychlík z Brna do Prahy nevím. S cenovou politikou Českých drah se musím teprve seznámit.
23.02.2011 (8:57)  
odteď nebudeme jezdit v dobytčákách ale ve slonincích :-) Ale vážně, ten chlap určitě není neschopnej a uvědomuje si v prvé řadě to, že cokoli se dělá, dělá se pro lidi. Bohužel se obávám, že si v poslední době bere štace, kde je gravitace molochu mocnější, než jeho entuziasmus (České centrum v NY i teď ČD)
23.02.2011 (8:26)  
Domnívám se, že zaangažování pana Fejka je dobrou volbou, nejen z marketingového hlediska. Podle různých rozhovorů a informací o jeho osobě se domnívám, že Petr Fejk je člověk, který má VIZE. A takových je málo. Samozřejmě, otázkou je, zdali tyto VIZE lze naplnit (pražská ZOO ano, České centrum v New Yorku ne, České dráhy uvidíme). Předpokládám tedy, že pokud pan Fejk má VIZE o kvalitním poskytování služeb Českých drah a dostane k tomu odpovídající prostor a pravomoce, tak nevidím problém a už teď se na tyto kvalitní služby těším.
Registered user btv 
23.02.2011 (8:23)  
Souhlasím s názory Frantisek a Joska Holibajda. Cestující nejsou substrát, s cestujícími a veřejností se musí komunikovat. A na komunikaci se zákazníky nejsou provozní zaměstnanci primárně školeni. Bez zákazníků je jakýkoliv podnik na zavření.
Registered user strejcekms  mail  
23.02.2011 (8:18)  
No, alespoň že nemají za vzor Slovenské, nebo Polské dráhy, to by dopadlo : )
Registered user JK ml. 
23.02.2011 (8:14)  
Konečně odborník na takovém postu. V AB jedničkách blechy, pavouci a ostatní hmyz. Místo cestujících často zvěř.Při mimořádnostech zaměstnanci ČD, kteří by se nejradši stali chämeleony, splynuli s okolím a nebyli ke spatření, když cestující od nich nutně potřebuje relevantní info....Jak říkám: konečně u dráhy aspoň jeden odborník na svém místě :-)
23.02.2011 (7:45)  
RadoB:Alebo že by teda bývalý riaditeľ ZOO mal skutočne vedieť odborne a na vysokej profesionálnej úrovni riešiť sťažnosti? Načo máme dopravné univerzity, chrliace odborníkov na dopravu?
Nedomnívám se, že by se na dopravních univerzitách vyučoval obor "odborné a vysoce profesionální řešení stížností". A obory, které se tam vyučují, mají s profesionálním přístupem k zákazníkovi jen málo společného - v podstatě se tam učí jen věci technického rázu. Zlepšení přístupu k zákazníkům může řešit osoba s libovolným vzděláním. Hlavní je, aby uměla jednat s lidmi (se zaměstnanci a se zákazníky).
Ta funkce se zdá být zbytečná, nicméně všichni vidíme, že ČD nezvládají s pomocí všech těch školařů, náměstků, dozorčích a revizorů své zaměstnance řádně "vycvičit" a kontrolovat. Takže snaha o zlepšení v tomto směru je na místě. Obávám se ale, že si na tom pan Fejk vyláme zuby. V ZOO, kde pracovaly asi dvě stovky lidí, mohl jako ředitel znát každého zaměstnance osobně a všechno si s ním vyříkat z očí do očí. Dvacetitísícový dav zaměstnanců ČD se tímto způsobem ale řídit nedá.

EDIT:
"Petr Fejk v roce 1982 maturoval na gymnáziu v Mostě, do roku 1988 studoval Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze – obor český jazyk, literatura, historie a pedagogika." (Wikipedie)
I přes svou zoologickou nevzdělanost dokázal pan Fejk řídit pražskou ZOO velice dobře, podle nějakého žebříčku byla dokonce 7. nejlepší na světě. To svědčí o tom, že vzdělání není až tak důležité. On pan Fejk totiž na ČD nebude řídit lokomotivu, on bude pracovat s lidmi.
23.02.2011 (7:35)  
Myslím, že v zásadě to není až tak špatný krok. Člověk starající se o slušné chování k cestujícím dopravní vzdělání mít nemusí. Kromě toho tuším nemá ani biologické. Pokud se dokáže o vyřízení podnětů starat lépe než lidé zatížení hledáním důvodů, proč něco nejde (a přiznejme si, že oni vychrlení dopravní odborníci - a to někdy i ti, kterým nešlo jen o "papír" - mnohdy nereflektují potřeby uživatelů systému, jež jsou však pro jeho přežití klíčové), pak je mužem na svém místě. Jiná věc je, jak přišli právě na pana Fejka, faktem ale je, že v ZOO si ho pokud vím jako managera chválili. Spíš mě zaráží formulace, že pan Žaluda "připustil" vliv chování vlakových čet na spokojenost zákazníků, což bych považoval spíše za samozřejmost, jelikož se jedná o prostředníky mezi firmou a zákazníky (vynecháme-li objednatele dopravy). Otázkou je, co teď budou dělat lidé, kteří vyřizování připomínek měli dělat doposud. Jsem zvědav, jak se funkce osvědčí. Myslím, že od sousedních "státních" podniků a správců sítě kopírujeme mnohem větší blbosti než toto. Vzpomeňme si, jak byly některé podněty vyřizovány doposud, a vyčkejme, zda se něco změní.
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko