..: Provoz na trati 171 ochromila srážka expresu s nákladním autem :..

Nehoda Srbsko, 25.2.2011, foto: Drážní inspekce ČR Srbsko(Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.

Provoz byl v 16.40 obnoven a v současné době se stabilizuje již i řazení vlaků, které bylo vlivem mimořádnosti, ale i stávky strojvedoucích Deutsche Bahn operativně měněno.

Přehled poškozených vozidel
VozidloDopravceRozsah poškození
363.071–2CZ–ČDčelo, bok, část pojezdu
AB349 025–6CZ–ČDbok, okna, dveře
B249 592–6CZ–ČDbok, část pojezdu
Bm 203–1D–VBGbok, okno
Bm 211–4D–VBGčást boku
Celková škoda: cca 2,1 milionu korun

Rozsah poškození je pouze informativního charakteru a nemusí proto zcela odpovídat skutečnosti.

Lokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošLokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošLokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošVůz AB349, foto: Dominik JarošVůz B249, foto: Dominik JarošVůz Bm, foto: Dominik Jaroš

Podle zatím neověřených informací se chtěl řidič vyhnout platbě mýtného a využil proto, za pomoci GPS navigace, možnost jízdy po okresních silnicích. Navigace ho však navedla na silnici, která je pro tahače s návěsem nevhodná a řidič tak byl nucen se na inkriminovaném místě se špatnými rozhledovými i prostorovými podmínkami otočit. Železniční přejezd, který se nachází téměř bezprostředně za nepříliš přehledným obloukem tratě, zřejmě přehlédl. Důležitou roli při nehodě zřejmě mohla sehrát také doplňková magnetická kolejová brzda, kterou jsou německé vozy (spolu s kotoučovými brzdami) na rozdíl od těch českých vybaveny. Díky ní byla souprava schopna brzdit s většími účinky, než kdyby byly vozy vybaveny pouze brzdami špalíkovými.


Dominik Jaroš | 25.2.2011 (14:07)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Weitere aus ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer dsPIC 
25.02.2011 (19:40)  
aron: Já neříkám, aby dopravci neplatili za náklady a dopady motorismu. Jen říkám, že mýtné je zcela kontraproduktivní, a to berte pouze jako popis reality. Existuje minimálně 10 jiných způsobů, jak ty peníze z lidí získat, aniž by 1) kamiony jezdily po cyklostezkách, 2) náklady na systém výběru byly srovnatelné s tím, kolik se vybere. Jediný problém by byl v tom, že jisté firmy a jistí politici by si nepřišli na dobrý vejvar.
Registrierter Benutzer SYN 
25.02.2011 (19:06)  
To jo, ale budou jistě i místa kde není... prostě jednak zapracovat na značení, druhak jim sebrat motivaci pro vymýšlení takových vyfikundací, když budou mít zpoplatněné všechno tak odpadne motiv jezdit kozíma zkratkama...
Registrierter Benutzer Mr. T 
25.02.2011 (19:03)  
SYN: On tam, ale ten zákaz od Tetína je... On ignoroval značení...
Registrierter Benutzer SYN 
25.02.2011 (19:00)  
Asi takto - když si někdo nastaví na navigaci "nejkratší-bez poplatků" a pak podle toho jede tak by si měl asi dost ohlídat jestli nejede cestou vhodnou akorát pro osobák... Nevím v co doufal na té cestě druhé či dokonce třetí třídy že najde na konci?
Tam by prostě náklaďáky měly mít normálně zakázaný vjezd, chtělo by to možná nějak generálně nastavit, ačkoliv samozřejmě by to nemělo být nějak drahé (jako zase stavět hromadně cedule možná taky není ono) a pokud to někdo úmyslně ignoruje tak taky nic nepomůže že...

Jinak od nějaké rozumné tonáže výše by měly být mýtem zpoplatněné všechny cesty, s tím vyhýbáním se jsou kolikrát dost hrozné problémy, to chce fakt řešení. Aspoň pro ty největší (řekněme od 9t nebo tak nějak) rychle, u ostatních můžeme ještě chvíli vymýšlet.
Registrierter Benutzer ceskolipak  mail  
25.02.2011 (19:00)  
Norimberské rychlíky mají nějakou smůlu. Nestalo se nedávno něco podobného u Domažlic (?)

Problém vidím v tom, že by mělo být na koridorech minimum mimoúrovňových kříženích se silnicích. Přitom mezi Prahou a Berounem to do budoucna vypadá nanejvýš na optimalizace ve stávající stopě. Vzhledem k hustotě provozu a urbanizaci oblasti vše patrně zůstane při starém, asi to není moc ideální...
Registrierter Benutzer Busman 
25.02.2011 (19:00)  
Jo, tak už to chápu, on přijel od Tetína, já myslel, že jel přes lávku směrem na Kodu, kde silnice končí úplně. No jo, tam mu opravdu nezbývalo nic jiného, než se otočit... Blbec.
Registrierter Benutzer Mr. T 
25.02.2011 (18:37)  
Poborskiii: Oni zásadně na značky nekoukají a podle toho, jak to tam znám se tam s kamionem vůbec neměl dostat. Jak říkám zavřít až zčerná!!!

Vůbec se nedivím, že fíru odvezli do nemocnice v šoku, já to vidět před sebou, tak jsem v šoku taky...
25.02.2011 (18:32)  
Od Tetína je prý zákaz vjezdu pro nákladní auta, takže i kdyby díky navigaci zabloudil, tak tam k tomu přejezdu neměl vůbec dojet, kdyby respektoval dopravní značení. A couvat pak s kamiónem na přejezd je ještě větší hovadina.
Registrierter Benutzer Mr. T 
25.02.2011 (18:24)  
Je to přesná ukázka toho, co platí v poslední době. Jsem blbej, nemám žádnou školu, tak půjdu dělat řidiče náklaďáku... To je pravidlo poslední doby, jinak se to nedá vysvětlit.
Další je, že tahle individua vůbec neřeší nějaké značky. Viz, v Praze každou chvíli stržené troleje Zahradní město, Výtoň apod. Vůbec se nedivím tomu, že projel přes tu lávku.
Za tohle zaslouží obecné ohrožení a měl by jít sedět. Doopravdy bych nechtěl být v kůži toho fíry, když to najednou vidí před sebou, tak v tomto místě nemá šanci. Místo znám a vlak tam jede myslím 80km/h, ale teď to nevím přesně... Zavřít až zčerná!!! V dnešní době se fakt musí fírové bát o život, nedovedu si představit, kdyby to bylo něco lehčího, Eso je pevný, jak by asi dopadl Ešus???

Co se týká mýtného, tak rozhodně nemůžu souhlasit se zrušením, naopak napálit ještě víc...
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko