Srbsko — (Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.
Provoz byl v 16.40 obnoven a v současné době se stabilizuje již i řazení vlaků, které bylo vlivem mimořádnosti, ale i stávky strojvedoucích Deutsche Bahn operativně měněno.
| Přehled poškozených vozidel | ||
|---|---|---|
| Vozidlo | Dopravce | Rozsah poškození |
| 363.071–2 | CZ–ČD | čelo, bok, část pojezdu |
| AB349 025–6 | CZ–ČD | bok, okna, dveře |
| B249 592–6 | CZ–ČD | bok, část pojezdu |
| Bm 203–1 | D–VBG | bok, okno |
| Bm 211–4 | D–VBG | část boku |
| Celková škoda: cca 2,1 milionu korun | ||
Rozsah poškození je pouze informativního charakteru a nemusí proto zcela odpovídat skutečnosti.
Podle zatím neověřených informací se chtěl řidič vyhnout platbě mýtného a využil proto, za pomoci GPS navigace, možnost jízdy po okresních silnicích. Navigace ho však navedla na silnici, která je pro tahače s návěsem nevhodná a řidič tak byl nucen se na inkriminovaném místě se špatnými rozhledovými i prostorovými podmínkami otočit. Železniční přejezd, který se nachází téměř bezprostředně za nepříliš přehledným obloukem tratě, zřejmě přehlédl. Důležitou roli při nehodě zřejmě mohla sehrát také doplňková magnetická kolejová brzda, kterou jsou německé vozy (spolu s kotoučovými brzdami) na rozdíl od těch českých vybaveny. Díky ní byla souprava schopna brzdit s většími účinky, než kdyby byly vozy vybaveny pouze brzdami špalíkovými.

Tam by prostě náklaďáky měly mít normálně zakázaný vjezd, chtělo by to možná nějak generálně nastavit, ačkoliv samozřejmě by to nemělo být nějak drahé (jako zase stavět hromadně cedule možná taky není ono) a pokud to někdo úmyslně ignoruje tak taky nic nepomůže že...
Jinak od nějaké rozumné tonáže výše by měly být mýtem zpoplatněné všechny cesty, s tím vyhýbáním se jsou kolikrát dost hrozné problémy, to chce fakt řešení. Aspoň pro ty největší (řekněme od 9t nebo tak nějak) rychle, u ostatních můžeme ještě chvíli vymýšlet.
Problém vidím v tom, že by mělo být na koridorech minimum mimoúrovňových kříženích se silnicích. Přitom mezi Prahou a Berounem to do budoucna vypadá nanejvýš na optimalizace ve stávající stopě. Vzhledem k hustotě provozu a urbanizaci oblasti vše patrně zůstane při starém, asi to není moc ideální...
Vůbec se nedivím, že fíru odvezli do nemocnice v šoku, já to vidět před sebou, tak jsem v šoku taky...
Další je, že tahle individua vůbec neřeší nějaké značky. Viz, v Praze každou chvíli stržené troleje Zahradní město, Výtoň apod. Vůbec se nedivím tomu, že projel přes tu lávku.
Za tohle zaslouží obecné ohrožení a měl by jít sedět. Doopravdy bych nechtěl být v kůži toho fíry, když to najednou vidí před sebou, tak v tomto místě nemá šanci. Místo znám a vlak tam jede myslím 80km/h, ale teď to nevím přesně... Zavřít až zčerná!!! V dnešní době se fakt musí fírové bát o život, nedovedu si představit, kdyby to bylo něco lehčího, Eso je pevný, jak by asi dopadl Ešus???
Co se týká mýtného, tak rozhodně nemůžu souhlasit se zrušením, naopak napálit ještě víc...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.

















