..: Praha hl.n. otevřelo opravenou halu i pobočku Regiojetu :..

Praha hl.n. otevření haly, 14. 4. 2011, foto: Josef Petrák Praha — Ve čtvrtek 14. dubna proběhlo slavnostní otevření nové odbavovací haly pražského hlavního nádraží. Ačkoli hala samotná i nástupiště jsou už několik měsíců v plném provozu po modernizaci, zatímco plánovaná přestavba secesní Fantovy budovy ještě ani nezačala, ceremoniál se konal právě minulý týden za účasti prezidenta republiky Václava Klause a jeho italského protějška Giorgia Napolitana, který Česko oficiálně navštívil poprvé. Státníky doprovázeli představitelé Českých drah a divize Grandi Stationi italských státních železnic, která nádraží renovuje výměnou za třicetiletý pronájem. Investice v hodnotě přibližně 1,15 miliardy korun přinesla odbavovací hale kromě jiného slušně vypadající toalety, několik kavárenských zařízení, jídelnu, pivnici nebo knihkupectví; právě v den slavnostního převzetí zde ovšem otevřelo také prodejní místo soukromého dopravce. Vedle moderního ČD centra tak nově v dostatečně reprezentativních prostorách nabízí své služby i RegioJet ve strategické spolupráci s Deutsche Bahn.

Modernější prostředí pro cestující

Nová odbavovací hala, jejíž přestavba započala před několika lety, se opravovala v několika fázích, částečně souběžně s přestavbou nástupišť. Vyměněny a opraveny byly veškeré podlahy, stropy, elektroinstalace či pokladny nebo sociální zařízení. Mezi nejpodstatnější změny patří nové ČD centrum s otevřenými přepážkami, podobnými odbavovacím zařízením na letištích. Ty nahradily původní nepříliš oblíbená okénka v potemnělé hale. Své místo zde získala také drogerie, samoobsluha, pobočky bank, trafiky, ale také knihkupectví nebo obchody s oblečením. Nádraží je nově také kompletně přístupné cestujícím se sníženou pohyblivostí či nevidomým. V neposlední řadě také zmizeli dříve všudypřítomní žebráci a bezdomovci a obecně se zvýšila bezpečnost ve stanici.

Nežádoucí obyvatelé nádraží se nicméně přesunuli před nádraží. Tamní park, patřící do kompetence městské části Praha 1, dosud na svou obnovu a zkulturnění čeká. Otázníky zůstávají také nad Fantovou budovou, jelikož se stále neví, k čemu bude dále sloužit. Mezi úvahami jsou třeba i hotel nebo konferenční centrum. Rekonstrukci této části nádraží by však chtěl italský investor zahájit ještě v letošním roce.

Nová pobočka RegioJetu se pouští do prodeje mezistátních jízdenek

Prodejna RegioJet severní, foto: Josef PetrákJen chvíli po slavnostním otevření odbavovací haly a v konzervativnějším duchu proběhla na hlavním nádraží další zásadní událost: soukromý dopravce RegioJet (RJ), dceřiná společnost Student Agency, totiž v těsném sousedství ČD centra otevřel své první prodejní místo pro cestující na železnici. Dopoledního slavnostního zahájení se zúčastnili jak představitelé Student Agency a RegioJetu, tak i Německých drah, které v projektu vystupují jako strategický partner.

První ze dvou nových poboček RJ na hlavním nádraží obsadí prostor u severního podchodu po dřívějších Cestách Wasteels, které jsou nyní v likvidaci. Na vlaky do Ostravy si zákazníci sice ještě přes dva měsíce počkají; díky terminálu DB Bahn si však už teď, až na několik málo výjimek, mohou na místě zakoupit celý sortiment jízdenek nabízených německými drahami, které v běžných mezinárodních pokladnách ČD nepořídí. DB tímto krokem získává univerzálního distributora – doklady totiž bude možné zakoupit a vyzvednout na jakékoliv pobočce Student Agency v Česku nebo na Slovensku. V nabídce je přitom opravdu téměř vše – jízdenky SparPreis a SparNight, ale také síťové jízdenky InterRail, BayernTicket (s přirážkou 2 eura za obslužný prodej), rezervace na spoje západních správ nebo třeba zákaznická karta DB BahnCard.

RegioJet prodejna jižní, foto: Josef PetrákOd 1. května má být navíc spuštěn prodej jízdenek DB Bahn přes internet. Otevření pobočky v jižní části haly se plánuje na 1. červen. Žluté prodejní místa na hlavním nádraží budou zároveň nabízet prodej letenek a jízdenek na autobusy Student Agency Express ve stejném rozsahu, jako kterákoli jiné zastoupení společnosti. Pražské hlavní nádraží tak paradoxně s příchodem nového prodejce získává nejrozsáhlejší možnosti prodeje cestovních dokladů, a to dokonce i v porovnání s dobře etablovanou kanceláří ČD Travel, kterou překonává zejména otevíracími hodinami.

Zdroje: Grandi Stazioni, České dráhy, RegioJet, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.4.2011 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
21.04.2011 (11:31)  
M - oni fastfoody nějaký salát vedou? U BK na hlavním jsem se ho nikdy nedoprosil :(
Registrierter Benutzer M 
21.04.2011 (10:51)  
V Hostivari jsem sel okolo... Rozdil mezi fastfoodem a tou nadrazkou je ten, ze nadrazka si nehraje na hogofogo a je to levnejsi. Kvalita je ale stejna a ve fastfoodu se jaksi nemusi cekat...
BTW, salat z fastfoodu je taky slichta?

Pokud jde o tu potrefenou husu, tak cena ma prave ten efekt, aby tam nechodili bezdomovci na lahvace, ale aby tam bylo prostredi, do kteryho se da vejit. Kazdymu, co mu vyhovuje, ze Stano...
21.04.2011 (10:20)  
To jsem přesně čekal. A vyvracet to nebudu (tu jinou klientelu). Oškubat turistu umí Praha dobře, že jo... S tou šlichtou prosím opatrně, ty jsi snad v té Hostivaři byl?? Já osobně považuju za šlichtu veškeré fastfoody. A platit takové prachy za ty jejich "mňamky" opravdu nechci. Navíc věřím, že nejsem ani zdaleka sám.
Registrierter Benutzer waszyn 
21.04.2011 (10:13)  
stana:
Tak mozna te to prekvapi, ale ona rekonstrukce se delala mimojine i proto, aby vlakem jezdila i jina klientela nez ta, ktera povazuje slichtu z nadrazky za 60 kc za vynikajici obed.. Plnohodnotny obed, tzn.v nasich podminkach polevku/predkrm,hlavni jidlo a napoj za 60 Kc si radsi ani nechci predstavovat.
21.04.2011 (9:23)  
Ano, hlavák je skutečně hezčí. O dost. Líbí se mi i peróny. K obchodům můžu říct to, že jediný slušný (rozuměj užitečný) obchod je to knihkupectví. Pak mě hodně těší ta Billa, mimochodem, kde má být, věděl by někdo? Na tohle se přímo těším, Billa sice není ta nejlevnější záležitost, ale pořád o hodně lepší, než Pont(mají tam houby a navíc nehorázně předražené). Potrefená Husa: Název vskutku trefný, byl jsem tam jednou, kouknout na ceny. Stačilo...
Burger King: To stejné. Dnes jdu k nám do Hosti do nádražky, dát si plnohodnotný vynikající oběd za 60 kaček. Nechci ani přemýšlet, kolik by mne stál kvalitní oběd na hl.n. jelikož se mám rád a nechci umřít na vztek...
21.04.2011 (9:08)  
Joska Holibajda: stačí se podívat na eshop ČD a zjistím, že pokud budu kupovat 3 dny předem tak je to vždy výhodnější než Regiojet:) Hlavně u Berlína a Mnichova o téměř deset eur :)
21.04.2011 (7:19)  
kobros) Já si pamatuju demoliční práce v interieru klidně i v sobotu 5.00 ráno. Pásek se stříhá víc třeba i proto, že každý investor/majitel chce uzavřít ten svůj dílčí projekt. A v prvním případě to byla SŽDC, teď ČD.
Registrierter Benutzer kobros 
21.04.2011 (6:44)  
jen takovy povzdech. Pokud me pamet neklame, provadi se rekonstrukce hl.n. od roku 2007. Za tu dobu se udelalo kolejiste, perony, odbavovaci hala. Chybi opravit Fantovu budovu a odjezdovou halu. Salvnostnich otevreni uz bylo vice, ale konec je jaksi porad daleko, a nez k nemu dojde, pomalu aby se zaclo od zacatku. Tak nejak nerozumim, proc se ke kazde ukoncene etape na hl. n. mluvi o nejakem slavnostnim otevreni a organizuje nejake strihani pasky a podobne, kdyz se ve skutecnosti ta rekonstrukce vlece jako zelene z nosu.
Me u rekonstrukce odbavovaci haly vzdy prekvapovalo, proc se tam nedela hlavne v noci, proc na noc stavebni aktivita ustava. V lepsim pripade jen na noc.
21.04.2011 (6:32)  
Zkoumal jsem ceny jízdenek do Německa a došel jsem k závěru, že ne vždy musí být nákup u Regiojetu výhodnější než u ČD.
Praha - Dresden
u Regiojetu za 19 EUR (ale musím si jí koupit 3 dny předem a není záruka, že ještě nebude vyprodáno; pokud přijdu pozdě, dostanu "Normalpreis" za 31,50)
u ČD 23 EUR obyčejná nebo 17,30 EUR zákaznická (můžu si jí koupit i chvilku před odjezdem); pokud jsem zkušenější, tak si to rozdělím na úsek k hranici a od hranice - pak je to (v přepočtu) 20,20 za obyčejnou nebo 15,20 za zákaznickou
Praha - Berlin
u Regiojetu 39,- (opět nutno koupit 3 dny předem, navíc se prodává jen do jednoho vlaku - v ostatních případech Normalpreis za 62,-)
u ČD 57,- obyčejná nebo 42,80 zákaznická (při rozdělení na dva úseky 54,20 nebo 40,70)
ještě složitější je to u relace Praha - München
u ČD 55,40 obyč. nebo 38,50 zákaz.
u Regiojetu v přímém vlaku jen Normalpreis za 63,20;
kombinace DBBus a ICE za 34,- (ale opět podmínka včasného nákupu a ne ve všech spojích - pokud není, tak Normalpreis za 91,-)
Takže je otázka, jestli žlutí nebudou radši doporučovat svůj autobus, který vyjde jen na cca 30,-

Dvě otázky:
Jaký kurz používá Regiojet pro přepočet EUR-CZK?
Ty německé sparangeboty zahrnují i místenku?
20.04.2011 (22:51)  
M) Už jsme to psali asi i minule. Aktuálně frčí DB terminál v Praze na hl.n. a Ječné 37, a pak v centrále SA v Brně. Na ostatní pobočky lze doklady dodat do druhého dne po objednání a zaplacení. Takže: ano.
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko