..: České dráhy potvrdily koupi 32 starších vozů z Rakouska :..

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ (Fotogalerie ŽP) Praha — (Aktualizováno) České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových železnic (ÖBB) 32 rychlíkových vozů z počátku 80. let. O tomto záměru jsme již dříve informovali. Konečná cena za všech 32 vozů je 1,85 mil. eur (cca 46 mil. korun), tedy zhruba 1,43 mil. korun za vůz. Vozy by se do provozu měly dostat již v průběhu letošního léta, kdy začnou zlepšovat kulturu cestování zejména na rychlících z Prahy přes Plzeň do Chebu. Konkrétně se jedná o vozy podle vzoru UIC Z1 řady Bmz 21-70 ze série evidenčních čísel 500 až 594, které ÖBB uvedly do provozu v letech 1980 až 1982. Výrobcem byla vagonka SGP z Grazu.

Jedná se o oddílové vozy s 6 samostatnými polohovatelnými sedačkami v kupé a maximální rychlostí 160 km/h. Všechny vozy by měly projít revizemi spolu s opravou interiéru, který se spolu se zevnějškem promění do vizuálního stylu Českých drah. Vzhledem k dobrému konstrukčnímu základu se dá také předpokládat jejich budoucí modernizace, která bude obsahovat například dosazení klimatizace a jiných prvků.

S ojetými vozy počítá také konkurenční RegioJet Radima Jančury. Zatímco České dráhy hodlají ojeté vozy nasazovat na rychlících z Prahy do Chebu, RegioJet je bude využívat na svých spojích InterCity z Prahy do Ostravy. Internetovému portálu Týden.cz to v rozhovoru potvrdil majitel společnosti RegioJet Radim Jančura. „Polovina námi zakoupených vagonů je zcela nových, ty budou tvořit hlavní část vlaků, a zbytek jsou zrekonstruované vagony, které se budou používat pro posily ve špičkách.“ Konkrétní typy vozů, ani jejich původ však neuvedl.

Zdroj: České dráhy, Týden.cz


JiříK. | 9.5.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
10.05.2011 (19:13)  
Měl jsem napsat Praha - Ostrava. Moje chyba.
registrovaný uživatel tarten 
10.05.2011 (19:06)  
hasitobur: protože nebudou žádné vlaky jezdit s dotací

Ale no tak. Hromady vlaků i na 270 samozřejmě jezdit s dotacemi budou.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
10.05.2011 (19:00)  
Hlavně to ale má pro ČD výhodu při tvorbě grafikonu, protože nebudou na severní větvi žádné vlaky jezdit s dotací a rychlejší vlak má tedy přednost před pomalejším. A také by se měla prolomit u Pendolina psychologická hranice tří hodin.
10.05.2011 (18:25)  
Ad zpomalování - od nového GVD hodlají ČD i klasiky na spojích z Phy do Ov zrychlit na 160 km/h... konkurence dělá svoje.
10.05.2011 (18:04)  
Ad otázka 680:

Pánové, ruku na srdce. Vezmu v úvahu třeba EC Praha. Většina vozů je schválených na 200km/h bufet potom na 160km/h. Pokud bychom tohle zapřáhli za Mesršmita a nechali tuto konvenční soupravu na trase Bohumín - Praha zastavit v Ostravě, Olomouci a Pardubicích, bude jízdní doba jaká? Bude shodná možná i se sprinterem.

Zastávám názor, že na relaci Ova - Pha jsou spoje Ex/IC/EC úmyslně zpomalovány, aby marketingový tahák pendolino vynikl.

Aneb někde se WRka nasadit musí a na tenhle účel jsou jako dělané :)
registrovaný uživatel tarten 
10.05.2011 (17:45)  
240.025: cokoliv lepšího přijde, to musí jít na EC? Proboha... musíte si uvědomit, že i rychlík je běžný vlak pro normální lidi a nedělejte z vlaků R,Sp vlaky pro socky

Naprosto souhlasím s tím, že to nejlepší má jít na EC a pak IC. Musíte si uvědomit, že EC a IC je běžný vlak pro normální lidi a nedělejte z vlaků EC, IC vlaky pro nějaké nadlidi. Koneckonců nejsou ani dražší než R.
Lepší vagony by měly posloužit hlavně tam, kde budou mít největší význam. A to je právě na nejrychlejších vlacích, protože za nejmenší dobu projedou nejvíc osobokilometrů, tedy nejvíc přispějí k aspoň nějaké spokojenosti cestujících, a také se tam coby drahé dokáží cca zaplatit. A s tím souvisí další důvod: Jsem toho názoru, že by se ČD měly snažit, aby jejich EC a IC nepřestaly existovat. Ani v době, kdy MD přestane být ochotné je zahrnovat do ZDO.
registrovaný uživatel tarten 
10.05.2011 (17:12)  
Szkt:
Doufám, že chápete, že těch vašich slušných pár Bmz co ČD mají je víc jak dvakrát tolik než těhle 32 a také víc, než bude mít Jančura ještě hoodně dlouho.

Ty rekonstruované (ne humanizované) vozy od ČD vám slušné nepřijdou?

Jinak je hezké chtít další Bmz, ale otázka je, jak to vlastně bude s povoleným nevyrovnaným převýšením u jejich podvozků. Věřím, že na momentální horní rychlostníky můžou, ale co když se norma pro vozy/soupravy s anatomickými sedačkami náhodou zvýší jako i jinde v Evropě, co pak? Budou tyhle Bmz stíhat, nebo by pak byly moderní jednotky bez dalších investic v obloucích najednou rychlejší?
registrovaný uživatel SzKT  mail  
10.05.2011 (16:50)  
No, byl bych velmi rád, aby tento nákup vyšel. "Bmz" (jak od Siemense, tak z Goši Pančevo) považuju za to nejlepší, co ve střední Evropě je, spolu s francouzskými "Corraily" z téže doby. Nemůžu se totiž zbavit dojmu, že "zlatá éra" komfortního cestování na železnici byla 80. léta. Je to nepřehlédnutelné všude- Railjet je utrpení oproti starým Bmz, nové německé jednotky řady 440 DB-Regio od Alstomu mají tak stísněný interiér, že člověk želí těch starých "silberlinků" a takkhle by se dalo pokračovat. Akorát některé dráhy se trendu účastní víc, jiné méně. Bohužel nás v ČR ale ten komfort 80. a 90. let zdaleka minul. Tudíž oproti velmi spartánskému koženkovému B je i Railjet zázrak nad zázraky, o Bmz ani nemluvě. Osobně je mi hlavně líto, že se nepovedlo koupit východoněmecké "halberstadty": když toho krachující Maďaři mohli koupit 400 kousků, tak to jistě drahé nebylo. A dnes už by mohla být většina rychlíkových relací podstatně kulturnějších, byť samozřejmě nikoliv v Bmz standardu. Jediné, co mi vadí, je počet kusů. 32 vagónů bude nutně putovní výstavka a nic moc to nevyřeší. A z druhé strany bychom měli řešit vlaky vyšší kvality a mezinárodní. Kromě pár Bmz (které pak lítají jak hadr na holi) a pendolín totiž nemají ČD žádné slušné vozy na dálkové relace. A kdo se má v tom rozvrzaném Bpee kodrcat třeba půl dne do Budapešti...
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
10.05.2011 (14:25)  
Sim: Nikdy nesoudím provozní záležitosti jen podle pohledu z okna vlaku. Ani pokud se jedná o pendolino.
10.05.2011 (14:09)  
Pokud ty vozy můžou podle horních rychlostníků, tak by měly jezdit na Plzeň nebo Budějice, protože tam se tato vyšší rychlost po koridorizace hodně využije (na Plzeň je/bude skoro všude). Ale museli by udělat ucelené soupravy čili nahradit i Áčka.

DKV Plzeň začalo předělávat loko 363 na 362, takže vlaky na obou tratích budou moci 140 km/h a s těmi "novými" vozy i podle horních rychlostníků. Což mám dojem, že většině diskutujících uniká.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko