Praha — (Aktualizováno) České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových železnic (ÖBB) 32 rychlíkových vozů z počátku 80. let. O tomto záměru jsme již dříve informovali. Konečná cena za všech 32 vozů je 1,85 mil. eur (cca 46 mil. korun), tedy zhruba 1,43 mil. korun za vůz. Vozy by se do provozu měly dostat již v průběhu letošního léta, kdy začnou zlepšovat kulturu cestování zejména na rychlících z Prahy přes Plzeň do Chebu. Konkrétně se jedná o vozy podle vzoru UIC Z1 řady Bmz 21-70 ze série evidenčních čísel 500 až 594, které ÖBB uvedly do provozu v letech 1980 až 1982. Výrobcem byla vagonka SGP z Grazu.
Jedná se o oddílové vozy s 6 samostatnými polohovatelnými sedačkami v kupé a maximální rychlostí 160 km/h. Všechny vozy by měly projít revizemi spolu s opravou interiéru, který se spolu se zevnějškem promění do vizuálního stylu Českých drah. Vzhledem k dobrému konstrukčnímu základu se dá také předpokládat jejich budoucí modernizace, která bude obsahovat například dosazení klimatizace a jiných prvků.
S ojetými vozy počítá také konkurenční RegioJet Radima Jančury. Zatímco České dráhy hodlají ojeté vozy nasazovat na rychlících z Prahy do Chebu, RegioJet je bude využívat na svých spojích InterCity z Prahy do Ostravy. Internetovému portálu Týden.cz to v rozhovoru potvrdil majitel společnosti RegioJet Radim Jančura. „Polovina námi zakoupených vagonů je zcela nových, ty budou tvořit hlavní část vlaků, a zbytek jsou zrekonstruované vagony, které se budou používat pro posily ve špičkách.“ Konkrétní typy vozů, ani jejich původ však neuvedl.
Zdroj: České dráhy, Týden.cz

Inu, zkuste zajít do bazaru, kupte tam ojetý Škoda Favorit, odvezte ho do servisu a řekněte: prosil bych lehkou opravu motoru a podvozku včetně nového interiéru z Felicie a kompletní vyvaření a nalakování kastle. Vše z nových dílů a vše v servisu. Schválně na kolik vás ta oprava přijde. Možná na víc, než nová Fabie....
hasitobur > jake ze jsou to ty jine veci? Ja jen, ze jeste v dobe, kdy jedno Pendolino "chybelo" a jezdil Janacek, mel jizdni dobu o 3/4 hodiny kratsi nez ostatni klasiky ... a pokud se neco nepodelalo cestou, jeste dojizdel s predstihem.
Pak se "uvolnila" jednotka 680 z Vidne a razem platilo, ze klasika nestiha jizdni dobu Pendolina.
Treba http://poloha.vlaku.info/cs/vlak/100507/ - jasne, vubec nevim, jaka byla na trati situace, ale ze by pendolino stahlo 20 minut, to jsem nevidel nikdy. Naopak u klasiky relativne bezne a lze stahnout i vic
A těm věčným řečem o nějakém záměrném zpomalování jiných vlaků kvůli Pendolinu se musím smát.
Taky jsem slyšel o tom, že když jede místo pendolína náhradní souprava, tak se s ní musí jet "pomaleji", aby nebyla v cíli dříve, než je příjezd pendolína, aby lidi neřekli, proč si musí připlácet za ten "supr luxus", když jiná souprava to zvládne taky.
A těm věčným řečem o nějakém záměrném zpomalování jiných vlaků kvůli Pendolinu se musím smát. I to Pendolino má totiž vatu a dokáže ze současných jízdních dob pár minut bez problémů ukrojit. Jízdní řády jsou dělány s ohledem na úplně jiné věci.
Chapu, ze kdo s tim jezdi denne, muze rozdily pozorovat. Ovsem realita take je, ze pokud nekdo denne musi jezdit chebskou zloutenkou, bral by i tu vami odsuzovanou nejnovejsi variantu slona vsema deseti - teda pokud to neni shoto- nebo CD-ultra.
Příklad může být tolik vyzdvyhovaný panťák City Elefant. Tak tvrdé a nepohodlné sedačky jsou snad jen v regionově a možná 843 (jsou to totiž ty stejné. No a 810, 010 původní, taky žádný zázrak). Zatímco staré Bdtčka, panťáky 460 a dokonce i už vyřazené motorové vozy jako 820 a další jsou pohodlnější než většina nových. A to vůbec nemluvím o tom, že ty dnešní mají místo koženky hnusný, špinavý, těžko udržovatelný hadr, ze kterého se akorát dělá špatně.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











