..: České dráhy potvrdily koupi 32 starších vozů z Rakouska :..

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ (Fotogalerie ŽP) Praha — (Aktualizováno) České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových železnic (ÖBB) 32 rychlíkových vozů z počátku 80. let. O tomto záměru jsme již dříve informovali. Konečná cena za všech 32 vozů je 1,85 mil. eur (cca 46 mil. korun), tedy zhruba 1,43 mil. korun za vůz. Vozy by se do provozu měly dostat již v průběhu letošního léta, kdy začnou zlepšovat kulturu cestování zejména na rychlících z Prahy přes Plzeň do Chebu. Konkrétně se jedná o vozy podle vzoru UIC Z1 řady Bmz 21-70 ze série evidenčních čísel 500 až 594, které ÖBB uvedly do provozu v letech 1980 až 1982. Výrobcem byla vagonka SGP z Grazu.

Jedná se o oddílové vozy s 6 samostatnými polohovatelnými sedačkami v kupé a maximální rychlostí 160 km/h. Všechny vozy by měly projít revizemi spolu s opravou interiéru, který se spolu se zevnějškem promění do vizuálního stylu Českých drah. Vzhledem k dobrému konstrukčnímu základu se dá také předpokládat jejich budoucí modernizace, která bude obsahovat například dosazení klimatizace a jiných prvků.

S ojetými vozy počítá také konkurenční RegioJet Radima Jančury. Zatímco České dráhy hodlají ojeté vozy nasazovat na rychlících z Prahy do Chebu, RegioJet je bude využívat na svých spojích InterCity z Prahy do Ostravy. Internetovému portálu Týden.cz to v rozhovoru potvrdil majitel společnosti RegioJet Radim Jančura. „Polovina námi zakoupených vagonů je zcela nových, ty budou tvořit hlavní část vlaků, a zbytek jsou zrekonstruované vagony, které se budou používat pro posily ve špičkách.“ Konkrétní typy vozů, ani jejich původ však neuvedl.

Zdroj: České dráhy, Týden.cz


JiříK. | 9.5.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
10.05.2011 (13:51)  
On ten rozdíl v jízdní době u pendolína by se možná projevil na tratích, kde není maximální rychlost 160 a je tam hodně oblouků, kde by to pendolíno mohlo díky naklápění jet rychleji, než klasika. Kdyby tam mohlo to naklápění použít, jakože nemůže, protože tratě na to nejsou uzpůsobené.
10.05.2011 (13:05)  
Docela by mě zajímalo, proč jeden tento slušný vagon stojí skoro 3x (!) méně než docela málo rozsáhlá rekonstrukce.

Inu, zkuste zajít do bazaru, kupte tam ojetý Škoda Favorit, odvezte ho do servisu a řekněte: prosil bych lehkou opravu motoru a podvozku včetně nového interiéru z Felicie a kompletní vyvaření a nalakování kastle. Vše z nových dílů a vše v servisu. Schválně na kolik vás ta oprava přijde. Možná na víc, než nová Fabie....
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
10.05.2011 (12:13)  
Sim > Tak to Ti snad nemusím vysvětlovat. Povětrnostní podmínky, stavební práce a podobně. Sám víš jistě dost dobře, že Pendolino poměrně často dojíždí s předstihem pár minut. Stejně tak není problém s klasikou stáhnout třeba minut dvacet. A pokud tam budou pouze kvalitní vozy, tak v podstatě stíhá časy Pendolina. Ale je to naprosto na hraně a pokud by takto byl nastavený jízdní řád, tak to velmi často stíhat nebude. Takže na ty časy ten jízdní řád nastavit nemůžeš. Je sice hezký mít hezky nastavený jízdní řád, ale taky musí být celoročně jezditelný. Jinak se dostaneme na úroveň autobusů, které při sebemenším problému nestíhají. Jenže je za to na rozdíl od ČD nikdo nekritizuje.
registrovaný uživatel Sim 
10.05.2011 (11:39)  
Railfort > vy jste nikdy nejel Pendolinem?

hasitobur > jake ze jsou to ty jine veci? Ja jen, ze jeste v dobe, kdy jedno Pendolino "chybelo" a jezdil Janacek, mel jizdni dobu o 3/4 hodiny kratsi nez ostatni klasiky ... a pokud se neco nepodelalo cestou, jeste dojizdel s predstihem.

Pak se "uvolnila" jednotka 680 z Vidne a razem platilo, ze klasika nestiha jizdni dobu Pendolina.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
10.05.2011 (11:32)  
Honza: Se záměrným spomalováním klasik oproti pendolinu jsem se nikdy v provozu nesetkal. Je to další fáma, stejně jako záměrné systémové upřednostňování externích nákladních vlaků nebo naopak vlaků ČD-C.
registrovaný uživatel M 
10.05.2011 (11:08)  
Ja osobne se tomu take spis smeju (a ze bych byl nejak zmasirovany a poXte opakuji, ze rychlost je jen jednou z mnoha vlastnosti produktu SCP, takze i kdyby "becka" jezdila stejne rychle, tak tim porad bude hodne lidi jezdit), ale s tou vatou nevim. Pendolina rozhodne nedokazi stahovat tak intenzivne.
Treba http://poloha.vlaku.info/cs/vlak/100507/ - jasne, vubec nevim, jaka byla na trati situace, ale ze by pendolino stahlo 20 minut, to jsem nevidel nikdy. Naopak u klasiky relativne bezne a lze stahnout i vic
registrovaný uživatel Honza  mail  
10.05.2011 (10:59)  
Sim: chebská žloutenka. No to asi jo no. Sice si jí moc neumím předstvit, ale než to co zde bylo popisováno, raději elefant.

A těm věčným řečem o nějakém záměrném zpomalování jiných vlaků kvůli Pendolinu se musím smát.

Taky jsem slyšel o tom, že když jede místo pendolína náhradní souprava, tak se s ní musí jet "pomaleji", aby nebyla v cíli dříve, než je příjezd pendolína, aby lidi neřekli, proč si musí připlácet za ten "supr luxus", když jiná souprava to zvládne taky.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
10.05.2011 (10:51)  
Když tady pořád mluvíte o severní větvi, tak na ní bude od prosince zvýšena rychlost na 160. A nejsou k tomu potřeba rakouské vozy, ale půjdou tam reko IC/EC vozů.
A těm věčným řečem o nějakém záměrném zpomalování jiných vlaků kvůli Pendolinu se musím smát. I to Pendolino má totiž vatu a dokáže ze současných jízdních dob pár minut bez problémů ukrojit. Jízdní řády jsou dělány s ohledem na úplně jiné věci.
registrovaný uživatel Sim 
10.05.2011 (10:25)  
Honza > jak kolovratek porad dokola ... zkuste tam dat jinou desku, tohle uz je ponekud oposlouchany :-/

Chapu, ze kdo s tim jezdi denne, muze rozdily pozorovat. Ovsem realita take je, ze pokud nekdo denne musi jezdit chebskou zloutenkou, bral by i tu vami odsuzovanou nejnovejsi variantu slona vsema deseti - teda pokud to neni shoto- nebo CD-ultra.
registrovaný uživatel Honza  mail  
10.05.2011 (10:05)  
Ona tendence neustále se zhoršujícího komfortu je i u nás.
Příklad může být tolik vyzdvyhovaný panťák City Elefant. Tak tvrdé a nepohodlné sedačky jsou snad jen v regionově a možná 843 (jsou to totiž ty stejné. No a 810, 010 původní, taky žádný zázrak). Zatímco staré Bdtčka, panťáky 460 a dokonce i už vyřazené motorové vozy jako 820 a další jsou pohodlnější než většina nových. A to vůbec nemluvím o tom, že ty dnešní mají místo koženky hnusný, špinavý, těžko udržovatelný hadr, ze kterého se akorát dělá špatně.
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko