..: České dráhy potvrdily koupi 32 starších vozů z Rakouska :..

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ (Fotogalerie ŽP) Praha — (Aktualizováno) České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových železnic (ÖBB) 32 rychlíkových vozů z počátku 80. let. O tomto záměru jsme již dříve informovali. Konečná cena za všech 32 vozů je 1,85 mil. eur (cca 46 mil. korun), tedy zhruba 1,43 mil. korun za vůz. Vozy by se do provozu měly dostat již v průběhu letošního léta, kdy začnou zlepšovat kulturu cestování zejména na rychlících z Prahy přes Plzeň do Chebu. Konkrétně se jedná o vozy podle vzoru UIC Z1 řady Bmz 21-70 ze série evidenčních čísel 500 až 594, které ÖBB uvedly do provozu v letech 1980 až 1982. Výrobcem byla vagonka SGP z Grazu.

Jedná se o oddílové vozy s 6 samostatnými polohovatelnými sedačkami v kupé a maximální rychlostí 160 km/h. Všechny vozy by měly projít revizemi spolu s opravou interiéru, který se spolu se zevnějškem promění do vizuálního stylu Českých drah. Vzhledem k dobrému konstrukčnímu základu se dá také předpokládat jejich budoucí modernizace, která bude obsahovat například dosazení klimatizace a jiných prvků.

S ojetými vozy počítá také konkurenční RegioJet Radima Jančury. Zatímco České dráhy hodlají ojeté vozy nasazovat na rychlících z Prahy do Chebu, RegioJet je bude využívat na svých spojích InterCity z Prahy do Ostravy. Internetovému portálu Týden.cz to v rozhovoru potvrdil majitel společnosti RegioJet Radim Jančura. „Polovina námi zakoupených vagonů je zcela nových, ty budou tvořit hlavní část vlaků, a zbytek jsou zrekonstruované vagony, které se budou používat pro posily ve špičkách.“ Konkrétní typy vozů, ani jejich původ však neuvedl.

Zdroj: České dráhy, Týden.cz


JiříK. | 9.5.2011 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
09.05.2011 (18:22)  
No do Chebu bych jedničku úplně vyškrtnul. Díky stavebnímu bordelu a jízdní době Praha - Plzeň přes 2 hodiny jezdí stejně jen pár lidí. Jednička slouží jen jako vnitrozávodová doprava ČD a jejich přisluhovačů s režijkami. Poté co zavedou rakouské vozy, tak i tito budou ve dvojce a na starou blešárnu hbitě zapomenou.
09.05.2011 (18:14)  
Jsem zvědavej co bude jezdit jako jednička...asi běžné Áčko. Bdbmsee tam asi nechají.

Na Budějovice mají jezdit renovované vozy od Janozy CZ pokud jsem dobře četl na www.ceskedrahy.cz společně na rychlících do Chebu přes Ústí n.L. a Budějovice přes Beroun a Příbram.
Registrierter Benutzer Pazzy 
09.05.2011 (18:14)  
Kup je to dobrý, o tom žádná..
Jen je to maličko absurdní, že 30 let starý vagon odpovídá výbavou a možnostmi dnešním "moderním" rekonstrukcím... je to smutné :-(
09.05.2011 (17:14)  
Anowis) :-) Perlíš. ČD nemají na to, aby se mohly chovat jako velký haur a podobné velkorysé nabídky odmítat. Leda by měla ulitých pár desítek miliard korun, které jen tak můžou investovat do novostaveb vozů a jednotek. Investiční politika ČD nerovná se diplomacie mezi Českou republikou a Rakouskem.
Registrierter Benutzer kobros 
09.05.2011 (17:06)  
Anowis: klid, jo? Dnes by sice hlady neumreli, ale vecer by bez elektriny z JE od nas sedeli pri svickach.
Registrierter Benutzer Anowis 
09.05.2011 (16:42)  
Ve čtyřicátých letech minulého století, jsme do Rakouska posílaly uhlí a potraviny aby tam neumřeli hlady a po 60 letech českého pokroku musíme dělat a jsme rádi, že děláme takovéto obchody.
Registrierter Benutzer R 646  mail  
09.05.2011 (16:39)  
Tomáš:Nemá prostě oni hrozně moc chtěji RJ ani tomu nerozumí a cokoliv udělají ČD je špatně raději na novinky.cz nechodím ....
Registrierter Benutzer R 646  mail  
09.05.2011 (16:37)  
No já se těšil na ansezení Bmz na 220 jak se původně plánovalo a teď ...teda
09.05.2011 (16:29)  
Podle všeho dobrý nákup.
Hlavně ať nám za 10 let "neshnijí" díky osekávání nákladů na údržbu...
Registrierter Benutzer hugo48  mail  
09.05.2011 (16:17)  
Ještě k tomu nasazení, docela se divím, že budou vagony nasazeny zrovna na Cheb a Budějovice, ne že bych jim "nové" vagóny nepřál. Ale víc logické by bylo, kdyby právě tyhle vagóny nahradily vozy Bee272 na bohumínských IC a EC, kde by konečně jezdily soupravy schopné dosáhnout 160ky. Což jaxe dívám na trať na Cheb či na Budějovice je těchto úseků poskromnu. A myslím, že Bee272 by na ty rychlíky v Čechách byly dostačující. Ale tak lidem v ČD do hlavy nevidím, proč je to zrovna takhle.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko