Praha — (Aktualizováno) České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových železnic (ÖBB) 32 rychlíkových vozů z počátku 80. let. O tomto záměru jsme již dříve informovali. Konečná cena za všech 32 vozů je 1,85 mil. eur (cca 46 mil. korun), tedy zhruba 1,43 mil. korun za vůz. Vozy by se do provozu měly dostat již v průběhu letošního léta, kdy začnou zlepšovat kulturu cestování zejména na rychlících z Prahy přes Plzeň do Chebu. Konkrétně se jedná o vozy podle vzoru UIC Z1 řady Bmz 21-70 ze série evidenčních čísel 500 až 594, které ÖBB uvedly do provozu v letech 1980 až 1982. Výrobcem byla vagonka SGP z Grazu.
Jedná se o oddílové vozy s 6 samostatnými polohovatelnými sedačkami v kupé a maximální rychlostí 160 km/h. Všechny vozy by měly projít revizemi spolu s opravou interiéru, který se spolu se zevnějškem promění do vizuálního stylu Českých drah. Vzhledem k dobrému konstrukčnímu základu se dá také předpokládat jejich budoucí modernizace, která bude obsahovat například dosazení klimatizace a jiných prvků.
S ojetými vozy počítá také konkurenční RegioJet Radima Jančury. Zatímco České dráhy hodlají ojeté vozy nasazovat na rychlících z Prahy do Chebu, RegioJet je bude využívat na svých spojích InterCity z Prahy do Ostravy. Internetovému portálu Týden.cz to v rozhovoru potvrdil majitel společnosti RegioJet Radim Jančura. „Polovina námi zakoupených vagonů je zcela nových, ty budou tvořit hlavní část vlaků, a zbytek jsou zrekonstruované vagony, které se budou používat pro posily ve špičkách.“ Konkrétní typy vozů, ani jejich původ však neuvedl.
Zdroj: České dráhy, Týden.cz

Ano, az se budu stehovat a budu vse prevazet rucne, tak radu 680 nepouziji. Do te doby ale se svym kufrem nebo tenisovou (velikosti spis hokejovou:) taskou problem nemam.
Ale treba maji tyhle rakousky vagony klimu, vakuzachody, system zavirani dveri. Nebo jejich trumf, ktery ma prebit uplne vse jsou sedacky, ktery nekomu vyhovuji a nekomu ne?
No třeba se někdo ještě do léta v ČD zamyslí a nakonec tyto vagóny budou nasazovány na rozumnějších spojích. Jinak pokud opravdu vyjedou na těchto rychlících, tak na ty vozy první třídy jsem taky zvědavý. Pokud by měly zůstat stávající, tak by bylo lepší je tam nedávat vůbec.
Ale jinak samozřejmě rakouské vozy vítám.
Poslat tyhle vozy na chebské rychlíky je zločin, protože by měly být k dispozici na vnitro IC / Ex, resp. třeba jako záloha na EC do Rakous, kde stačí 160 nebo na EC do Štětína ...
ONJ má zkušenosti s údržbou vozů od Siemense, které jsou podobné ...
Já tam čtu hlavně to, že to nasazení je na zbytek letoška. O příštím roce ani ťuk.
Přesnější by bylo "skoro dvě hodiny".
Jinak posledni odstavec clanku povazuji mirne za zavadejici. Misto "i" by tam melo byt spise "narozdil". Ve smyslu, ze RJ sice take nakupuji ojete vozy, ale narozdil od CD to budou jen zalohy a ne "upgrade" a prvni volba. Pochopitelne v ramci te "hvezdicky", ze porad je rec o necem, co zatim svet nevidel:-)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











