..: České dráhy potvrdily koupi 32 starších vozů z Rakouska :..

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ (Fotogalerie ŽP) Praha — (Aktualizováno) České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových železnic (ÖBB) 32 rychlíkových vozů z počátku 80. let. O tomto záměru jsme již dříve informovali. Konečná cena za všech 32 vozů je 1,85 mil. eur (cca 46 mil. korun), tedy zhruba 1,43 mil. korun za vůz. Vozy by se do provozu měly dostat již v průběhu letošního léta, kdy začnou zlepšovat kulturu cestování zejména na rychlících z Prahy přes Plzeň do Chebu. Konkrétně se jedná o vozy podle vzoru UIC Z1 řady Bmz 21-70 ze série evidenčních čísel 500 až 594, které ÖBB uvedly do provozu v letech 1980 až 1982. Výrobcem byla vagonka SGP z Grazu.

Jedná se o oddílové vozy s 6 samostatnými polohovatelnými sedačkami v kupé a maximální rychlostí 160 km/h. Všechny vozy by měly projít revizemi spolu s opravou interiéru, který se spolu se zevnějškem promění do vizuálního stylu Českých drah. Vzhledem k dobrému konstrukčnímu základu se dá také předpokládat jejich budoucí modernizace, která bude obsahovat například dosazení klimatizace a jiných prvků.

S ojetými vozy počítá také konkurenční RegioJet Radima Jančury. Zatímco České dráhy hodlají ojeté vozy nasazovat na rychlících z Prahy do Chebu, RegioJet je bude využívat na svých spojích InterCity z Prahy do Ostravy. Internetovému portálu Týden.cz to v rozhovoru potvrdil majitel společnosti RegioJet Radim Jančura. „Polovina námi zakoupených vagonů je zcela nových, ty budou tvořit hlavní část vlaků, a zbytek jsou zrekonstruované vagony, které se budou používat pro posily ve špičkách.“ Konkrétní typy vozů, ani jejich původ však neuvedl.

Zdroj: České dráhy, Týden.cz


JiříK. | 9.5.2011 (13:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
09.05.2011 (21:20)  
Dnes poprve ctu, ze CD prezentuji (pripadne presentuji) jako luxusni vlak. To snad v nejakej supermarketingove mluve. Ja myslel, ze Ceskym draham jde predevsim o ten koncept. Vlak je pouze "hardwarova" soucast celeho produktu SCP, ktery je suverenne to nejlepsi, co u nas se zeleznici souvisi a jakkoliv komfortni 30 let stare vagony s tim neudelaji vubec nic.

Ano, az se budu stehovat a budu vse prevazet rucne, tak radu 680 nepouziji. Do te doby ale se svym kufrem nebo tenisovou (velikosti spis hokejovou:) taskou problem nemam.
Ale treba maji tyhle rakousky vagony klimu, vakuzachody, system zavirani dveri. Nebo jejich trumf, ktery ma prebit uplne vse jsou sedacky, ktery nekomu vyhovuji a nekomu ne?
Registered user JOHNZ 
09.05.2011 (21:08)  
Miroslav Zikmund: Keď už porovnávate tie vozne s našimi vozňami, tak ich porovnajte aj s tými najmodernejšími u OBB, o koľko tieto vozne prekonávajú. Tie vozne nie sú napredaj preto, že sú to šroty. Na výkonoch zodpovedajúcich tomu, na čo ich chcú ČD by poslúžili aj dnes aj bez nejakých reko. Keby OBB nekupovali RailJety, tak tie vozne rozhodne nepredajú. Zoberte si, že s ich rekonštrukciami sa v Rakúsku začalo tiež až v 2005, po 25 rokoch.
Registered user hugo48  mail  
09.05.2011 (20:58)  
M: Je to možné, že ČD na ty EC, IC počítají s něčím lepším ( např. těmi Railjety). I když tohle je stejně kdyžtak dlouhodobější záležitost.
No třeba se někdo ještě do léta v ČD zamyslí a nakonec tyto vagóny budou nasazovány na rozumnějších spojích. Jinak pokud opravdu vyjedou na těchto rychlících, tak na ty vozy první třídy jsem taky zvědavý. Pokud by měly zůstat stávající, tak by bylo lepší je tam nedávat vůbec.
09.05.2011 (20:58)  
Miroslav Zikmund: O té pohodlnosti rakouských vozů se dá hlavně v létě při otevřených oknech a vysoké koncentraci protihlukových stěn dost pochybovat. Já bych tedy raději bral chlazeného Potěmkina.
Ale jinak samozřejmě rakouské vozy vítám.
09.05.2011 (20:38)  
Jirka Panther: Od kdy je jednička výsadou režijkářů? Netvrdím že papaláši řežijku na jedničku nemají, ale pro tu drtivou většinu ostatních? Já nevím. Režijka je určitě kontroverzní záležitost, ale že by se kvůli ní v první třídě mačkali řadoví zaměstnanci ČD, to je k smíchu...
09.05.2011 (20:03)  
Pazzy : absurdní je, že ty 30 let staré vozy i bez reko - pokud nejste závislý na "ve stanici lze" poskytují více komfortu než o cca 20 let mladší Potěmkin, mediálně presentovaný jako luxusní vlak > výkladní skříň ...
Poslat tyhle vozy na chebské rychlíky je zločin, protože by měly být k dispozici na vnitro IC / Ex, resp. třeba jako záloha na EC do Rakous, kde stačí 160 nebo na EC do Štětína ...
ONJ má zkušenosti s údržbou vozů od Siemense, které jsou podobné ...
Registered user tarten 
09.05.2011 (19:58)  
hugo48:
Já tam čtu hlavně to, že to nasazení je na zbytek letoška. O příštím roce ani ťuk.
Registered user tarten 
09.05.2011 (19:56)  
Jirka Panther: Díky stavebnímu bordelu a jízdní době Praha - Plzeň přes 2 hodiny

Přesnější by bylo "skoro dvě hodiny".
Registered user M 
09.05.2011 (19:54)  
I ja vyjadruji souhlas s hugovou myslenkou. Je ale mozne, ze je to soucast veletoce, ve kterem figuruji i ty railjety

Jinak posledni odstavec clanku povazuji mirne za zavadejici. Misto "i" by tam melo byt spise "narozdil". Ve smyslu, ze RJ sice take nakupuji ojete vozy, ale narozdil od CD to budou jen zalohy a ne "upgrade" a prvni volba. Pochopitelne v ramci te "hvezdicky", ze porad je rec o necem, co zatim svet nevidel:-)
09.05.2011 (18:29)  
Ad Hugo: Na ČBu ani na Cheb nebude nikde 160, dokud se nepostaví těch několik přeložek, takže celkem souhlas, že by 160tkové vozy měly jet na Ostravu. Do Chebu a Budějic by mělo jezdit Pendolino, když se ušetřilo na parametrech trati a klasika jezdí o 40-60km/h pomaleji než na 1. a 2.koridoru. Samozřejmě až budou 3.a 4.koridor hotové.
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko