..: České dráhy potvrdily koupi 32 starších vozů z Rakouska :..

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ (Fotogalerie ŽP) Praha — (Aktualizováno) České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových železnic (ÖBB) 32 rychlíkových vozů z počátku 80. let. O tomto záměru jsme již dříve informovali. Konečná cena za všech 32 vozů je 1,85 mil. eur (cca 46 mil. korun), tedy zhruba 1,43 mil. korun za vůz. Vozy by se do provozu měly dostat již v průběhu letošního léta, kdy začnou zlepšovat kulturu cestování zejména na rychlících z Prahy přes Plzeň do Chebu. Konkrétně se jedná o vozy podle vzoru UIC Z1 řady Bmz 21-70 ze série evidenčních čísel 500 až 594, které ÖBB uvedly do provozu v letech 1980 až 1982. Výrobcem byla vagonka SGP z Grazu.

Jedná se o oddílové vozy s 6 samostatnými polohovatelnými sedačkami v kupé a maximální rychlostí 160 km/h. Všechny vozy by měly projít revizemi spolu s opravou interiéru, který se spolu se zevnějškem promění do vizuálního stylu Českých drah. Vzhledem k dobrému konstrukčnímu základu se dá také předpokládat jejich budoucí modernizace, která bude obsahovat například dosazení klimatizace a jiných prvků.

S ojetými vozy počítá také konkurenční RegioJet Radima Jančury. Zatímco České dráhy hodlají ojeté vozy nasazovat na rychlících z Prahy do Chebu, RegioJet je bude využívat na svých spojích InterCity z Prahy do Ostravy. Internetovému portálu Týden.cz to v rozhovoru potvrdil majitel společnosti RegioJet Radim Jančura. „Polovina námi zakoupených vagonů je zcela nových, ty budou tvořit hlavní část vlaků, a zbytek jsou zrekonstruované vagony, které se budou používat pro posily ve špičkách.“ Konkrétní typy vozů, ani jejich původ však neuvedl.

Zdroj: České dráhy, Týden.cz


JiříK. | 9.5.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kavka 
09.05.2011 (16:06)  
Super, i když mě klasický Béčka nevadí aspoň si člověk může krásně natáhnout nohy. Ale chtěl jsem se zeptat jestli budou jezdit opravdu jen na relaci Praha - Plzeň - Cheb nebo i na České Budějovice - Praha jak se původně plánovalo?
registrovaný uživatel hugo48  mail  
09.05.2011 (16:01)  
Nákup chválím, za tu cenu je to paráda, jen škoda, že jich není víc.
09.05.2011 (15:45)  
/OT Tomáš Palíšek) Má cenu brát vážně internetové diskuse?
09.05.2011 (15:44)  
Dotaz: budou nějaké zavedeny jako první třída, nebo zde zůstanou staré dobrém Á149?
09.05.2011 (15:43)  
Na toto se dá říct jediné - perfektní kup, a ať si Novinkáři.cz na to nadávají, stejně rozumí jen české politice, a ty vagóny nikdy neviděli. Schválně, má cenu jim to vysvětlovat?
09.05.2011 (15:33)  
Jsou tyto vozy vybaveny špalíkovou nebo kotoučovou brzdou? Mají kolejnicovou brzdu? Mohou jezdit podle horních rychlostníků? Děkuji
registrovaný uživatel ara 
09.05.2011 (15:12)  
To to šlo rychle!Chvály hodný krok...o proti starym Bčkum jeden zasadni rozdil-jen 6 sedaček v kupé-HURÁ
09.05.2011 (15:08)  
No vzhledem k pořizovací ceně bych to považoval za dobrý kup. A kdyby modernizace přišla na cca 5mil /kus tak při používání 10 let by to bylo opravdu výhodné.
ČD nechává u Janozy modernizovat i starší vozy.....
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
09.05.2011 (14:52)  
Jaroš: To je hodně nemístné přirovnání - budyšínské ypsilony patřily v sedmdesátých letech ke světové konstrukční špičce a 160 km/h uměly s patřičnými úpravami také. Jaké dostaly provedení interiéru a údržbu, je věc druhá.
registrovaný uživatel Etienne  mail  
09.05.2011 (14:35)  
Konečně budou mít ČD vozy, kterými se také dá jezdit. V tom koženkovém odpadu, běžném na většině rychlíků, se už nevozí ani v Albánii, i tam si nakoupili Halberstadty.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko