..: ČD pořizují 16 netrakčních souprav pro dálkovou dopravu :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegis Praha — (Aktualizováno 15.6.11 - 18:45) Dlouho očekávaný nákup je o velký krok blíže k realizaci: přesně dva roky poté, co byla na železničním veletrhu Czech Raildays veřejnosti představena netrakční jednotka Siemens Viaggio Comfort pro dálkovou dopravu, oznámily České dráhy podle zákona o veřejných zakázkách záměr uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem na odebrání šestnácti souprav, jež v sousedním Rakousku jezdí pod obchodní značkou Railjet. Zájem o tento typ vozidel dopravce prezentoval již vloni 16. března na tiskové konferenci, týkající se obnovy vozového parku. Měsíc poté jsme informovali také o plánech společnosti převzít opci ÖBB v objemu šestnácti jednotek, kterou se Rakouské spolkové dráhy rozhodly neuplatnit. Dlouhé měsíce dohadů o převzetí poslední dodávky z celkového počtu 67 objednaných railjetů jsou teď patrně u konce. České dráhy s velkou pravděpodobností nakoupí všech zbylých 16 souprav v celkové ceně 200 465 900 eur. Při současném kurzu tak konečná cena činí 4,838 miliardy korun, a jedna souprava tedy vyjde na 302,39 milionu korun.

V rámci veletrhu Czech Raildays zástupci Českých drah také poodhalili své záměry, pokud k nákupu souprav dojde. Co se týče nasazení, tak nejdříve mají být nasazovány na vozební rameno (Hamburg) - Berlín - Praha - Vídeň - (Graz). S tím by také mělo dojít k uvolnění velkého počtu IC/EC vozů, které by pak mohly být nasazovány na mnohé vnitrostátní relace, ať se jedná třeba o spojení z Prahy do Českých Budějovic, nebo třeba také spojení Brna s Bohumínem přes Ostravu. V relativně krátké době by tak mělo dojít k radikálnímu zvýšení kvality vozového parku také u vnitrostátních dálkových spojů. Místo "koženek" by se tak i ve vnitrostátní rychlíkové dopravě měl objevit větší počet moderních klimatizovaných vozů.

Co se týče provedení o jaké mají České dráhy zájem, tak soupravy musí být pořízeny přesně v takovém provedení, v jakém je původně pořídily ÖBB. Případné změny pak budou muset být řešeny samostatnou smlouvou. Šestnách jednotek tak mělo být pro rakouské dráhy vybaveno například oddíly Premium Class, které České dráhy nechtějí. Je třeba ale vzít v potaz, že zatím fyzicky neexistuje ani jeden vůz z plánovaného nákupu. Můžeme tak vyloučit situaci, kdy by České dráhy odebraly soupravy v provedení ÖBB včetně vnějšího nátěru a vnitřního vybavení, které by bylo až následně demontováno a předěláváno do podoby pro ČD.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 13.6.2011 (9:47)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 15      Zpráv na stránku:   
13.06.2011 (15:54)  
h3onza: Taky nemyslim, ze ma smysl zavadet novou super tridu a k tomu naky super vyhody za super cenu pro 16 * 6 sedadel...
Registrierter Benutzer h3onza 
13.06.2011 (15:20)  
@EC174: Zrušení nejvyšší vozové třídy by snad nebylo na škodu. Proseděl jsem si to na InnoTransu - ano, je to ultra pohodlné, ale co cena jízdenky? Kdo tím bude jezdit? Rakušani už teď na trase München–Innsbruck–Mailand/Bologna mají nasazovat 6 vlaků Railjet bez Premium třídy, protože je nevytížená.
13.06.2011 (15:18)  
Podle mě to prostě bude jezdit jako SuperCity...
13.06.2011 (15:15)  
Ne, nevyšlo. Už jen proto, že RailJet má skoro o čtvrtinu víc sedadel, a tedy už jen kvůli tomu úplně jinou ekonomiku provozu.
Pokud zahrneme do bilance i infrastrukturu, tak to může být klidně i naopak.
13.06.2011 (15:15)  
viz. www.railjet.cz

Chápu všeobecnou euforii, ale přesto si dejte pozor na trademarky - Railjet je registrovaná obchodní značka ÖBB a zároveň jejich produkt. Soupravy se jmenují Viaggio Comfort... Ale to jen aby bylo jasno. Nemyslím si, že ČD připraví nějaký zvláštní brand k těmto vratkám...
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
13.06.2011 (15:09)  
Chápu všeobecnou euforii, ale přesto si dejte pozor na trademarky - Railjet je registrovaná obchodní značka ÖBB a zároveň jejich produkt. Soupravy se jmenují Viaggio Comfort... Ale to jen aby bylo jasno. Nemyslím si, že ČD připraví nějaký zvláštní brand k těmto vratkám...
Registrierter Benutzer EC 174  mail  
13.06.2011 (15:02)  
Na Railjety se samozřejmě těším.
Obávám se však, že je ČD pokazí vlastním interiérem. Premium Class bude zrušena úplně a jestli bude interiér jak v pendolinu, tak je to konec.
Registrierter Benutzer SYN 
13.06.2011 (14:57)  
tarten: není ten rozdíl ještě větší? Mě vychází o třetinu víc sedadel že má RailJet než Piňďa...

Jinak uvěřím až si na něj budu moct šáhnout (v majetku ČD), ale zase to vypadá o kousek praděpodobněji... že by ČD omylem udělalo jednu z nejlepších věcí co mohlo? Schválně to snad ani být nemohlo :)
13.06.2011 (14:21)  
mašina tam může být lecjaká, ale je otázka, jestli při rostoucím počtu úseků na 160kmph a při uvažovaném angažmá škodovek v zahraničí bude tím ideálním řešením to, že je potáhne třeba Peršing nebo Eso rychlostmi kolem 120-140kmph, když jiné rychlé mašiny zrovna nebudou k dispozici.
Registrierter Benutzer tarten 
13.06.2011 (14:17)  
Martin Utajený: no a kdyby se koupilo 16 pendolín tak by to vyšlo asi možná stejně ... ne?

Ne, nevyšlo. Už jen proto, že RailJet má skoro o čtvrtinu víc sedadel, a tedy už jen kvůli tomu úplně jinou ekonomiku provozu.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko