Praha — (Aktualizováno 15.6.11 - 18:45) Dlouho očekávaný nákup je o velký krok blíže k realizaci: přesně dva roky poté, co byla na železničním veletrhu Czech Raildays veřejnosti představena netrakční jednotka Siemens Viaggio Comfort pro dálkovou dopravu, oznámily České dráhy podle zákona o veřejných zakázkách záměr uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem na odebrání šestnácti souprav, jež v sousedním Rakousku jezdí pod obchodní značkou Railjet. Zájem o tento typ vozidel dopravce prezentoval již vloni 16. března na tiskové konferenci, týkající se obnovy vozového parku. Měsíc poté jsme informovali také o plánech společnosti převzít opci ÖBB v objemu šestnácti jednotek, kterou se Rakouské spolkové dráhy rozhodly neuplatnit. Dlouhé měsíce dohadů o převzetí poslední dodávky z celkového počtu 67 objednaných railjetů jsou teď patrně u konce. České dráhy s velkou pravděpodobností nakoupí všech zbylých 16 souprav v celkové ceně 200 465 900 eur. Při současném kurzu tak konečná cena činí 4,838 miliardy korun, a jedna souprava tedy vyjde na 302,39 milionu korun.
V rámci veletrhu Czech Raildays zástupci Českých drah také poodhalili své záměry, pokud k nákupu souprav dojde. Co se týče nasazení, tak nejdříve mají být nasazovány na vozební rameno (Hamburg) - Berlín - Praha - Vídeň - (Graz). S tím by také mělo dojít k uvolnění velkého počtu IC/EC vozů, které by pak mohly být nasazovány na mnohé vnitrostátní relace, ať se jedná třeba o spojení z Prahy do Českých Budějovic, nebo třeba také spojení Brna s Bohumínem přes Ostravu. V relativně krátké době by tak mělo dojít k radikálnímu zvýšení kvality vozového parku také u vnitrostátních dálkových spojů. Místo "koženek" by se tak i ve vnitrostátní rychlíkové dopravě měl objevit větší počet moderních klimatizovaných vozů.
Co se týče provedení o jaké mají České dráhy zájem, tak soupravy musí být pořízeny přesně v takovém provedení, v jakém je původně pořídily ÖBB. Případné změny pak budou muset být řešeny samostatnou smlouvou. Šestnách jednotek tak mělo být pro rakouské dráhy vybaveno například oddíly Premium Class, které České dráhy nechtějí. Je třeba ale vzít v potaz, že zatím fyzicky neexistuje ani jeden vůz z plánovaného nákupu. Můžeme tak vyloučit situaci, kdy by České dráhy odebraly soupravy v provedení ÖBB včetně vnějšího nátěru a vnitřního vybavení, které by bylo až následně demontováno a předěláváno do podoby pro ČD.
Zdroj: IS VZ US

Pokud bude kvalita jedine tyhle "railjety", tak se to zvedne z nuly ->na-> (pocet railjetu)/(nutny pocet souprav celkem).
Pokud za kvalitu povazujes jakekoliv non-B, tak se pravdepodobnost zvedne z (pocet non-B souprav)/(nutny pocet souprav celkem) ->na-> (novy pocet non-B souprav)/(nutny pocet souprav celkem).
No a pokud chceme zjistit pravdepodobnost, ze v nahodnem vlaku prijede nove lepsi vagon, nez doted, tak ta je "rovna" (novy pocet non-B souprav)/(nutny pocet souprav celkem). Jinymi slovy, ve vsech non-B soupravach vzoste kvalita cestovani. Teda to je trochu zjednoduseni poastavene na predpokladu, ze do cela poradi co do kvality se ted dostane novy lidr a vsichni ostatni se posunou o jedno niz, cili ze na vsech tratich se uroven zvedne o jeden stupen:)
Jiří Kocurek > pocet DCNV a celkovy pocet vozu CD je mi znam, ovsem nic to nerika o cetnosti jejich nasazovani.
Mi jde proste o to, abych si udelal predstavu, o kolik se zlepsi pravdepodobnost, ze pri nahodne ceste nahodnym vlakem pojedu jako cestujici a ne jako kastan.
Bohuzel (pro vnitro cestujici) v realu se da predpokladat, ze podobne jako v minulosti a v soucasnosti eMZety budou VC jezdit hlavne do ciziny... coz ne ze by bylo v principu spatne, koneckoncu by to konecne mohlo naplnit myslenku Pendolina primeho spojeni Berlin - Praha - Viden ... ale pokud to vztahnu na vnitro relace, tezko pocitat se vsemi 16ti soupravami.
Obávám se, že němcům nebude stačit na vnitrostání úseky 7-vozová jednotka...leda by jezdily zdvojené, což ale zas až moc...
Jinak co jsem četl, ČD o Railjetech mluvily především na Praha- Ostrava místo Pendolin. Jestli ve větším počtu, nebo třeba SC i IC (Ex) nebo co se zbytkem, netuším.... O pendolínech se mluvilo na Praha - Brno, ale to se pak nesmyslně tluče s dotovanými EC.... Takže by mě dost zajímalo, jak to zamýšlí...
Vlaky si spocitat dovedu, ale obehy neznam.
Teď už jenom poutahovat šrouby, aby se to nevykotilo. Ikdyž pokud tady místo B249 začnou ve velkém jezdit aspoň -emka tak to bude přínos.
rekonstruovany vozi do toho budou mit asi daleko
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











