Praha — (Aktualizováno 1. července 18.45) — Dnes, 1. července 2011, se v ranních hodinách ujal postu ministra dopravy pražský manažer Pavel Dobeš, nominovaný stranou Věci veřejné (VV). Funkci ministra převzal po svém předchůdci, nestraníkovi Radku Šmerdovi, který nastoupil po Vítu Bártovi. Právě jeho rezignace dne 8. dubna, po devíti měsících působení na ministerstvu, odstartovala personální otřesy ve vládě. Prezident Klaus proto doufá, že jde na delší dobu o poslední změnu. Devětadvacetiletý pražský manažer Dobeš je často spojován s ex–ministrem Bártou, nechvalně proslulého zejména kontroverzní kauzou okolo bezpečnostní agentury ABL. Jeden z poslanců VV čerstvě prohlásil: „Pavla Dobeše přivedl Vítek Bárta. Dělal volebního manažera v Praze. Nikdo ho moc nezná, ale Vítek na něj dost spoléhá a proto rozhodl, že bude ministrem dopravy.“
Pojďme si nového pana ministra představit trošku blíže. Narodil se 19. ledna 1982. Střední školu studoval ve Spojených státech amerických. Magisterský titul získal na Univerzitě Karlově, kde studoval evropská studia na fakultě sociálních věd. Po škole pracoval jako specialista na problematiku politik Evropské unie a jako konzultant. Byl projektovým manažerem a zpracovával žádosti o granty ze strukturálních fondů EU. Od roku 2007 do roku 2010 pracoval v Bruselu pro diplomatické zastoupení hlavního města Prahy. Zastával post zástupce ředitele Pražského domu a zúročil tak své znalosti angličtiny a francouzštiny. Rovněž se zúčastnil vyjednávání o dislokaci agentury Galileo, která nakonec zvolila za své sídlo Prahu.
V akciové společnosti Český aeroholding je stále členem dozorčí rady. Český aerohoding byl založen v březnu 2011 a postupně se do této akciové společnosti mají převést majetkové účasti státu ve společnostech Letiště Praha a České aerolinie. Aeroholding má tvořit sedm dceřinných společností: Letiště Praha (letiště a jeho provoz), České aerolinie (pravidelná letecká přeprava), Czech Airlines Handling (pozemní odbavení), Holidays Czech Airlines (nepravidelná letecká přeprava), Czech Airlines Technics (údržba letadel), a další dvě společnosti, jejichž definitivní název nebyl dosud určen. První se bude zabývat výukou pilotů, letušek a techniků a druhá bude mít na starosti bezpečnostní a předletové kontroly na letišti a zabezpečení prostoru letiště. Ve společnosti IED Cosulting k dnešnímu dni stále vystupuje v pozici společníka a jednatele. (Společnost, která má předmět podnikání výroba, obchod a služby, nemá ani své webovské stránky.)
V dubnu 2011 prodal svůj 80% podíl ve Vydavatelství Pražan Věcem veřejným a inkasoval za to 210 tisíc. Toto vydavatelství vydává VV stranický tisk.
Pan ministr je ženatý a má tříletou dceru.
Zdroj: ŽelPage, ČT24, Viditelný Macek, iDnes [1], [2]

(Stát by neměl vlastnit velké průmyslové společnosti, pač je dříve nebo později někdo rozkrade. Soukromý investor si to ohlídá, protože je to jeho.)
Klišé českých pravicových politiků. Respektive argument , jak zdůvodnit , proč je třeba privatizovat (a rozkrást).
Jako byste mi to z mysli vytáhnul. Včera se mi zrovna tohle (cestou temným lesem :-) ) honilo hlavou, jak je to účelová fráze, to o těch soukromnících coby nejlepších majitelích. I z doby socializmu, tak typického všeobecnou šedí a přečastými nedostatky tam či onde, tu toho tu onoho, jsem zaznamenal řadu výjimek. Třeba sámoška (potraviny/drogerie) Union v Brně na Vídeňské (pak převzal Albert, teď Lidl). Vždy plné regály a pokud něco nebylo, tak rohlíky či chleba před zavíračkou (ne že by nebylo chleba, ale protože by se moc zbytků nezpracovalo (mmch, dnes to můj „oblíbený“ Albert nedaleko mého bydliště dělá stejně)), restaurace Bajkal v Bratislavě – dvojka s nižšími cenami, protože školicí středisko hotelovky. Jídlo, obsluha, stolování ve stylu „Obsluhoval jsem anglického krále“. Lepší obsluhu jsem od té doby nezažil. Nikde. Nádražíčko ve Velké Kraši – vždy všude zameteno, fasády opravené, všude kytky, v kolejišti žádný plevel, natřené lavičky, výpravčí se zdravili s cestujícími, prostě rozzářená pohoda a paráda. Nebo když jsme se v r. 88 stali tzv. „státním podnikem“. Najednou jsme věděli, jaké máme cíle, mohli jsme mluvit do voleb ředitele a vedení, vedoucí měli pravomoc vyplácet mimořádné odměny, takže jsme makali třeba v sobotu i v neděli, protože v pondělí byla mimoř. odměna a bylo věcí cti, splnit úkol pro našeho či zahr. zákazníka. Tím chci říct, že funkčnost či nefunkčnost podniku je v lidech. Stát může pomoci podmínkami, stanovením jasných cílů, kam chce dospět, zajištěním postižitelnosti viníků a vymahatelností práva. Ale pořádek v podniku dělají lidé...
Ono to bylo spíše o tom , že Klaus nebyl příznivcem privatizace firem formou přímých prodejů. Takže většina firem (mimo ŠKODA AUTO) šla do kupónovky a díky tomu se k nim dostali tuneláři z investičních fondů......
Pokud přeci jenom nějaký zahraniční vlastník ovládl nějakou firmu , která byla privatizována v kupónovce , stalo se tak většinou až po složité a krkolomné cestě.
Tak proč se s nimi nerozloučíte ?? Já jsem jednou měl taky takového člověka. Dostal úkol , který se dal udělat za den , dělal ho měsíc... Dostal písemné napomenutí. Udělal to podruhé , dostal opět napomenutí , udělal to potřetí.... dostal padáka. A vše to bylo dle ZP.
Jinak roznášení lží a pomluv se dá posuzovat jako porušování pracovní kázně. Takže lze použít stejný postup. Několik písemných napomenutí a padák.....
Je však otázka , zda seženete někoho lepšího. Pokud ne , tak Vám poté nezbyde nic jiného než nalézt nějaký způsob , jak tyto lidi umravnit. A o tom to je.
Jinak v naší firmě mají lidi tolik práce , že se k tomu ani nedostanou , aby chodili po firmě a někoho pomlouvali.
ad štábní kultura: až budu psát nějakou oficiální zprávu, tak se tou "příručkou" taky budu řídit, ale ve svém volném čase raději komunikuji hovorověji a lidověji....
ad vlastnosti jako skromnost, taktnost, úcta: to vůbec nejsou staromódní vlastnosti
také máme v práci jednoho již důchodce, který se nebojí práce, bez problémů dělá s počítačem a cokoliv je potřeba udělá, ale je to jeden z devíti, to je to, co mě k názoru na starší lidi
a dovolím si tvrdit, že rozhodně jejich přístup nebyl zapříčeněn mým přístupem...... věřím, že pokud by jste mě znal, tak by jste se mnou určitě souhlasil, z mého pohledu, i z pohledu lidí, se kterými nakonec práci týmu realizujeme, chybí ona skromnost a úcta právě některým z těch starších, jestliže opravdu nedokážou ani zcela jednoduchou věc udělat a pak se člověk v jednom kuse dozvídá, jak všude jen roznášej lži a pomluvy, je podle Vás toto ten správný postup??
a teď mi řekněte co s takovými to lidmi?? kdyby aspoň řekli, že to a to nezvládnou, jestli jim s tím nějak nepomůžem....
ale pro ně je mnohem jednodušší se na to vyfláknout, pro Vaši informaci, práci, kterou nedokázali udělat za půl roku, jsem doma já udělal za dvě noci....
a ještě bych se Vás rád zeptal, myslíte že pracovní neschopnost některých lidí se dá omluvit tím, že se někomu nelíbí můj příspěvek na zelpage??
Pro výkon funkce ministra je zapotřebí dle mého názoru mít i nějaké zkušenosti....musí získat to , co nelze nalézt na internetu , či se naučit z učebnic.
Pokud by po VŠ nastoupil jako řadový referent na ministerstvo dopravy a z této pozice se vypracoval dejme tomu na pozici asistenta ministra a poté byl tím ministrem jmenován, neřekl bych ani ň.
To myslíte vážně? on je zajištěný až až.! On byl první kdo S Kalouskem Klausem a další jejich věrní přátelé stačily v období 1992-1997 zlikvidovat ČKD a 80% průmyslové základny z před revolučních let
To ale nechali zlikvidovat svojí blbostí , nikoliv rozkradením do vlastních kapes.
od doby, kdy mám v zaměstnání funkci vedoucího tvůrčího týmu lidí už mám na lidi nad 40 let averzi.....
Záleží na firmě , kde se pohybuješ. Jsou moderní firmy , které vlastní zahraniční vlastníci třeba i už 20 let a každý člověk , který tam pracuje musí dřít , aby tam vydržel. Bez ohledu na to , zda mu je 20 nebo 50. Zkušenosti padesátníka , který celý život dře jsou někde jinde než zkušenosti třicátníka.
Ale beru to , že je stále řada socialistických firem , kde za posledních 20let se až tak moc nezměnilo. A dlouholetý zaměstnanec z této firmy je prakticky mimo tuto firmu nepoužitelný.
Jinak , já jsem ve svých 25 letech dostal vést kolektiv dělníků .A když se myšlenkově vrátím zpět , musím konstatovat , že jsem pro tuto práci tehdy byl absolutně nevyzrálý.
Stát by neměl vlastnit velké průmyslové společnosti, pač je dříve nebo později někdo rozkrade. Soukromý investor si to ohlídá, protože je to jeho
Klišé českých pravicových politiků. Respektive argument , jak zdůvodnit , proč je třeba privatizovat (a rozkrást).
V západní Evropě mají státy daleko více majetkových podílů ve velkých průmyslových podnicích než v Čechách a ty firmy také dobře fungují.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











