..: Novým ministrem dopravy se stal Pavel Dobeš :..

Mgr. Pavel Dobeš, nový ministr dopravy, foto: Věci veřejné Praha — (Aktualizováno 1. července 18.45) — Dnes, 1. července 2011, se v ranních hodinách ujal postu ministra dopravy pražský manažer Pavel Dobeš, nominovaný stranou Věci veřejné (VV). Funkci ministra převzal po svém předchůdci, nestraníkovi Radku Šmerdovi, který nastoupil po Vítu Bártovi. Právě jeho rezignace dne 8. dubna, po devíti měsících působení na ministerstvu, odstartovala personální otřesy ve vládě. Prezident Klaus proto doufá, že jde na delší dobu o poslední změnu. Devětadvacetiletý pražský manažer Dobeš je často spojován s ex–ministrem Bártou, nechvalně proslulého zejména kontroverzní kauzou okolo bezpečnostní agentury ABL. Jeden z poslanců VV čerstvě prohlásil: „Pavla Dobeše přivedl Vítek Bárta. Dělal volebního manažera v Praze. Nikdo ho moc nezná, ale Vítek na něj dost spoléhá a proto rozhodl, že bude ministrem dopravy.“

Pojďme si nového pana ministra představit trošku blíže. Narodil se 19. ledna 1982. Střední školu studoval ve Spojených státech amerických. Magisterský titul získal na Univerzitě Karlově, kde studoval evropská studia na fakultě sociálních věd. Po škole pracoval jako specialista na problematiku politik Evropské unie a jako konzultant. Byl projektovým manažerem a zpracovával žádosti o granty ze strukturálních fondů EU. Od roku 2007 do roku 2010 pracoval v Bruselu pro diplomatické zastoupení hlavního města Prahy. Zastával post zástupce ředitele Pražského domu a zúročil tak své znalosti angličtiny a francouzštiny. Rovněž se zúčastnil vyjednávání o dislokaci agentury Galileo, která nakonec zvolila za své sídlo Prahu.

V akciové společnosti Český aeroholding je stále členem dozorčí rady. Český aerohoding byl založen v březnu 2011 a postupně se do této akciové společnosti mají převést majetkové účasti státu ve společnostech Letiště Praha a České aerolinie. Aeroholding má tvořit sedm dceřinných společností: Letiště Praha (letiště a jeho provoz), České aerolinie (pravidelná letecká přeprava), Czech Airlines Handling (pozemní odbavení), Holidays Czech Airlines (nepravidelná letecká přeprava), Czech Airlines Technics (údržba letadel), a další dvě společnosti, jejichž definitivní název nebyl dosud určen. První se bude zabývat výukou pilotů, letušek a techniků a druhá bude mít na starosti bezpečnostní a předletové kontroly na letišti a zabezpečení prostoru letiště. Ve společnosti IED Cosulting k dnešnímu dni stále vystupuje v pozici společníka a jednatele. (Společnost, která má předmět podnikání výroba, obchod a služby, nemá ani své webovské stránky.)

V dubnu 2011 prodal svůj 80% podíl ve Vydavatelství Pražan Věcem veřejným a inkasoval za to 210 tisíc. Toto vydavatelství vydává VV stranický tisk.

Pan ministr je ženatý a má tříletou dceru.

Zdroj: ŽelPage, ČT24, Viditelný Macek, iDnes [1], [2]


Dominik Jaroš | 1.7.2011 (13:32)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel nvlik 
02.07.2011 (12:07)  
Konečně tam byl někdo kdo tomu rozumí a jehož koncepty měly hlavu a patu. Místo toho tam dají Bártovu loutku, která navíc nemá o dopravě ani páru. Premiér moc neprohlédl ..
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
02.07.2011 (11:04)  
@rpet: Ano, uznávám (a v nejedné diskusi jsem se o tom přesvědčil), že jsem měl v životě štěstí na lidi, se kterými jsem se setkával jak ve školách, tak v práci. Možná že to bylo i prostředí poněkud netypické. Jenže tohle prostředí formovalou mou představu o odbornících... Jinak ta Vámi uváděná jména mi říkají poměrně dosti. Mmch, min. zahraničí Chňoupka v zahraničí s oblibou oslovovali Mr. Šnupek :-) (ale ten na mě zrovna špatným dojmem nepůsobil (pravda, osobně jsem jej nikdy nepotkal)). Zato min. obrany Dzůr a min vnitra Obzina, tak to bylo "dílo"... Jsem šťastný, že jsem je znal pouze z televize...
Jo, jo, ono je to vždycky (bez oheldu na režim) o lidech, o jejich schopnostech, znalostech, zkušenostech... Jenže když si ty naše pseudotrany nevychovávají žádný dorost, nepřipravují žádné "kádry" do budoucna, tak podle toho vypadá ta jejich reprezentace. Navíc neexistence žádné vize, žádné koncepce, strategie... To je v kombinaci s tím absolutním nedostatkem odborníků jen živná půda pro ten dnešní systém, kdy státu v podstatě vládnou lobbysticko-mafiánské zájmové skupiny. A pořizuje se a dělá se jen to, co je pro ně ekonomicky efektivní (tedy kde se dá stát důkladně "podojit"). A co takto efektivní není (viz třeba údržba tratí), tak se prostě nedělá, dokud se nestane pořádný prů...švih. Na jehož řešení si pak lid v zájmu vlastní bezpečnosti rád ze svých daní připlatí... Ale už těch úvah raději nechám - sám nejsem na železnice zrovna odborník... :-)
registrovaný uživatel rpet  mail  
02.07.2011 (10:16)  
@ IR:
ja ti verim, ze jsi toto fakt prozil. ale doufam, ze nam ted nebudes tvrdit, ze vsichni ministri a jeho namestci ze vsech ministerstev za doby minule meli perfektni anglictinu, perfektne se orientovali ve "svem" ranku a byli zaroven i autory mnoha odbornych praci... co ja vim, tak na urovni skutecne byl Miroslav Gregr, kterej si post ministra prumyslu "vyslapal" od delnicky pozice v jedne z decinskych fabrik, takze dejme tomu. perfektni byl Andrej Barcak, kterej byl profesne na tak vysoky urovni, ze si ho pro sve potreby ulovil Ford Motor Company z USA a udelal z nej reditele pro stredni a vychodni evropu (nebo tak nejak). no a pak ten zbytek (Chnoupek, Lenart, Dzur, Obzina, Luhovy, Toman...) - jmena, ktery ti nic nereknou, politicky figury dosazeny stranou. a nejsou tu napsany vsichni, neboj, tech papalasu s nulovym potencialem tam bylo hafo...

jiste, vyjimka potvrzuje pravidlo - v tvem pripade potvrzuje to, ze vedle tvych odborne zalozenych a profesne erudovanych sefu, tu v minulosti existovala dost velka hromada tech ministru a namestku a dalsiho aparatu, kteri bohuzel o svem oboru nemeli ani sajn.

tim nechci rict, ze se mi libi predchozi (z minulosti), nebo stavajici situace. jen chci rict, ze vzdycky najdes ve vlade nekoho, kdo je odborne na vysi, a pak hromadu dalsich, kteri jsou tam dosazeni z jinych duvodu - a platilo to driv, plati to ted a bude to platit i v budoucnosti. a jak se zda, zadny volby na to nemaj ucinek...
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
02.07.2011 (1:53)  
Vyskytuje se tu několikrát výzva, že bychom neměli hodnotit nového ministra dříve, než něco konkrétního udělá. Dovolím si s tím nesouhlasit. Zdůvodním oklikou:
Prodělal jsem za socilizmu 7 let praxe v zaměstnání a to mě (i dík šéfovi a jeho promylšnému plánu trvalého vzdělávání a výchovy mladých pracovníků) začalo přivádět i na mezinárodní konference (většinou odborníci ze Západu!) a na příslušné ministerstvo, kterému jsme byli přímo podřízeni. Takže časem seznámení i s ministrem a jeho 1. a 2. náměstkem. Ty sice do funkcí jmenovala "strana a vláda", ale už nikoli podle dělnického původu či jejich plamenných budovatelských projevů (i když všichni museli mít samozřejmě "červený řidičák"), ale protože buď prokázali manažerské schopnosti ve vedení celostátně významných oborových podniků, nebo na odborných mezinárodních fórech, nebo v obojím. Byli to VŠ s příslušným vzděláním a s kvalitními znalostmi jazyků. 2. náměstek sice ne úplně talent, takže raději využíval tlumočení (i když se dle potřeby domluvil), 1. náměstek však byl znám tím, že ruštinu zvládal perfektně, ale na jednáních po úvodních frázích vždy přešel do angličtiny a dále jednal anglicky. Ministr - krom ruštiny a němčiny - ovládal angl. stejně dobře jako jeho tlumočník, takže protokolární tlumočení využíval k tomu, aby si připravil odpovědi či dotazy. Všechny 3 jsem je zažil současně v "akci" např. na velkém mezinárodním jednání, na které navazovalo jednání s vysokým představitelem americké ekonomické sféry, protože se právě měnila koncepce rozvoje příslušného obru u nás. Jednání probíhalo bez konzultantů a po minimální přípravě, protože ministr a jeho násměstci byli spoluautory té koncepce, takže do detailu věděli, o čem mluví a co se chtějí dovědět (a přitom Američana neuvést do politicky či zpravodajsky obtížné situace). Všichni tito pánové (tedy soudruzi :) samozřejmě prodělali kurzy na VŠ politické, případně i v Moskvě. Jenže pak taky ale měli řadu dovedností potřebných pro vrcholné politiky, mj. např. protokolární jednání měli v malíku. Nedivte se, že po těchto zkušenostech mám na ty dnešní naše (rádoby)politiky trochu vysoké požadavky. A že tedy vytvoření bezpečnostní agentury úspěšné díky známostem s budoucími klienty nepovažuju zrovna za kvalifikaci pro ministra dopravy. Stejně jako to, že nový ministr za 5 let své praxe prošel 5 různými funkcemi plus soukromým vydavatelstvím. To je takové "kolečko" jako u absolventů lékař. fakulty, ale neříká to nic o jeho konkrétních odborných výsledcích a už vůbec ne o kvalifikaci pro ministerstvo dopravy. Ještě tak nejzkušeněji mi připadá jeden pan GŘ, který má technické inženýrské vzdělání, pak řadu takových těch letních kurzů na různých zahr. VŠ a přišel z manažerského postu finanční skupiny. Možná třeba i proto, aby pomohl s financováním přestavby jednoho velkého nádraží, na něž nechtěla dát prašule EU. A skutečně taky hned po nástupu s tou skupinou jako hned zahájil jednání... Ale zpět na začátek. Tím chci říct, že tito noví lidé jsou pro mě lidmi "bez minulosti", lidmi, kteří nejsou schopni prokázat žádné zkušenosti a špičkové výsledky v daném oboru. Takže je klidně budu kritizovat teď hned, tedy ještě než buď stačí napáchat dík svým nezkušenostem fatální koniny, nebo než se stanou hříčkami v rukou "poradců" vyslaných různými ekonomickými zájmovými skupinami. Omlouvám se za tu délku..., ale už mě ta absurdní až trestuhodná situace v naší "vrcholné" politice štve hodně dlouho, a tudíž se to ve mě už taky hodně dlouho střádá...
registrovaný uživatel José 
01.07.2011 (22:23)  
M: Sorry, ale argumentovat Sobotkou :D :D.

Jinak přiznám se, že mi vliv Bárty na MD až zas tak není proti srsti. Myslím že to uměl vzít za správný konec. Nebo to tak aspoň prezentovat.
01.07.2011 (20:14)  
ad M --- dobrej vtip, ten článek je o písničkáři, správný článek je tento:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Pavel_Dobe%C5%A1_(ministr)
01.07.2011 (20:11)  
Space: Na té diskusi Auto*matu jsem byl a právě ta jeho poznámka o Jižní spojce mě dožrala.
Upozornil jsem ho, že asi tři dny na to tam ta autobusová linka jezdit začne, že už jsou vydané jízdní řády.

A ten paličák na to: To se ještě všechno může změnit, to jsou jen nějaké plány do budoucna - a vůbec říkal, že to je blbost atd atd.

Už tenkrát mi začal být nesympatický a proto mě takový člověk na postu ministra dopravy trochu irituje.
registrovaný uživatel M 
01.07.2011 (19:52)  
Ale ne, ja to neberu jako zarleni. Proste volby dopadly tak, ze "spolek" VV je ve vlade. Do konce volebniho obdobi se ve vlade vystridaji clenove mozna vsichni...
Ze te nikdo neoslovil bude pravdepodobne tim, ze nejsi clenem VV. Ja take ne a protoze nestranika uz podruhe nechteli, tak neslovili ani mne. Kvalifikaci a predpoklady bysme meli asi podobne a mnoho nechybelo a mohl jsi "zarlit" na mne:-)
Kazdopadne zjevne vybirali jenom mezi cleny a bud nemaji zaneho loajalnejsiho nebo zadneho lepsiho. Stejne jako pro CSSD existuji odbornici takrka vyhradne jen mezi cleny a ani tam fakt nemam pocit, ze by to byly nejake superbedny. Kdo chce s vlky ziti, musi s nimi voliti...
registrovaný uživatel Busman 
01.07.2011 (19:20)  
M: Ber to tak, že žárlím. Jsem jen o pár let starší než pan ministr a členství v dozorčí radě aeroholdingu ani ministra dopravy mi dosud nikdo nenabíd. Nějak jsem si o to neřek - a nejspíš jsem po škole udělal někde chybu... :-)))
registrovaný uživatel M 
01.07.2011 (18:26)  
Pokud jde o zivotopis, tak ten je tady, ne?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Pavel_Dobe%C5%A1
:-)

Podle mne dohledatelny neni. Stejne jako tezko dohledate zivotopisy vsech radovych clenu CSSD nebo ODS. Po nekolika dnech ten zivotopis jiste MD zverejni. Zatim je to stejne, jako opravdu hledat zivotopisy vsech clenu vsech stran.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko