..: Novým ministrem dopravy se stal Pavel Dobeš :..

Mgr. Pavel Dobeš, nový ministr dopravy, foto: Věci veřejné Praha — (Aktualizováno 1. července 18.45) — Dnes, 1. července 2011, se v ranních hodinách ujal postu ministra dopravy pražský manažer Pavel Dobeš, nominovaný stranou Věci veřejné (VV). Funkci ministra převzal po svém předchůdci, nestraníkovi Radku Šmerdovi, který nastoupil po Vítu Bártovi. Právě jeho rezignace dne 8. dubna, po devíti měsících působení na ministerstvu, odstartovala personální otřesy ve vládě. Prezident Klaus proto doufá, že jde na delší dobu o poslední změnu. Devětadvacetiletý pražský manažer Dobeš je často spojován s ex–ministrem Bártou, nechvalně proslulého zejména kontroverzní kauzou okolo bezpečnostní agentury ABL. Jeden z poslanců VV čerstvě prohlásil: „Pavla Dobeše přivedl Vítek Bárta. Dělal volebního manažera v Praze. Nikdo ho moc nezná, ale Vítek na něj dost spoléhá a proto rozhodl, že bude ministrem dopravy.“

Pojďme si nového pana ministra představit trošku blíže. Narodil se 19. ledna 1982. Střední školu studoval ve Spojených státech amerických. Magisterský titul získal na Univerzitě Karlově, kde studoval evropská studia na fakultě sociálních věd. Po škole pracoval jako specialista na problematiku politik Evropské unie a jako konzultant. Byl projektovým manažerem a zpracovával žádosti o granty ze strukturálních fondů EU. Od roku 2007 do roku 2010 pracoval v Bruselu pro diplomatické zastoupení hlavního města Prahy. Zastával post zástupce ředitele Pražského domu a zúročil tak své znalosti angličtiny a francouzštiny. Rovněž se zúčastnil vyjednávání o dislokaci agentury Galileo, která nakonec zvolila za své sídlo Prahu.

V akciové společnosti Český aeroholding je stále členem dozorčí rady. Český aerohoding byl založen v březnu 2011 a postupně se do této akciové společnosti mají převést majetkové účasti státu ve společnostech Letiště Praha a České aerolinie. Aeroholding má tvořit sedm dceřinných společností: Letiště Praha (letiště a jeho provoz), České aerolinie (pravidelná letecká přeprava), Czech Airlines Handling (pozemní odbavení), Holidays Czech Airlines (nepravidelná letecká přeprava), Czech Airlines Technics (údržba letadel), a další dvě společnosti, jejichž definitivní název nebyl dosud určen. První se bude zabývat výukou pilotů, letušek a techniků a druhá bude mít na starosti bezpečnostní a předletové kontroly na letišti a zabezpečení prostoru letiště. Ve společnosti IED Cosulting k dnešnímu dni stále vystupuje v pozici společníka a jednatele. (Společnost, která má předmět podnikání výroba, obchod a služby, nemá ani své webovské stránky.)

V dubnu 2011 prodal svůj 80% podíl ve Vydavatelství Pražan Věcem veřejným a inkasoval za to 210 tisíc. Toto vydavatelství vydává VV stranický tisk.

Pan ministr je ženatý a má tříletou dceru.

Zdroj: ŽelPage, ČT24, Viditelný Macek, iDnes [1], [2]


Dominik Jaroš | 1.7.2011 (13:32)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Reportáže

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
03.07.2011 (10:21)  
J. Košmider: Průmyslová základna je to co zde bylo celkově vybudováno. A touto hlavní trojicí rozkradeno po kuponových privatizacích rozkradeno. Místo aby mě stát snahu udržet největší podniky investovat do inovací výroby, a nebo převzetí jiným koncernem jako např. Němci Škodu-auto. Škodu Plzeň se podařilo rozhýbat a vynést do výše. S inovací výroby. Ta následně převzala výrobu ešusů ze Studénky, protože zahr. vlastník výrobu neměl zájem a Studénka se topila v dluzích. Teď je v konkurzu. Takže nákladní vozy se již taky nevyrábí.
Registrierter Benutzer Kakov 
03.07.2011 (10:10)  
mládí verzus stáří:

od doby, kdy mám v zaměstnání funkci vedoucího tvůrčího týmu lidí už mám na lidi nad 40 let averzi.....

vesměs jsou to lidi, kteří maj akorát tak velkohubé keci o zkušenostech, ale reálně jsou to zkušenosti zastaralé, a charakterově jsou to lidi, kteří nic nechtějí dělat, neznají a neumí nové věci (jsou líní se učit), a všechno je pro ně problém.

Třeba moje o 15 let starší kolegyně taky na mě ze začátku machrovala, jak ona je ta zkušená a jak já jí nešahám ani po kotníky, protože má zkušenosti, ale postupem času se projevilo, že její zkušenosti a znalosti z oboru, pochází jen z jedné jediné knihy a tím to hasne..........

zatímco já jsem si ve svých 30 letech prošel v oboru VŠ, výrobu, projekci, takže i přes její stáří a "zkušenosti" jí s přehledem strčim do kapsy....

suma sumárum, že je Dobeš mladej může být naopak velká výhoda.....
Korrespondent oder ŽP Mitglied IR  mail  
03.07.2011 (0:55)  
@Jakub Košmider: Jo, jo, infomrací z netu jsou tuny. Ale vyznat se v nich a trošku je přebrat a vybrat z nich ty trošku serióznější, trošku ověřejěnší, objekivnější, to chce právě ten rozhled, který se získává léty zkušeností. Takže ty tu zatím jen opakuješ na netu i v dobově poplatných médiích velmi rozšířené fráze, které ale nemají s realitou moc společného... :-( Ale neboj, časem se také naučíš rozpoznávat ty serióznější prameny, v diskusích s vrstevníky i s těmi "staršími a pokročilými" začneš získávat komplexnější pohled na svět a tu mladistvou radikálnost (které je mimochodem taky potřeba) doplníš i o uvážlivost a podobně... :-)
02.07.2011 (23:56)  
Té hromadě šrotu říkáš průmyslová základna? Haha! První apríl byl před třemi měsíci ...
02.07.2011 (23:08)  
rpet: Nečas musí něco jíst a musí zajistit rodinu To myslíte vážně? on je zajištěný až až.! On byl první kdo S Kalouskem Klausem a další jejich věrní přátelé stačily v období 1992-1997 zlikvidovat ČKD a 80% průmyslové základny z před revolučních let.
02.07.2011 (21:13)  
Proč vám většině vadí, že mu je "jen" 29. V dnešní době má mladý člověk tolik kvalitních informací, vzdělání, nadhledu než kterýkoli jeho o 40 let starší kolega, který umí jen česky, rusky a ve škole jedničky z marxismu a leninismu.

Mimochodem Bárta měl skvělé nápady, jen je všechny nestihl realizovat, ale to co dokázal je, že začal opravdově šetřit a co se týče zastavení staveb, tak to byl samozřejmě trik na stavební firmy, tak jak byste to doufám všichni udělali ve své firmě ....
Registrierter Benutzer EMD 
02.07.2011 (17:05)  
Kdo bude panem ministrem /paní ministrní/ na podzim?
Registrierter Benutzer Keprt 
02.07.2011 (14:54)  
Mimochodem, životopis Pavla Dobeše visí na titulní stránce www.veciverejne.cz od jeho včerejšího jmenování. Kdo by ho tam byl hledal? Páni redaktoři asi né, tohle by napadlo jen nějakého průhledného blba z k-reportu.
Registrierter Benutzer rpet  mail  
02.07.2011 (13:24)  
btw... dival jsem se na ty videa Auto-matu, ktery sem nekdo dal, a musim konstatovat, ze Dobes nema vubec, ale vubec zadny charisma. souhlasim s ostatnima, ze je to pouze pesak na sachovnici, jez je rizen kralem z pozadi. chtelo by to nejakej damskej gambit (treba v podobe blondaty bestie...).
Registrierter Benutzer rpet  mail  
02.07.2011 (13:22)  
premier nemel moc na vyber. jsem si jistej, ze kdyby se kousnul, tak veverky - s vidinou absolutniho propadaku v pristich volbach - by z pomsty smetly celou vladu.

i necas musi neco jist, a za neco to jidlo kupovat. uvedom si, ze politici a poslanci maj jedinecnou sanci, jak bezpecne zajistit sebe i svou rodinu na nekolik dlouhych let dopredu.

fabulace a liche predstavy o tom, jak se politicka reprezentace bude snazit zlepsit zivot v nasi zemi me zaplatpanbuh uz nijak nermouti - spise me obveseluji.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko