Praha — (Aktualizováno 1. července 18.45) — Dnes, 1. července 2011, se v ranních hodinách ujal postu ministra dopravy pražský manažer Pavel Dobeš, nominovaný stranou Věci veřejné (VV). Funkci ministra převzal po svém předchůdci, nestraníkovi Radku Šmerdovi, který nastoupil po Vítu Bártovi. Právě jeho rezignace dne 8. dubna, po devíti měsících působení na ministerstvu, odstartovala personální otřesy ve vládě. Prezident Klaus proto doufá, že jde na delší dobu o poslední změnu. Devětadvacetiletý pražský manažer Dobeš je často spojován s ex–ministrem Bártou, nechvalně proslulého zejména kontroverzní kauzou okolo bezpečnostní agentury ABL. Jeden z poslanců VV čerstvě prohlásil: „Pavla Dobeše přivedl Vítek Bárta. Dělal volebního manažera v Praze. Nikdo ho moc nezná, ale Vítek na něj dost spoléhá a proto rozhodl, že bude ministrem dopravy.“
Pojďme si nového pana ministra představit trošku blíže. Narodil se 19. ledna 1982. Střední školu studoval ve Spojených státech amerických. Magisterský titul získal na Univerzitě Karlově, kde studoval evropská studia na fakultě sociálních věd. Po škole pracoval jako specialista na problematiku politik Evropské unie a jako konzultant. Byl projektovým manažerem a zpracovával žádosti o granty ze strukturálních fondů EU. Od roku 2007 do roku 2010 pracoval v Bruselu pro diplomatické zastoupení hlavního města Prahy. Zastával post zástupce ředitele Pražského domu a zúročil tak své znalosti angličtiny a francouzštiny. Rovněž se zúčastnil vyjednávání o dislokaci agentury Galileo, která nakonec zvolila za své sídlo Prahu.
V akciové společnosti Český aeroholding je stále členem dozorčí rady. Český aerohoding byl založen v březnu 2011 a postupně se do této akciové společnosti mají převést majetkové účasti státu ve společnostech Letiště Praha a České aerolinie. Aeroholding má tvořit sedm dceřinných společností: Letiště Praha (letiště a jeho provoz), České aerolinie (pravidelná letecká přeprava), Czech Airlines Handling (pozemní odbavení), Holidays Czech Airlines (nepravidelná letecká přeprava), Czech Airlines Technics (údržba letadel), a další dvě společnosti, jejichž definitivní název nebyl dosud určen. První se bude zabývat výukou pilotů, letušek a techniků a druhá bude mít na starosti bezpečnostní a předletové kontroly na letišti a zabezpečení prostoru letiště. Ve společnosti IED Cosulting k dnešnímu dni stále vystupuje v pozici společníka a jednatele. (Společnost, která má předmět podnikání výroba, obchod a služby, nemá ani své webovské stránky.)
V dubnu 2011 prodal svůj 80% podíl ve Vydavatelství Pražan Věcem veřejným a inkasoval za to 210 tisíc. Toto vydavatelství vydává VV stranický tisk.
Pan ministr je ženatý a má tříletou dceru.
Zdroj: ŽelPage, ČT24, Viditelný Macek, iDnes [1], [2]

(Sobotka je priklad platici pro kohokoliv)
Jaky by mel byt profil ministra dopravy vlastne? Vystudovala VS v Pardubicich, potom pet let praxe jako kamionak, pote jako delnik na stavbe silnic, potom jako strojvudce, potom ve vedeni dopravniho podniku, potom stavar, potom nejaka praxe na lodi, potom v Bruselu, potom regionalni politik, potom poslanec, potom ministr?
Je tohle loutka? Jo, je. Prijde s nim zkaza? Ne, neprijde.
No právě, to CV jsem gůgloval už včera a též nic.
Davidus 135, zirecek:
Ale jo, ministra dopravy může dělat i poučený laik, jen musí mít nějakou vizi. Těžko ji bude mít pán, který se s problematikou začal teprve včera seznamovat. Jde o to, že ten resort nemá žádnou strategii, když se tam ministři střídají co půl roku. Podle toho to taky v ČR vypadá. Jistě, ta odbornost a koncepce leží hlavně na úřednících, ministr musí být schopen naslouchat, sám posoudit a vybrat z možných variant - a dát úředníkům politickou podporu. Snad tomu pánovi křivdím. Já se jen bojím, že tam jednou přijde magor, co řekne, že je třeba škrtnout polovinu objednávky MD (volná ruka trhu si poradí) a zastaví veškeré investice do železnice, neb prioritní je výstavba silnic (motoristé jsou všichni).
Můžete uvést nějaký konkrétní dobrý výsledek, ne pouze obecný dojem?
Nějak si nevzpomínám třeba na žádný konkrétní zlevňující "škrt", který by se později neukázal jako chybný a neproveditelný nebo nevedoucí k prodražení později. Ani "superkoncepce" zjevně není použitelná.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











