..: LEO Express poptává další elektrické jednotky :..

Vizualizace jednotky Stadler FLIRT na spoji LeoExpress dopravce Rapid Express, foto: Rapid ExpressPraha — Společnost LEO Express, jež chce v prosinci 2012 vstoupit na komerční linku Praha - Ostrava, poptává další elektrické jednotky. Prvních pět souprav typu FLIRT od firmy Stadler, určených na ostravské expresy, je právě ve výrobě v švýcarském Bussnangu, přičemž první kus by měl být dokončen k 11. listopadu 2011. V březnu příštího roku by se pak první dvě soupravy měly začít testovat na zkušebním okruhu u Velimi. Souběžně LEO Express vyhlásil další dvě výběrová řízení na 5 a 7 elektrických jednotek pro další plánované trasy. Těmi by měly být linky Praha - České Budějovice a Ostrava - Vídeň. Nabídku do tendru kromě Stadleru podali rovněž výrobci CAF, Končar a PESA. Právě poslední jmenovaná společnost se spolu se Stadlerem uchází o dodávku 9 motorových vozů pro České dráhy, které je do dvou let nasadí na regionálních linkách v Pardubickém kraji.

Zdroj: Železniční magazín 7/2011


JiříK. | 11.8.2011 (16:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Keprt 
11.08.2011 (17:40)  
ceskolipak: co je na LeoFlirtu příměstské?
registrovaný užívateľ ceskolipak  mail  
11.08.2011 (17:30)  
No já nevím, soupravy příměstských jednotek LeoExpresu pro dálkovou dopravu mi přijdou stejně komické, jako když chtěla Škoda nabídnout pro mezinárodní spoje CityElefant.
Ta černá barva je otřesná, ale to je naštěstí jen věc vkusu...

Každopádně konkurence na tratích SŽDC je vítaná.
registrovaný užívateľ Keprt 
11.08.2011 (17:27)  
Martin Š.: ale tohle všechno LeošFlirt splňuje. Jednokřídlé dveře (jeden vůz úplně bez dveří), "economy class" (cca 80 % soupravy) průchozí bez schodů a průjezdná pro minibar. Zvedací plošina pro vozíčkáře jistě lze, ale jednak "nástup" vozíku do nízkopodlahy je rychlejší a důstojnější a hlavně nízkopodlahu ocení i lidé jinak hůře pohybliví, nejen vozíčkáři. Prostornost se dá ladit vzdáleností sedadel úplně stejně v nízko jako vysokopodlaze, tady záleží jen na tom, jakou rozteč si objednají.
11.08.2011 (17:14)  
Joska H.: konkrétně nevím, nicméně odhadoval bych to na EUR. Navíc pochybuju, že by Stadler neřídil kursové riziko - nákupy v EUR, zajištění forwardy, opčními kontrakty apod. Dneska tohle dělá každá větší než malá firma, pokud chce podnikat v zahraničním obchodě. Co tak pozoruju média, tak mi přijde, že beztak mají většinu odběratelů z Eurozóny - takže nasmlouvání v EUR dává logiku o to víc.

To samozřejmě nevylučuje možnost případných kursových doložek v rámci téhle konkrétní smlouvy, ale ten výkyv na EUR zase tak extrémní není.
registrovaný užívateľ Martin Š.  mail  
11.08.2011 (17:09)  
Regionální jednotka vs. dálková: Regionální jednotka má například nutnou nízkopodlažnost, což u dálkové zase tak důležité není, naopak tam by měla být podlaha přes celou soupravu v jedné rovině z důvodu přetahování minibaru, procházející cestující - cestující vám tam hlavně za jízdy prostě courají víc, protože jedou daleko, potřebují se projít atd. > Pro vozíčkáře máme u dálkové jednotky zvedací plošinu.
Široké dveře jsou u regionální jednotky velmi dobré, ale u dálkové je to spíše na škodu, protože tento prostor se dá využít např. dalšíma sedadlama (nepředpokládám, že na jednen vůz by to bylo víc než 2 řady sedadel) nebo prostor pro nohy, police pro zavazadla. Dlouhé doby pro nastupování nám zase nevadí, protože případné zpoždění (hádám, že na 3 minuty nebude, možná pokud bude pracovat zvedací plošina tak ano, ale jinak lehce stahnutelné) způsobené dlouhou dobou nastupování se dá u dálkové dopravy lépe stáhnout.
Dále rozmístění sedadel v regionální jednotce je tak trošku víc "družba se spolucestujícími". Pokud sedadla rozházíme, není příjemné sedět na místě, kde 3 hodiny koukáte do zdi. Ještě by se toho dalo spousty vymyslet
Toliko můj názor samozdřejmě nemusí být správný.
registrovaný užívateľ Luxian  mail  
11.08.2011 (17:06)  
->Martin Š. : V tuhle chvíli Končar vyrábí jen jednu elektrickou jednotku, ale zřejmě pro něj není problém ji upravit na dálkovou stejně jako Stadler svůj Flirt.
http://www.koncar-kev.hr/prikaz.asp?txt_id=1225
11.08.2011 (17:06)  
No zrovna jsem četl článek o tom, jak hrozivě (pro švýcarské vývozce) v poslední době posílil CHF. Pro Stadler teď bude těžké nabídnout jakémukoliv dopravci konkurenceschopnou cenu.
Nevíte, v jaké měně jsou nasmlouvány jednotky pro Leo Express?
11.08.2011 (17:03)  
Martin Š.: By bylo určitě zajímavé udělat srovnání versus Railjet a IC Elefantchiméra, rozšířit tu škodováckou tabulku o jeden sloupec.

Jinak si myslím, že tahle lehká souprava jim naopak dá docela slušnou nákladovou výhodu a očividně i Stadler z tohohle vývoje může těžit: http://m.ihned.cz/c6-10078440-52108500-700000_pdadetail-leo-express-vypravi-vlaky-znacky-stadler
registrovaný užívateľ Keprt 
11.08.2011 (17:02)  
Ad Martin Š.: a čím by se měla "opravdová dálková jednotka" lišit od toho Flirtu s "dálkovým interiérem"? (zůstaňme na těch tratích, které má Leo "v pácu", abysme nezabředli do VRT).
registrovaný užívateľ Martin Š.  mail  
11.08.2011 (16:55)  
No, tak nevím co Končar vyrábí pro dálkovou dopravu, ale vždyť i FLIRT je jen příměstská regionální jednotka. Nevím myslím si, že na dálkovou dopravu si pan Novotný měl vybrat něco jiného, např. zmiňovaný CAF nabízí skutečně dálkové jednotky. Ale v tuto chvíli bych i (podle mého názoru) chybné rozhodnutí koupit regionální jednotku pokračoval v nákupu FLIRTů, z důvodu unifikace vozového parku => menší udržovací náklady.
A o Škodě, ta taky nemá co nabýdnout, protože v současnosti má v produkci jen regionální jednotky (ICElefant beru pouze jako dobrý vtip - nebo max. na rychlíky do 2 hodin)
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko