Praha — Společnost LEO Express, jež chce v prosinci 2012 vstoupit na komerční linku Praha - Ostrava, poptává další elektrické jednotky. Prvních pět souprav typu FLIRT od firmy Stadler, určených na ostravské expresy, je právě ve výrobě v švýcarském Bussnangu, přičemž první kus by měl být dokončen k 11. listopadu 2011. V březnu příštího roku by se pak první dvě soupravy měly začít testovat na zkušebním okruhu u Velimi. Souběžně LEO Express vyhlásil další dvě výběrová řízení na 5 a 7 elektrických jednotek pro další plánované trasy. Těmi by měly být linky Praha - České Budějovice a Ostrava - Vídeň. Nabídku do tendru kromě Stadleru podali rovněž výrobci CAF, Končar a PESA. Právě poslední jmenovaná společnost se spolu se Stadlerem uchází o dodávku 9 motorových vozů pro České dráhy, které je do dvou let nasadí na regionálních linkách v Pardubickém kraji.
Zdroj: Železniční magazín 7/2011

Ta černá barva je otřesná, ale to je naštěstí jen věc vkusu...
Každopádně konkurence na tratích SŽDC je vítaná.
To samozřejmě nevylučuje možnost případných kursových doložek v rámci téhle konkrétní smlouvy, ale ten výkyv na EUR zase tak extrémní není.
Široké dveře jsou u regionální jednotky velmi dobré, ale u dálkové je to spíše na škodu, protože tento prostor se dá využít např. dalšíma sedadlama (nepředpokládám, že na jednen vůz by to bylo víc než 2 řady sedadel) nebo prostor pro nohy, police pro zavazadla. Dlouhé doby pro nastupování nám zase nevadí, protože případné zpoždění (hádám, že na 3 minuty nebude, možná pokud bude pracovat zvedací plošina tak ano, ale jinak lehce stahnutelné) způsobené dlouhou dobou nastupování se dá u dálkové dopravy lépe stáhnout.
Dále rozmístění sedadel v regionální jednotce je tak trošku víc "družba se spolucestujícími". Pokud sedadla rozházíme, není příjemné sedět na místě, kde 3 hodiny koukáte do zdi. Ještě by se toho dalo spousty vymyslet
Toliko můj názor samozdřejmě nemusí být správný.
http://www.koncar-kev.hr/prikaz.asp?txt_id=1225
Nevíte, v jaké měně jsou nasmlouvány jednotky pro Leo Express?
Jinak si myslím, že tahle lehká souprava jim naopak dá docela slušnou nákladovou výhodu a očividně i Stadler z tohohle vývoje může těžit: http://m.ihned.cz/c6-10078440-52108500-700000_pdadetail-leo-express-vypravi-vlaky-znacky-stadler
A o Škodě, ta taky nemá co nabýdnout, protože v současnosti má v produkci jen regionální jednotky (ICElefant beru pouze jako dobrý vtip - nebo max. na rychlíky do 2 hodin)
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











