Praha — Společnost LEO Express, jež chce v prosinci 2012 vstoupit na komerční linku Praha - Ostrava, poptává další elektrické jednotky. Prvních pět souprav typu FLIRT od firmy Stadler, určených na ostravské expresy, je právě ve výrobě v švýcarském Bussnangu, přičemž první kus by měl být dokončen k 11. listopadu 2011. V březnu příštího roku by se pak první dvě soupravy měly začít testovat na zkušebním okruhu u Velimi. Souběžně LEO Express vyhlásil další dvě výběrová řízení na 5 a 7 elektrických jednotek pro další plánované trasy. Těmi by měly být linky Praha - České Budějovice a Ostrava - Vídeň. Nabídku do tendru kromě Stadleru podali rovněž výrobci CAF, Končar a PESA. Právě poslední jmenovaná společnost se spolu se Stadlerem uchází o dodávku 9 motorových vozů pro České dráhy, které je do dvou let nasadí na regionálních linkách v Pardubickém kraji.
Zdroj: Železniční magazín 7/2011

Konkretne tato vyluka znamenala, ze za denne zde projizdelo nekolik souprav Pendolino a musel byt uz davno predem aspon ramcove jasny dopad na dojezd do cile.
Zcela stejna kategorie bylo vcerejsi vyveseni zpozdeni v Beroune - prestoze problem nastal pred 3/4 hodinou v Praze, zpozdeni bylo vyveseno a hlaseno az v dobe predpokladaneho odjezdu.
A na to, abych usoudil, ze kdyz vlak mel pred 3/4 hodinou vyjet z Prahy a jeste neodjel, ze asi nestihne byt behem nasledujici minuty v Beroune, nemusim ani pracovat na draze. Jen mi staci ta informace, ze se na Smichove nehnulo jeste ani kolo. A tu jsem bohuzel nemel. :-(
Chapu kdyz se pri takovemto odhadu nekdo splete, klidne o desitky procent... ale neucineni takoveho odhadu vnimam jako srani na cestujiciho. Vy tomu klidne dal rikejte vesteni z koule.
ad pozdni prichod na nastupiste - ano, prichazel jsem "minutu po" - protoze prave v casu odjezdu zastavoval o tri perony vedle "muj" 355. Nicmene i minutu po stale plechova huba hlasila "ukoncete nastup do vlaku Supercity" - prave ve chvili, kdy jsem vylezl z podchodu. Proste situace vylozene k nasrani.
Ovsem ja nenadavam na tohle, chapu, ze zrovna s tim odjezdem uz asi neslo delat vubec nic - me se jednalo o fakt, ze to nebylo moji vinou (naopak jsem diky neschopnosti CD rict predem jestli potemkin pocka nebo ne propotil kosili), nedostal jsem se vcas kam jsem potreboval a jeste jsem si za to musel priplatit (byt se zde jedna o pitome tri koruny).
Zajimalo by mne, jak vy byste se tvaril na situaci, kdyz si zaplatite expresni spojeni a "oni" vas na misto dopravi v dobe standardniho. Bez omluvy, satisfakce zadna.
Nicmene vas pristup chapu. Berete to z hlediska profese ... ale dnes je preci jen doba jina. Dnes je nutne brat ohled i na zakaznika ... a nastesti se to kvapem blizi i na draze.
Ony ČD opravdu zaměstnávají nějakého věštce, který by dokázal věštit zpoždění, například, že se za nějaké 2,5 hodiny po odjezdu nevejde vlak do výlukového jízdního řádu, protože jiný vlak jede zrovna zpožděný ? Promiňte, jste drobet naivní ...
„ ...minulou jizdu jsem prisel na peron ve chvili (s dalsimi cca 5ti prestupujicimi), kdy tam vlak jeste stal."
Pravděpodobně vám šly špatně hodinky, přišel jste pozdě - po době odjezdu stanového jízdním řádem. V době stanoveného odjezdu byly uzavřeny dveře, strojvedoucí dostal souhlas k odjezdu a pak zjevně měl nějaké důvody proč ihned neuvedl vlak do pohybu, např. čekání na návěst dovolující jízdu. Strojvedoucí se u Pendolina z okna nedívá ... jakmile jedou dveře zavře a dostane souhlas k odjezdu, tak prostě ty dveře neotevře.
Takže jsem si udělal určitou představu, jak takový Flirt pro dálkovou dopravu taky může vypadat.
I když se mi souprava líbila, tak u Flirtu tohle uspořádání působí jako „pěst na oko", když to srovnám s různými verzemi Flirtů jezdících nejen ve Švýcarsku, tak ty „regionální" verze vypadají líp. Například barva kůže - šedozelená spíše slouží jako pohlcovač špíny.
Uspořádání II. třídy ve čtyřkách, luxusní kožená sedadla, stolkové uspořádání s výklopnými „křídly", řemeslně na špičkové úrovni. Noha stolku slouží jako pouzdro pro odpadkovou nádobu. K dispozici zásuvky na 230 V. Sedadla jsou pevná, není možné změnit polohu - např. na rozdíl od německých Bmpz.
Vizuálně jsem spatřoval problém ve věšácích na kabáty. Na jihu Itálie s tímhle zjevně není problém.
No uvidíme, čím nás „paštikářova" vozidla překvapí .....
Těžko říct. Já zase vnímám Jančuru jako takový "reklamní lowcost", na který se těší hodně lidí hlavně proto, že bude levnější než ČD (což jaksi nemusí být pravda), dále proto, že dost lidí prostě nesnáší ČD z principu a pak taky proto, že mají (SA) u široké veřejnosti image luxusního a hlavně moderního dopravce. Vůbec celý Regiojet je opředen množstvím mýtů a nesmyslů prozrazujících široký rozhled jeho potenciálních klientů, viz facebook :) Nejlepší hlody jsou asi ty, že lokomotivy regiojetu jsou nejrychlejší v ČR a že je dobře, že regiojet už prodává jízdenky do Německa na hlaváku v Praze, protože tím prý začíná postupný krach ČD....:-))))
To Novotný nikdy nezveřejnil, kolik bude stát; naopak prezentuje pohodlí zacílené na manažery, moderní technologie, informační/datové služby a garanci vrácení jízdného. Jinými slovy: SA útočí na city a pudy, kdežto Novotný na racionalitu, třebaže obě firmy nabízejí +/- to samé... Proto si myslím, že jak image, tak cílovka bude vypadat úplně jinak.
Ale samozřejmě, je to jenom můj názor, nebo spíš takové plkání před startem boje :) Hodně s tím ještě zamíchá marketing, skutečné zastávky po trase a návaznosti - a to víc než jízdní doba nebo cena.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











