Praha — Společnost LEO Express, jež chce v prosinci 2012 vstoupit na komerční linku Praha - Ostrava, poptává další elektrické jednotky. Prvních pět souprav typu FLIRT od firmy Stadler, určených na ostravské expresy, je právě ve výrobě v švýcarském Bussnangu, přičemž první kus by měl být dokončen k 11. listopadu 2011. V březnu příštího roku by se pak první dvě soupravy měly začít testovat na zkušebním okruhu u Velimi. Souběžně LEO Express vyhlásil další dvě výběrová řízení na 5 a 7 elektrických jednotek pro další plánované trasy. Těmi by měly být linky Praha - České Budějovice a Ostrava - Vídeň. Nabídku do tendru kromě Stadleru podali rovněž výrobci CAF, Končar a PESA. Právě poslední jmenovaná společnost se spolu se Stadlerem uchází o dodávku 9 motorových vozů pro České dráhy, které je do dvou let nasadí na regionálních linkách v Pardubickém kraji.
Zdroj: Železniční magazín 7/2011

No jsem zvědav, třeba to s tím minibarem nějak důmyslně vychytají..
Absence bistra není výhodou, ale jako tragédii to taky nevidím. Kolik % cestošů dnes využívá hospodské služby? Nemám představu, osobně dávám přednost jiným formám stravování. Hlavně si myslím, že celý ten projekt je řada kroků do neznáma, jejichž výsledky se těžko dají předjímat, nicméně uspořádání interiéru se dá po pár letech zkušeností změnit.
Přesně tak! A když si jeden vzpomene, že se od samého počátku uvažuje v nějaké té špičce o zdvojování...
Ale tak si prostě říkám že "letecké jídlo" taky nevyžaduje plnohodnotnou kuchyni k přípravě a přesto se dá považovat za přijatelné i pro mnoho hodin trvající let...
Tady asi bude nejlepší vyčkat, ono se uvidí :)
Rozhodně ale sednout si do "hospody" ke stolku tam rozhodně nepůjde, to tam nikdo nevyčaruje.
Napadá mě taková maličkost - všechna sedadla "premium class" jsou otočena stejným směrem, jestlipak se bude snažit jednotka na koncové stanici otočit (triangl někde?) nebo pojedou všichni premianti pozpátku, anebo to bude mít otočné sedačky? Znám několik jednotlivců kterým "pozpátku" dost nevyhovuje (mě osobně je to celkem jedno)...
V pripade prepravy pouze sedicich a bezproblemove prujezdne soupravy dost mozna pocitaji s nejakym "vytunenym" minibarem, ktery v obratove stanici proste vymeni kus za kus a muzou jet zpatky.
Co znamená dovybavení pojezdu?
Jinak myslím, že absence bistra na lince do Ostravy maličkost není, a ani ji nelze zas tak snadno změnit...
No, předpokládám, že na rozdíl ode mě si dělali průzkumy a rozobory, takže jim vyšlo, že se to vyplatí bez bistra (ale trochu mě to překvapuje).
O polovinu lehčí jednotka vygeneruje na jedné cestě polovinu nezbytných nákladů za DC. Jednosytémovost také snižuje hmotnost a technickou složitost - nejsou třeba trafa, různé sběrače, zabezpečovače... To vše pendolino má, ale víceméně nevyužívá. Konstrukce jednotky navíc umožňuje snadné zvýšení rychlosti, neboť technicky zvládá až 200 km/h, po patřičném dovybavení pojezdu.
Interiér je vzdušný a snadno průchozí, navíc může oslovit více cenových skupin nabídkou tříd a vybavení.
Na tom vnitřním uspořádání je vidět že ta nízká podlaha (ať už v jakékoliv konkrétní výšce - bude to něco z rozmezí 600-780mm)sahá "od prvních dveří po poslední" (s těmi malými rampami přes Jakobsy/přechody), na obou koncích jsou (nestejně velké) oddíly s vyšší podlahou, v tom menším je jedna "osmička" sedadel druhé třídy (to určitě nebude problém, jen několik lidí a snad zrovna tam nepolezou ti méně pohybliví) a v tom větším na druhém konci je šest míst "premium class" kde holt asi by bylo dobré aby si ti kdo by měli problém vyšlápnout dva schůdky případně kupovali "obyčejnou" jedničku která je bez zvýšené podlahy stejně jako zbytek vozu...
Čtvery jednokřídlé dveře šířky 950mm - no není to moc ale na dálkovku by to asi mělo stačit, obzvlášť když oproti "klasice" u ČD budou o něco širší a bez těch "schodů do nebes".
Tři záchody (vaku), z toho jeden v provedení pro tělesně postižené - to mi přijde tak akorát, pokud se budou maximálně udržovat všechny "použitelné".
Délka 90m, prázdná váha 150 tun - no je vidět že to bude jednotka dost lehké stavby (snad mají strukturální pevnost zmáknutou no), na mě to působí takovým dojmem "minipendolína" samozřejmě bez naklápění a tak, aspoň vzdáleně :) Každopádně poloviční délka, poloviční hmotnost (dokonce o něco míň), poloviční výkon, dvoutřetinová kapacita, "jen" 160kmh - to svědčí o takov sympatické "kapesní" jednotce která by asi měla zvládnout jezdit s dosti malými náklady. Když vynechám problémy kapacity dopravní cesty tak koncept častějšího ježdění takovýmito menšími jednotkami je mi určitě dost sympatický - za předpokladu že to nebude převážně vyprodané a tudíž bez rezervace dlouho předem s malou šancí, to by se potom ta operativnost častějšího ježdění trochu ztrácela...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










