..: LEO Express poptává další elektrické jednotky :..

Vizualizace jednotky Stadler FLIRT na spoji LeoExpress dopravce Rapid Express, foto: Rapid ExpressPraha — Společnost LEO Express, jež chce v prosinci 2012 vstoupit na komerční linku Praha - Ostrava, poptává další elektrické jednotky. Prvních pět souprav typu FLIRT od firmy Stadler, určených na ostravské expresy, je právě ve výrobě v švýcarském Bussnangu, přičemž první kus by měl být dokončen k 11. listopadu 2011. V březnu příštího roku by se pak první dvě soupravy měly začít testovat na zkušebním okruhu u Velimi. Souběžně LEO Express vyhlásil další dvě výběrová řízení na 5 a 7 elektrických jednotek pro další plánované trasy. Těmi by měly být linky Praha - České Budějovice a Ostrava - Vídeň. Nabídku do tendru kromě Stadleru podali rovněž výrobci CAF, Končar a PESA. Právě poslední jmenovaná společnost se spolu se Stadlerem uchází o dodávku 9 motorových vozů pro České dráhy, které je do dvou let nasadí na regionálních linkách v Pardubickém kraji.

Zdroj: Železniční magazín 7/2011


JiříK. | 11.8.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   
17.08.2011 (10:47)  
to Martin Keppert

Díky za odkaz na materiál.
Takže ono to nemá mít bufet...to tedy osobně považuju za dost podstatnou nevýhodu, minibar to nenahradí. V pendolínu se dá celkem i najíst.

Jinak je to parametry skutečně dost podobné CE...když vynecháme emoce proti Škodovce... Podstatnou výhodou je ta průchodnost.
17.08.2011 (10:30)  
pekař - hluk, odstranění klepajících se dílů, odkládací prostory, částečná úprava interiéru (polooddíly v 1. třídě alespoň v jednom voze - podobně jako slovenské jedničky) zavedení tichých zón (bez zvukového hlášení - kdo má pořád ty nekonečná hlášení poslouchat) - alespoň jeden vůz od každé třídy. Ty zásuvky a WiFi není vždy všezlepšující
registrovaný uživatel danz  mail  
17.08.2011 (10:19)  
Martin Keppert: ty jo, ti jsou rychli, to jsem nevedel, ze uz maji produktovy list na svych strankach :-)
registrovaný uživatel tarten 
17.08.2011 (9:32)  
Martin Keppert:
Super! Toho jsem si ještě nevšiml. :-)
registrovaný uživatel Keprt 
17.08.2011 (8:50)  
tarten: mám to z referenčního listu výrobce http://www.stadlerrail.com/media/uploads/FREx0711e.pdf
registrovaný uživatel tarten 
17.08.2011 (0:32)  
Martin Keppert: podlaha bude ve výšce 780 mm a na Jakobsovýma podvozkama bude malá rampa.

Odkud to máte? Na http://www.leovlaky.cz/kvalita je výška 600 mm nad TK, nad Jakobsy 850 mm. Že by změna?

MZ: Sedadla jsou pevná, není možné změnit polohu - např. na rozdíl od německých Bmpz.

Nicméně v LeoFlirtu mají být polohovatelná sedadla ve všech třídách.

FRK: Na Pendolinu je trakčně lepší distribuovaný výkon oproti RJ

A v čem má být lepší, když adhezní váha je u obou cca stejná, ale 380+RJ má lepší protiskluz, o 60% vyšší výkon, víc než o třetinu vyšší tažnou sílu a o polovinu vyšší "trvalou" rychlost?

O LeoFlirtech se podrobností zas tolik neví, ale má mít trojnásobnou akceleraci ve srovnání s Pendolinem.

Moc by mě nepřekvapilo, kdyby z toho nakonec vypadla dost podobná jízdní doba pro všechny tři. Zvlášť, jestli projde tolerance 150 mm nevyrovnaného příčného převýšení.
registrovaný uživatel pekař 
16.08.2011 (23:36)  
FRk:zjednoduším otázku: Co byste zlepšil na Pendolinu abyste dosáhl opravdu velmi dobrého vlaku? Wifi, zásuvky..
registrovaný uživatel Keprt 
16.08.2011 (14:08)  
SYN: podlaha bude ve výšce 780 mm a na Jakobsovýma podvozkama bude malá rampa.
registrovaný uživatel SYN 
16.08.2011 (13:49)  
Což dává dohromady hnané 2 ze 6ti podvozků, neboli 33% trakce, zhruba totéž jako u ešusu. Což pro dálkovku asi bude celkem dostatečné...
Jinak předpokládám že ta "celková nízkopodlažnost" asi nebude znamenat že je podlaha ve výšce 550mm nad TK i přes Jakobseny (umístěné pod mezivozovými přechody)? To by vzhledem k průměru kol a hřídelí moc nevycházelo, asi tam bude nějaká menší šikmá rampa co tu podlahu dostane o pár palců vejš ne?
registrovaný uživatel Keprt 
16.08.2011 (11:04)  
Honzatvs: ano, hnané jsou jen dva krajní podvozky.
  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko