Praha — Společnost LEO Express, jež chce v prosinci 2012 vstoupit na komerční linku Praha - Ostrava, poptává další elektrické jednotky. Prvních pět souprav typu FLIRT od firmy Stadler, určených na ostravské expresy, je právě ve výrobě v švýcarském Bussnangu, přičemž první kus by měl být dokončen k 11. listopadu 2011. V březnu příštího roku by se pak první dvě soupravy měly začít testovat na zkušebním okruhu u Velimi. Souběžně LEO Express vyhlásil další dvě výběrová řízení na 5 a 7 elektrických jednotek pro další plánované trasy. Těmi by měly být linky Praha - České Budějovice a Ostrava - Vídeň. Nabídku do tendru kromě Stadleru podali rovněž výrobci CAF, Končar a PESA. Právě poslední jmenovaná společnost se spolu se Stadlerem uchází o dodávku 9 motorových vozů pro České dráhy, které je do dvou let nasadí na regionálních linkách v Pardubickém kraji.
Zdroj: Železniční magazín 7/2011

Díky za odkaz na materiál.
Takže ono to nemá mít bufet...to tedy osobně považuju za dost podstatnou nevýhodu, minibar to nenahradí. V pendolínu se dá celkem i najíst.
Jinak je to parametry skutečně dost podobné CE...když vynecháme emoce proti Škodovce... Podstatnou výhodou je ta průchodnost.
Super! Toho jsem si ještě nevšiml. :-)
Odkud to máte? Na http://www.leovlaky.cz/kvalita je výška 600 mm nad TK, nad Jakobsy 850 mm. Že by změna?
MZ: Sedadla jsou pevná, není možné změnit polohu - např. na rozdíl od německých Bmpz.
Nicméně v LeoFlirtu mají být polohovatelná sedadla ve všech třídách.
FRK: Na Pendolinu je trakčně lepší distribuovaný výkon oproti RJ
A v čem má být lepší, když adhezní váha je u obou cca stejná, ale 380+RJ má lepší protiskluz, o 60% vyšší výkon, víc než o třetinu vyšší tažnou sílu a o polovinu vyšší "trvalou" rychlost?
O LeoFlirtech se podrobností zas tolik neví, ale má mít trojnásobnou akceleraci ve srovnání s Pendolinem.
Moc by mě nepřekvapilo, kdyby z toho nakonec vypadla dost podobná jízdní doba pro všechny tři. Zvlášť, jestli projde tolerance 150 mm nevyrovnaného příčného převýšení.
Jinak předpokládám že ta "celková nízkopodlažnost" asi nebude znamenat že je podlaha ve výšce 550mm nad TK i přes Jakobseny (umístěné pod mezivozovými přechody)? To by vzhledem k průměru kol a hřídelí moc nevycházelo, asi tam bude nějaká menší šikmá rampa co tu podlahu dostane o pár palců vejš ne?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











