Praha — Český národní dopravce plánuje provozovat větší množství jízdenkových automatů, kterými nahradí část pokladních. Od tohoto kroku si dráhy slibují výraznou úsporu za platy zaměstnanců. Dozorčí rada již schválila pilotní zakázku na 68 automatů. Pokud se jejich provoz osvědčí, přibude ve stanicích celkem až 340 automatů, což umožní v konečné fázi nahradit asi 420 pokladních. To se ale nelíbí odborářům, kteří argumentují mimo jiné také tím, že automat cestujícímu neporadí nejvýhodnější nabídku nebo čas odjezdu vlaku. Tvrzení se ovšem nezakládá na pravdě, neboť oba úkony mohou automaty bez problémů zvládnout. Nové jízdenkové automaty, jejichž cena se pohybuje okolo čtvrt milionu za kus, by měly být nainstalovány v průběhu roku 2013. Na rozdíl od současných automatů UNIPAJ by mělo být možné platit mincemi, bankovkami, platební kartou i elektronickou peněženkou na In-kartě (EPIK). Není třeba se však obávat, že pokladní z českých stanic zcela vymizí – zejména starší cestující nemají v automaty důvěru nebo nerozumí jejich obsluze.
Zdroj: iDNES.cz
| 27.11.2011 (17:00)
Zjevně vymyslel, když tuhle propustili tisícovku zaměstnanců z administrativy.
JHovorka: Pokud mi automat bez řečí vydá místenku na EN Metropol a další tarifní špeky, zrušení pokladních mě nijak netrapí.
Tyhle špeky by ani nebyly nutné, vždyť pokladní podle tohohle článku nikdo rušit nechce. Úplně stačí, když to bude žrát Rail-plus, peníze a platební karty, a navrhovat a prodávat to bude umět aspoň to co eshop včetně konečného výdeje PLATNÝCH jízdenek.
A že na nádraží většinou policajti i sekuriťáci stráví s bezdomoveckými partičkami víc času v přátelském pokecu z dlouhé chvíle, než alespoň elementární buzerací aby tam neoxidovali, to je taky evidentní.
(Já si naopak myslím, že dobrý model státu je teoretický model takového státního mikrokernelu, kdy stát zajišťuje jen to co musí být zajišťované státem a zbytek mají na starosti soukromé firmy. A kapitalisticky založené státy k tomu obvykle postupně spějou. Nicméně na to už každý může mít odlišný názor, to bych dál nešťoural. Ale například na Řecku vidíme, že to že něco má na starosti stát neznamená, že to bude dobré.)
(A na Bubnech by se taky hodili, ale tam by se hlavně hodila spousta jiných věcí, třeba zbourat nebo prodat tu nádražní buddovu a přesunout zastávku k metru a udělat tam jen takovou tu lightweight zastávku autobusového typu…)
Odpurci teto myslenky bud nejezdi vlakem, nebo se mozna jedna o nadrazni vaguse, kterym tento zamer kazi plany... :)
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










