..: České dráhy nahradí část pokladních jízdenkovými automaty :..

UNIPAJ, foto: izdoprava.czPraha — Český národní dopravce plánuje provozovat větší množství jízdenkových automatů, kterými nahradí část pokladních. Od tohoto kroku si dráhy slibují výraznou úsporu za platy zaměstnanců. Dozorčí rada již schválila pilotní zakázku na 68 automatů. Pokud se jejich provoz osvědčí, přibude ve stanicích celkem až 340 automatů, což umožní v konečné fázi nahradit asi 420 pokladních. To se ale nelíbí odborářům, kteří argumentují mimo jiné také tím, že automat cestujícímu neporadí nejvýhodnější nabídku nebo čas odjezdu vlaku. Tvrzení se ovšem nezakládá na pravdě, neboť oba úkony mohou automaty bez problémů zvládnout. Nové jízdenkové automaty, jejichž cena se pohybuje okolo čtvrt milionu za kus, by měly být nainstalovány v průběhu roku 2013. Na rozdíl od současných automatů UNIPAJ by mělo být možné platit mincemi, bankovkami, platební kartou i elektronickou peněženkou na In-kartě (EPIK). Není třeba se však obávat, že pokladní z českých stanic zcela vymizí – zejména starší cestující nemají v automaty důvěru nebo nerozumí jejich obsluze.

Zdroj: iDNES.cz


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 27.11.2011 (17:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Služby

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ tarten 
30.11.2011 (12:11)  
Vlad: Škoda, že zatím nikdo nevymyslel automat, který by umožnil snížení počtu pracovníků i na Nábřeží.

Zjevně vymyslel, když tuhle propustili tisícovku zaměstnanců z administrativy.

JHovorka: Pokud mi automat bez řečí vydá místenku na EN Metropol a další tarifní špeky, zrušení pokladních mě nijak netrapí.

Tyhle špeky by ani nebyly nutné, vždyť pokladní podle tohohle článku nikdo rušit nechce. Úplně stačí, když to bude žrát Rail-plus, peníze a platební karty, a navrhovat a prodávat to bude umět aspoň to co eshop včetně konečného výdeje PLATNÝCH jízdenek.
30.11.2011 (8:03)  
PN: zato takové ty legendární policejní figurky, jako je "Mr. kolouch" na trati 220, ti jsou opravdu naší hrází proti vnitřnímu i vnějšímu nepříteli, že? Dokud bude jedinou náplní policistů ve vlaku preventivní buzerace spící půlky osazenstva v rychlíkách v pět hodin ráno a ve vlaku ten samý den večer se budu muset sám rvát s kradoucími cigány, obávám se, že tam nemusí být ani ten policista, ani ten sekuriťák.

A že na nádraží většinou policajti i sekuriťáci stráví s bezdomoveckými partičkami víc času v přátelském pokecu z dlouhé chvíle, než alespoň elementární buzerací aby tam neoxidovali, to je taky evidentní.
registrovaný užívateľ PN  mail  
30.11.2011 (5:21)  
R.U.R.: Na to, co by všechno měl stát zajišťovat může mít každý svůj názor, ale myslím že nikdo tady na Želpage nebude popírat, že stát by se měl postarat o fungování veřejné dopravy. Můžeme se dále dohadovat o tom, v jakém rozsahu to má stát zajišťovat a zda to má zajišťovat přímo nebo prostřednictvím nižších územních celků (krajů, obcí…), ale nakonec se asi všichni shodneme na tom, že veřejná doprava bez nějaké formy státní podpory nepřežije. Ale nepřežije ani tehdy, pokud nebude bezpečná. A těžko lze očekávat, že bezpečnost něčeho, pro stát tak strategicky významného, jako je osobní železniční doprava, zajistí soukromá bezpečnostní agentura, navíc najatá jedním z dopravců, která ze zákona stejně nesmí nic dělat, nesmí nikoho zadržet, nesmí použít donucovacích prostředků, nesmí v podstatě nic, než zavolat policii a doufat, že jim zatím viník neuteče. Proč se tedy tohoto zbytečného prostředníka nezbavit a nezavést rovnou bezpečnostní útvar, který by měl na starosti bezpečnost cestujících a zaměstnanců na železnici, s podobnými pravomocemi jako má policie a který by sloužil všem dopravcům bez výjimky. Nebylo by to efektivnější?
registrovaný užívateľ R.U.R.  mail  
30.11.2011 (0:53)  
PN: mě tak nějak nejde dohromady „stát“ a „efektivněji“ a už vůbec ne „levněji“. Co platí stát, to platí z cizích (našich) peněz, takže ho to tolik nebolí, zatímco když se bavíme o soukromé firmě, tak ta platí ze svého a obrací každou korunu.
(Já si naopak myslím, že dobrý model státu je teoretický model takového státního mikrokernelu, kdy stát zajišťuje jen to co musí být zajišťované státem a zbytek mají na starosti soukromé firmy. A kapitalisticky založené státy k tomu obvykle postupně spějou. Nicméně na to už každý může mít odlišný názor, to bych dál nešťoural. Ale například na Řecku vidíme, že to že něco má na starosti stát neznamená, že to bude dobré.)
registrovaný užívateľ PN  mail  
29.11.2011 (22:56)  
Bezpečnostní služba je jenom důsledek špatné práce státu, který zrušil železniční policii. Osobně bych místo nějaké soukromé ochranky, o kterých, musím přiznat, nemám nejlepší mínění, viděl právě znovuobnovení železniční policie nebo nějakého jiného podobného státního bezpečnostního útvaru. Proč cpát peníze soukromým fimám s minimálními pravomocemi, když státní útvar by tu práci odvedl lépe a efektivněji, protože má větší pravomoce. A kdo ví, možná by to ve výsledku vyšlo i levněji.
registrovaný užívateľ R.U.R.  mail  
29.11.2011 (22:51)  
Pikehead: přesně tak, třeba na Masaryčce jsem za bezpečáky velmi velmi rád!
(A na Bubnech by se taky hodili, ale tam by se hlavně hodila spousta jiných věcí, třeba zbourat nebo prodat tu nádražní buddovu a přesunout zastávku k metru a udělat tam jen takovou tu lightweight zastávku autobusového typu…)
29.11.2011 (22:07)  
No uplne nechapu kdo ma zapotrebi resit to, ze CD ma konecne bezpecnostni sluzbu. Tento vydaj dlouha leta chybel a par desitek lidi by se urcite jeste hodilo.
Odpurci teto myslenky bud nejezdi vlakem, nebo se mozna jedna o nadrazni vaguse, kterym tento zamer kazi plany... :)
29.11.2011 (15:55)  
turista: to, že "ti chlapi berou strašně málo", ale ještě neznamená, že to klienta bude stát málo peněz.
29.11.2011 (12:35)  
V mnoha případech pokladní cestujícímu nejvýhodnější nabídku taky neporadí, pokud si ji člověk zjistí sám, stačí mu automat.
29.11.2011 (10:56)  
M: dik za pochvalu,ale ten prispevek byl(jeko vetsina mych jinych prispevku) z reality,proto je nezavadnej,nick si radsi necham,ono tech mych stupidnych prispevku bude jeste urcite hodne :-D
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko