..: České dráhy nahradí část pokladních jízdenkovými automaty :..

UNIPAJ, foto: izdoprava.czPraha — Český národní dopravce plánuje provozovat větší množství jízdenkových automatů, kterými nahradí část pokladních. Od tohoto kroku si dráhy slibují výraznou úsporu za platy zaměstnanců. Dozorčí rada již schválila pilotní zakázku na 68 automatů. Pokud se jejich provoz osvědčí, přibude ve stanicích celkem až 340 automatů, což umožní v konečné fázi nahradit asi 420 pokladních. To se ale nelíbí odborářům, kteří argumentují mimo jiné také tím, že automat cestujícímu neporadí nejvýhodnější nabídku nebo čas odjezdu vlaku. Tvrzení se ovšem nezakládá na pravdě, neboť oba úkony mohou automaty bez problémů zvládnout. Nové jízdenkové automaty, jejichž cena se pohybuje okolo čtvrt milionu za kus, by měly být nainstalovány v průběhu roku 2013. Na rozdíl od současných automatů UNIPAJ by mělo být možné platit mincemi, bankovkami, platební kartou i elektronickou peněženkou na In-kartě (EPIK). Není třeba se však obávat, že pokladní z českých stanic zcela vymizí – zejména starší cestující nemají v automaty důvěru nebo nerozumí jejich obsluze.

Zdroj: iDNES.cz


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 27.11.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   
28.11.2011 (15:24)  
Lidi netvrďte ty bláboly,kdyby bylo jak tu říkáte tak kdokoli by z jedné práce automaticky odešel tak by měl hned volný místo někde jinde.To by nebyla nezaměstnanost!!!
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
28.11.2011 (14:48)  
kdyz si tak ctu vase problemy s pokladnimi, tak zjistuji ze jsem vlastne stastny clovek. protoze vzdycky jsem dostal co o co jsem si rekl a s nalezenim nejlevnejsi varianty mi take vysla vstric.
28.11.2011 (13:45)  
Karel Kovařík) To jsem byl v posledních letech ušetřen. Obvykle bojuju jen při nákupu jízdenek do zahraničí, když chci něco fakt nestandardního. Popravdě mi poslední rok-dva sajou krev spíš u ŽSR/ZSSK, hlavně od té doby, co vyžadují při lomeném jízdném na hranici vidět i český doklad, to samé u místenek.

Co mě naopak mile překvapilo, bylo potkat v ČD Centru v Praze na hl.n. jednu šikovnou průvodčí, která byla hodně dobře trénovaná z Holešovic ještě v době, kdy tam probíhala téměř veškerá mezinárodní frekvence na Berlín, Vídeň a pendolina. Že je to ona mi došlo až ve chvíli, kdy jsem během několika málo minut měl pořešený složitý nákup polských jízdenek, noční vlaky a zaplacené kartou.
registrovaný uživatel Kakov 
28.11.2011 (10:48)  
Josef Petrák: radit/neradit: já už mám spíše opačnou zkušenost, cca. tak dva roky zpátky, se začali chovat pokladní jinak, a od té doby, když jdu k pokladně (jen pokud nelze jinak) tak trnu hrůzou jak dlouho budu muset vysvětlovat, že opravdu chci to oč sem požádal a nechci nic jiného
28.11.2011 (8:42)  
Jinak dodám ještě jeden požadavek, myslím, že třeba Vysočina s Novými RS by to ocenila - pořádné automaty přímo ve vlaku. Aspoň ty fungl nové vlaky (RS1, Pesa) by si to zasloužily.
28.11.2011 (8:26)  
Stará paní (19:45) - no, pokud ten automat udělají tak, aby 10 let vydržel a bude se rentovat za 8 let, tak myslím, že to je dobrý :-)

Jinak s Vámi souhlasím, hlavně musí být alespoň!!! kompletně překlopitelný do AJ, přidal bych i NJ, RJ do základu s tím, že pro další 2-3 jazyky by mělo být ještě volné místo.
28.11.2011 (8:20)  
Ťululu (19:36) -> já s Vámi v zásadě souhlasím, ale budu trochu jízlivý - zkuste si zavolat na svého telefonního operátora, když potřebujete vyřešit nějakou serióznější záležitost. Hlasový automat Vás obvykle motivuje jen k nehezkým slovíčkům pološeptem a telefonická pomoc na dálku je občas tak zoufalá, jako byste za pult jaderného reaktoru posadili učitelku z MŠ.

Co chci říct: automat bude jen tak dobrý, jak dobrý bude jeho autor. Jestli to zmastí, tak to nebude nic platný. Mimochodem, lze předpokládat, že by to bylo rozšíření současného UNIPAJ? Celkově mi ten systém přišel celkem dobrý, ale nevím, jak moc by byl tvárný pro další masivnější rozšíření funkcí.
28.11.2011 (8:13)  
Martin Grill: tak to doufám, že ti provozovatelé mystérií si dávají pořádně záležet na ulítlých požadavcích, protože odbavit Tábor - Nasavrky dokáže i cvičená opice, ale charaktery se většinou lámou u věcí typu jízdenka do zahraničí složená ze dvou apod.
28.11.2011 (8:10)  
Vlad: popsal jste to přesně. Vyvedení ven z ČD. Ale rád si počkám na celý průběh výběrka a následnou realizaci, protože přesně tenhle model často láká k angažování obchodníků s deštěm, kteří ve výsledku poskytují outsourcované služby výrazně dráž. Budu pevně věřit, že tohle nebude ten případ. Přesto, že osobně si myslím, že pokud zavedu systém automatů v rozsahu odpovídajícím celorepublikové síti, tak by bylo namístě takovou věc rozvíjet spíše interně a nebýt závislý na externím dodavateli víc, než je nezbytně nutné.
28.11.2011 (8:03)  
240.025: na mezinárodku podle mě stačí, aby ČD konečně udělaly e-shop tak, aby si tam člověk mohl sám koupit naprosto cokoliv co ho napadne, zahraničníma Railpluskama počínaje přes Citystar a poslední zahraniční relační slevou mezi horní dolní a přední zadní, co jsou v systému, konče. Drtivá většina mezinárodních cestujících si to beztak koupí v předstihu. A na těch pár co si kupují na nádraží (prakticky bez výjimek se to navíc týká jen hlavních turistických center a velkých měst), tak přesně pro ty by tu měla být pokladní, která umí anglicky. A tu by snad při úbytku pokladních díky zavedení automatů mohly ČD zaplatit líp, aby se tam někdo s aspoň maturitní angličtinou mohl dlouhodobě udržet a nevzal roha při nejbližší příležitosti.
  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko