..: České dráhy nahradí část pokladních jízdenkovými automaty :..

UNIPAJ, foto: izdoprava.czPraha — Český národní dopravce plánuje provozovat větší množství jízdenkových automatů, kterými nahradí část pokladních. Od tohoto kroku si dráhy slibují výraznou úsporu za platy zaměstnanců. Dozorčí rada již schválila pilotní zakázku na 68 automatů. Pokud se jejich provoz osvědčí, přibude ve stanicích celkem až 340 automatů, což umožní v konečné fázi nahradit asi 420 pokladních. To se ale nelíbí odborářům, kteří argumentují mimo jiné také tím, že automat cestujícímu neporadí nejvýhodnější nabídku nebo čas odjezdu vlaku. Tvrzení se ovšem nezakládá na pravdě, neboť oba úkony mohou automaty bez problémů zvládnout. Nové jízdenkové automaty, jejichž cena se pohybuje okolo čtvrt milionu za kus, by měly být nainstalovány v průběhu roku 2013. Na rozdíl od současných automatů UNIPAJ by mělo být možné platit mincemi, bankovkami, platební kartou i elektronickou peněženkou na In-kartě (EPIK). Není třeba se však obávat, že pokladní z českých stanic zcela vymizí – zejména starší cestující nemají v automaty důvěru nebo nerozumí jejich obsluze.

Zdroj: iDNES.cz


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 27.11.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
29.11.2011 (10:10)  
... na druhou stranu od ledna 2012 si cd najali bezpecnostni sluzbu, ktera bude mit celorepublikovou pusobnost (ve vlacich, dkv, nadrazich), takze dalsi lide navic, jen k necemu jinemu a pod jinou spolecnosti ktera to vyhrala...

Pokud je mi známo, tak se tím jednom nahradí větší množtsví agentur najmutých již nyní. A srovnávat to s pokladníma? I přes agenturu vyjde strážce levněji než vlastní pokladní. Ti chlapi berou strašně málo. A pokud bude trochu slušný, možná se časem naučí i těch pár obrazovek toho automatu a bude radit důchodcům.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
29.11.2011 (8:45)  
vikititor: Ti aby chodili na vlak ne s hodinovou rezervou, ale s půldenní, než pochopí jak ta škatule funguje..
To mi něco připomnělo… Všude má zůstat aspoň 1 pokladní. Odstavec z odkazovaného iDNESu: „Dráhy však nechtějí pokladní zcela zrušit. Zejména starší cestující totiž automatům nedůvěřují.“ vypadá v tištěné verzi MF Dnes (sobota 26. 11., strana A8) takto:
Dráhy však nechtějí pokladní zcela zrušit. „Ve všech stanicích zachováme nejméně jednu pokladní přepážku, neboť především starší cestující mohou mít nedůvěru k automatům, například kvůli složitosti ovládání nebo realizaci platby,“ uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

(Docela rád bych věděl, jak je možné, že tenhle server nedávno vyhrál Křišťálovou lupu, ale to je na jinou diskuzi.)
29.11.2011 (7:36)  
Důchodci budou mít radost, až pojedou k doktorovi.. :-)
Ti aby chodili na vlak ne s hodinovou rezervou, ale s půldenní, než pochopí jak ta škatule funguje..

Já to ale vítám.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
29.11.2011 (1:33)  
Snaha usetrit za platy zamestnancu, coz se da chapat, na druhou stranu od ledna 2012 si cd najali bezpecnostni sluzbu, ktera bude mit celorepublikovou pusobnost (ve vlacich, dkv, nadrazich), takze dalsi lide navic, jen k necemu jinemu a pod jinou spolecnosti ktera to vyhrala...
registrovaný uživatel M 
29.11.2011 (0:13)  
Tululu - vic takovych prispevku jako dnesni v 6:29 a bude na case se poohlidnout po jinym nicku, protoze tohle byl tvuj prvni rozumnej:)
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
29.11.2011 (0:12)  
Já například učím v jazykovce angličtinu, a když se mě lidi ptaj na kraviny nebo se mi třeba snažej vysvětlit, že to co jim říkám je špatně nebo že vůbec celkově učím špatně, že to že se ve svátek neučilo a oni to nevěděli protože mi dali špatnou e-mailovou adresu je moje chyba a navíc bych jim tu hodinu měl nahradit nebo jim za ni vrátit kurzovné... tak jim taky nenadávám ani na ně nejsem nepříjemný, protože bych tím stejně nic nezískal. Koneckonců já dobře vím, že ti studenti se můžou sebrat a jít jinam, a já pak nebudu mít koho učit a tedy budu brát míň peněz. Ty pokladní to takhle asi často nevidí, což je ovšem dané i firmou, kde pravděpodobně mzda pokladní nezávisí na počtu odbavených cestjících, a také výrazně nižší konkurencí (jazykovek jsou u nás ve městě desítky a přejít ke konkurenci je velmi snadné).
29.11.2011 (0:02)  
Martin Hanzal: co si prosím Tě neumíš představit ? Třeba já jako výpravčí s platnou O-05 budu mít fantazii větší:-)

Automaty vítám jako doplněk prodeje, když budou chytré, jednoduché a blbu/vandaluvzdorné, tak proč ne. Ale to už tu bylo.

Když už tu plivete na ty pokladní, tak si to taky někdy zkuste. Důchodce na výletě, který vás seřve za to, že lístek stojí jinak než ráno ( pak z něho vypadne že ráno jel do jiné stanice ). Cikánské dítě, které vám cpe do okýnka lístek za 22 Kč, který před nádražím vytáhlo z koše a tvrdí, že na něm není razítko a proto ho musíte proplatit. Inženýrka z Prahy, která sice neví kam jede ( město s čtyřmi tarifními body ), ale ví že má doma IN-kartu a že přece ve vlaku pojede na zákaznické, když řekne své jméno. A ještě vás seřve za to, že ji upozorníte na možné problémy ( dostala co chtěla, že se prý ve vlaku s průvodčí domluví. Když jsem viděl jejího manžela jak se krčí při každém zvýšení hlasu, pochopil jsem jak ).

Naštěstí je většina cestujících normální, víc co chce, pozdraví a poděkuje. A mám i vyzkoušeno, že úsměv nic nestojí a pomůže při pochybení z mé strany. Já si do práce své problémy netahám, práce mě baví, akorát ty každoroční změny jsou někdy..., no řekněme zajiímavé.
28.11.2011 (19:01)  
Ty vole, já si to nějak neumím představit a to mám k přepravě jako výpravčí bez O-05 dost negativní vztah...
28.11.2011 (17:49)  
Významná skupina nezaměstnaných jsou dneska i mladí chlapi, kteří bydlí v interhotelu maminka, díky tomu mají životní náklady obvykle minimální a když odmakají dva tři roky nebo jejich firma zavře provoz, tak mají slušný balík úspor + třeba nějaké fajnové odstupné. Dál si potom žijou v Mamahotelu a s minimálním uskromněním se válí doma klidně rok a půl.

Na tohle ani není třeba mamahotel, stačí prostě být svobodný ... příjem 35 čistého není pro schopného mladého v Praze větší problém, v garsonce na sídlišti náklady do 12, 23 měsíčně šetříte, z toho trošku úroků a po dvou letech práce toho můžete nechat a další 4 roky si dát pohov i bez podpory ...
28.11.2011 (15:55)  
Na

http://byznys.ihned.cz/c1-53852280-cd-pokracuji-v-usporach-jizdenky-budou-prodavat-misto-lidi-automaty

píšou, že propouštění bude probíhat spíše rušením míst u těch, kteří jdou do důchodu.

A jinak ta nezaměstnanost tu vždycky bude, protože
a) jsou lidé nezaměstnaní a nezaměstnatelní (ať již obecně nebo při dané profesi)
b) jim státní sociální systém nebo neschopnost státu eliminovat jejich příjmy z šedé ekonomiky (no, přiznejme si, je to obojí) dovolují žít si dostatečně na vysoké noze, aby vzali i práci, která je mizerně placená nebo pod jejich úroveň.
c) nikdy časově nesladíte poptávku a nabídku přesně do posledního práceschopného člověka.
d) Několik oblastí státu nezachrání bez masivních investic státu do infrastruktury, vzdělání a pobídek investorům nic. Šluknovsko nebo třeba Chomutovsko/Mostecko na tom budou blbě tak dlouho, dokud si někdo ze zodpovědných nesedne na zadek a neodlepí ho dříve než vymyslí, kde chce ten region za 30 let mít a co pro to je třeba udělat.

A přidám osobní postřeh podle pár mých známých:
Významná skupina nezaměstnaných jsou dneska i mladí chlapi, kteří bydlí v interhotelu maminka, díky tomu mají životní náklady obvykle minimální a když odmakají dva tři roky nebo jejich firma zavře provoz, tak mají slušný balík úspor + třeba nějaké fajnové odstupné. Dál si potom žijou v Mamahotelu a s minimálním uskromněním se válí doma klidně rok a půl. Z okruhu bližších kamarádů vím nejmíň o 2-3, kteří to takhle v posledních 2-3 letech udělali. A nepotřebujou k tomu prakticky ani tu podporu i když jí samozřejmě nepohrdnou, když už je tu.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko