Praha — Český národní dopravce plánuje provozovat větší množství jízdenkových automatů, kterými nahradí část pokladních. Od tohoto kroku si dráhy slibují výraznou úsporu za platy zaměstnanců. Dozorčí rada již schválila pilotní zakázku na 68 automatů. Pokud se jejich provoz osvědčí, přibude ve stanicích celkem až 340 automatů, což umožní v konečné fázi nahradit asi 420 pokladních. To se ale nelíbí odborářům, kteří argumentují mimo jiné také tím, že automat cestujícímu neporadí nejvýhodnější nabídku nebo čas odjezdu vlaku. Tvrzení se ovšem nezakládá na pravdě, neboť oba úkony mohou automaty bez problémů zvládnout. Nové jízdenkové automaty, jejichž cena se pohybuje okolo čtvrt milionu za kus, by měly být nainstalovány v průběhu roku 2013. Na rozdíl od současných automatů UNIPAJ by mělo být možné platit mincemi, bankovkami, platební kartou i elektronickou peněženkou na In-kartě (EPIK). Není třeba se však obávat, že pokladní z českých stanic zcela vymizí – zejména starší cestující nemají v automaty důvěru nebo nerozumí jejich obsluze.
Zdroj: iDNES.cz
| 27.11.2011 (17:00)
Dovolím si s Vámi v tomto bodě nesouhlasit. Velké procento výrobků ze všech odvětví spotřeby dělají lidi (a je jich sakra hodně) v takových podmínkách, že by pro ně práce v roce 1860 byla vykoupením. Akorát to nedělají tady a není téměř v ničím zájmu tohle kontrolovat a vůbec se tím nějak zabývat. Hlavně když je to levnější. No ne?
A všeobecně ke zdejší diskusi o "levičáctví": argumentace má nějakou váhu, pokud proudí z obou směrů. Není jednoho bez druhého. A když se rovnováha poruší, nastává problém, jako ostatně všude v přírodě. Nelze opomíjet pohled zaměstnance jako něco zcela marginálního, stejně jako hájit zaměstnanost nekvalitních lidí (obojí je extrém). Dobrý manažer podniku nejen "gejnuje profit" nebo "rejsuje jíldy", ale umí současně i udržet tu citlivou rovnováhu. Poradí si s těmi, kdo nesplňují jeho nároky nebo jsou z jakéhokoliv důvodu nepotřební, ale zároveň si umí vážit práce, kterou pro něj dělejí ti kvalitní.
O to ale na nábřeží asi opravdu nejde...
Akorat podle te logiky kdyz nezamestnani = problem nas vsech, tak protoze uz ted jsou nejaci nezamestnani, tak by musel platit i opacny postup, tzn. kdyz zamestname vsechny nezamestnane jako pokladni CD, tak tim vyresime vsechny nase problemy. Je to tak opravdu? Skoro si myslim, ze ne a pokud to tak neni, tak to asi neplati ani tim tvym smerem...
PS: Pokud to bude "vyberove rizeni" stylem, ze co masina, to 10 mega, tak to smysl nema, to je pravda. Pokud to udelaji jako turnikety v metru, ktery maji eliminovat cerny pasazery a tim "vydelat" a naklady budou vyssi nez mzdy&co. na 100 let pro 5 revizoru na stanici, tak to potom radsi ty lidi a "prodelavat" na platech...
Třeba v pařížském metru jsem si chtěl koupit lístek platební kartou. Šel jsem k řadě automatů, vybral jeden, ač znaje základy FJ jsem však přece jen zvolil jako jazyk AJ. Všechno OK, naťukal jsem tam, co chci za lístky, ono mi to ukázalo, kolik to bude stát a že ať tam dám tu kartu, PIN... skončilo to chybovým hlášením - samozřejmě ne anglicky. Takže takovejhle automat udělá zhruba stejnou službu jako "zoxidovaná" pokladní. Člověk se s ním hádá deset minut a pak stejně odkráčí s nepořízenou jinam. Snad tyhle nové mašiny budou trochu lepší.
Dobré, výkonné a "prozákaznicky orientované" pokladní by si ČD měly hýčkat. Potkal jsem jich dost na to, abych věřil, že existují a že jich není málo. A věřím, že bude o jejich práci zájem - cestující budou spokojeni s nabízenou kvalitou služeb a zaměstnavatel s kvalitou vykonané práce svých lidí (přitahujou kunčofty). Ale s těmi, co dávají okatě najevo svou "radost" z toho, že ještě furt (!!!) mají kde pracovat, se hezky zčerstva rozloučit. Těch - bohužel pro nás všechny - taky není málo.
Podle odborů prý dovedou lépe poradit nejvýhodnější nabídku - nesouhlasím, mají to přece od GŘ zakázané aktivně nabízet, ať už ČD Nety dříve, tak teď dělení na ČD Promo + zákaznické/obyčejné na dojezdovou vzdálenost.
to se zeptejte na hradě ;-)
ale herr Klaus vždy stranil podnikatelů, tak by to určitě zdůvodnil jako vyjádření podpory úspěšnému a rozvíjejícímu se podnikateli
...o něco později dostal automat na jízdenky MHD v Manchesteru. Čtyři nabízené jazyky: angličtina, francouzština, němčina a… polština...
zij v klidu. v cele GB na vsech letistich zneji dulezita hlaseni v anglictine, francouzstine a polstine. jak rikas, je to logicky.
jenze v pripade GB jde o to, ze sluzby tam maji totalne prozakaznicky pristup a styl - tedy neco, co v CR najdes pouze vyjimecne. scenky s pokladnima SZDC, ktery tu nekteri z vas popsali, by v GB stacili na minimalne "disciplinary action in face", v pripade horsim hlasku ve zneni "you can't work with us anymore. your job will finished this friday. thank you for your job and see you".
toz asi tak.
...Budou nezaměstnané nebo budou uklízet na poloviční úvazek? Co budou ty padesátileté dámy dělat?...
coby, nic nebudou delat. zaradi se do fronty nezamestnanych, pripadne nezamestnatelnych - jako desetitisice dalsich.
nic mene, verim tomu, ze ty schopnejsi si nejake misto najdou, pokud budou chtit. konec koncu, praxe za kasou - idealni kandidat na pokladni v marketu. ze je to shit prace? je, ja vim. ale je to prace a kdo chce delat, bude ji delat.
kdo nechce, bude kafrat na forech, ze je to chyba nas vsech, CD, RJ, EU, prezidenta, moji matky, meho psa... proste vsech ;)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










