..: Naděje pro ČD: ÚOHS zamítl námitku Škody Transportation :..

Railjet ÖBB, InnoTrans 2008, foto: GeorgoDoplněno:Brno — Škodovka narazila – snaha Českých drah o nákup šestnácti souprav Siemens Viaggio Comfort z neodebrané objednávky ÖBB totiž dostala novou šanci díky dnešnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten v pondělí ráno zastavil správní řízení, které Škoda Transportation iniciovala koncem června kvůli záměru ČD odkoupit rakouské soupravy bez otevřeného výběrového řízení. Prvostupňové rozhodnutí úřadu zatím není pravomocné; po doručení verdiktu bude mít Škodovka patnáct dnů na to, aby podala odvolání a nechala rozhodnutí přezkoumat. Pokud této možnosti využije, je případný podpis smlouvy mezi ČD a Siemensem blokován až do ukončení odvolacího řízení. Šetření u ÚOHS se tak teoreticky může natáhnout až do konce října, což by vyžadovalo další prodloužení nákupní opce ze strany Siemensu, která aktuálně trvá do 30. září.

„Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dnes rozhodnutí, kterým na základě důkladných právních analýz zamítl návrh společnosti Škoda Transportation ve věci veřejné zakázky na dodávku 16 kusů netrakčních komfortních jednotek pro dálkovou osobní dopravu, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření společnosti České dráhy,“ uvádí se ve velice stručném stanovisku, které ÚOHS zveřejnil v odpoledních hodinách. Antimonopolní úřad tímto krokem potvrzuje, že České dráhy neporušily zákon o veřejných zakázkách, když se netrakční jednotky od Siemensu rozhodly koupit přímým zadáním bez tendru. Spor o railjety se přitom rozhořel právě nad otázkou, zda je plánovaná akvizice skutečně mimořádně výhodná a časově omezená, jak tvrdily dráhy.

Ještě v polovině léta však kauza nabrala zcela nový rozměr, když při protichůdných odborných posudcích o výhodnosti railjetů začal ÚOHS zkoumat oprávněnost účasti Škodovky v celém případu. Poté, co plzeňský výrobce odmítl dodat dokumentaci k vlastnímu konkurenčnímu produktu, jenž by mohl dráhám nabídnout jako možnou alternativu, se debata z technických otázek přesunula k výkladu klíčových zákonů: zatímco zákon o veřejných zakázkách požaduje, aby předkladatel námitky byl relevantním soutěžitelem, jenž je schopný nabídnout alternativní produkt, Škoda samotná se naproti tomu stavěla do obecnější pozice dotčené osoby, jak jí definuje správní řád. Firma, jež v uplynulých desetiletích získala podstatnou část svých zakázek mimo otevřená výběrová řízení, totiž několikrát deklarovala svůj aktivní zájem napravit netransparentní prostředí udělování veřejných zakázek v Česku, a s touto vznešenější ambicí také oficiálně vstoupila do celé kauzy.

Zdroj: Ekonom.cz


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.9.2011 (20:01)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   
Registered user tarten 
20.09.2011 (10:14)  
Antony:
Nového je zatím zjevně NIC. Do večera času dost, jestli dobře počítám.

EDIT: Oficiální stanovisko čekám tady: http://www.compet.cz/
Novináři to s novinářskou spolehlivostí samozřejmě mohou mít dřív. Třeba tady a nebo tady: http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/
Někde už probíhají nervózní záškuby těsně před, jako třeba tady: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/kauza-railjet-pokracuje-skoda-poda-rozklad-701525
Registered user Antony 
20.09.2011 (9:36)  
ví někdo co je nového?

už je 20.9. a škoda zatím asi nic nepodala, ne?
Registered user tarten 
20.09.2011 (9:13)  
Pjetro:
Myslím, že zcela dostatečným "trestem" bude zadávat VŘ právě podle toho, co je opravdu potřeba bez ohledu na možnosti ŠT a bez neobvyklých extrabuřtů typu velmi široké dveře, a zásadně tak, aby se opravdu mohlo přihlásit několik dalších výrobců. Z toho bude mít ŠT plné kecky. Ale nakonec jí to dost možná i prospěje a ekonomice ČR také.

EDIT: Jo a ještě konečně zrušit kuriozní zákonem doporučenou podporu šedé ekonomiky. Totiž účast firem s nejasným vlastnictvím (jako "kyperská" ŠT) na státních zakázkách. Ať si ho laskavě vyjasní.
Registered user Pjetro 
20.09.2011 (8:56)  
Zrovna uvažuju nad tím, jak tenhle nelibý postup Schadewerke v budoucnu oplatit. Když šlo doposud vypsat výběrové řízení šité na míru Škodovce, tak jistě v budoucnu nebude těžké vypsat něco na míru tak, aby z toho Škodovku vyšoupli. Vždycky se najde způsob jak jednoho výrobce zvýhodnit před druhým (parametry výrobku, lhůta dodání, cena atd.)
Registered user Bóřa 
20.09.2011 (8:37)  
Ano, zrovna jsem to četl. Dámy a pánové, přivítejme na scéně opět nestárnoucí hit - škodovácký zdržovací procesní úkon na poslední chvíli! Škodovko, všichni cestující nesmírně oceňují Tvou péči o naše pohodlí a chudák český vagonářský průmysl Tvou téměř božskou ochrannou ruku, bez níž by jistě dávno zanikl.
Registered user tarten 
20.09.2011 (8:28)  
JiříK: ale ještě mohlo až 10 dní trvat doručení rozhodnutí účastníkům řízení...

No to těžko, když má ŠT datovou schránku. ID datové schránky: zjrchvy. Leda by si ji dali na chvíli účelově odebrat nebo tak něco.
http://skoda.cz/cs/kontakty/skoda-transportation-as/
19.09.2011 (23:42)  
tarten: ÚOHS rozhodl před 14 dny, ale ještě mohlo až 10 dní trvat doručení rozhodnutí účastníkům řízení...
Registered user tarten 
19.09.2011 (23:34)  
hnatikk:
Zaslouží si je cestující.
Tedy pokud budou ochotni platit rentabilní jízdné. Na RailJety v ZDO můžeme zřejmě zapomenout. ;-) Leda tak ještě v EU protěžované mezinárodce...
Registered user hnatikk  mail  
19.09.2011 (22:18)  
My všichni si ty railJety zasloužíme pánové.....:D
  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko