..: Naděje pro ČD: ÚOHS zamítl námitku Škody Transportation :..

Railjet ÖBB, InnoTrans 2008, foto: GeorgoDoplněno:Brno — Škodovka narazila – snaha Českých drah o nákup šestnácti souprav Siemens Viaggio Comfort z neodebrané objednávky ÖBB totiž dostala novou šanci díky dnešnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten v pondělí ráno zastavil správní řízení, které Škoda Transportation iniciovala koncem června kvůli záměru ČD odkoupit rakouské soupravy bez otevřeného výběrového řízení. Prvostupňové rozhodnutí úřadu zatím není pravomocné; po doručení verdiktu bude mít Škodovka patnáct dnů na to, aby podala odvolání a nechala rozhodnutí přezkoumat. Pokud této možnosti využije, je případný podpis smlouvy mezi ČD a Siemensem blokován až do ukončení odvolacího řízení. Šetření u ÚOHS se tak teoreticky může natáhnout až do konce října, což by vyžadovalo další prodloužení nákupní opce ze strany Siemensu, která aktuálně trvá do 30. září.

„Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dnes rozhodnutí, kterým na základě důkladných právních analýz zamítl návrh společnosti Škoda Transportation ve věci veřejné zakázky na dodávku 16 kusů netrakčních komfortních jednotek pro dálkovou osobní dopravu, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření společnosti České dráhy,“ uvádí se ve velice stručném stanovisku, které ÚOHS zveřejnil v odpoledních hodinách. Antimonopolní úřad tímto krokem potvrzuje, že České dráhy neporušily zákon o veřejných zakázkách, když se netrakční jednotky od Siemensu rozhodly koupit přímým zadáním bez tendru. Spor o railjety se přitom rozhořel právě nad otázkou, zda je plánovaná akvizice skutečně mimořádně výhodná a časově omezená, jak tvrdily dráhy.

Ještě v polovině léta však kauza nabrala zcela nový rozměr, když při protichůdných odborných posudcích o výhodnosti railjetů začal ÚOHS zkoumat oprávněnost účasti Škodovky v celém případu. Poté, co plzeňský výrobce odmítl dodat dokumentaci k vlastnímu konkurenčnímu produktu, jenž by mohl dráhám nabídnout jako možnou alternativu, se debata z technických otázek přesunula k výkladu klíčových zákonů: zatímco zákon o veřejných zakázkách požaduje, aby předkladatel námitky byl relevantním soutěžitelem, jenž je schopný nabídnout alternativní produkt, Škoda samotná se naproti tomu stavěla do obecnější pozice dotčené osoby, jak jí definuje správní řád. Firma, jež v uplynulých desetiletích získala podstatnou část svých zakázek mimo otevřená výběrová řízení, totiž několikrát deklarovala svůj aktivní zájem napravit netransparentní prostředí udělování veřejných zakázek v Česku, a s touto vznešenější ambicí také oficiálně vstoupila do celé kauzy.

Zdroj: Ekonom.cz


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.9.2011 (20:01)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 17      Zpráv na stránku:   
09.09.2011 (19:09)  
lehce OT - dnešní EC75 do Vídně, 1.třída - navoněná kočička v pěkném úhozu roznášela pití, kafe, noviny, samej úsměv, průvodčí jakbysmet, přeji příjemnou cestu apod. Až jsem se cítil nesvůj. v AT jsem musel doplácet za první třídu, rakouský průvodčí se mě zeptal , zda mám ÖBB Vorteilskarte, nemám, Inkarta mu stačila, 20% z ceny bylo hnedle doma.

Už se těším ,až to pojedu jednou railjetem..../doufám.../
09.09.2011 (15:54)  
To JiP: Nemůžu úplně souhlasit s kritikou Pendolina ČD. Sice jsem jel jen tím ČD, ale pokud vím, tak jednotka, odpovídající té naší, která jezdila jako Cisalpino mezi Itálií a Švýcarskem měla 4 řady sedadel! Měřím 2 metry a musím říct, že s komfortem sezení ve 2.třídě nemám nejmenší problém, jak na délku, tak na šířku, tak fakt nevím, jak se pozná ta ergonomická katastrofa. Informační systém by asi mohl být lepší, asi by neměl být problém ho upgradovat, ale nějaké elektronické hračičky pro mě o komfortu nerozhodují.
08.09.2011 (12:14)  
to JIP: Suhlasim s tebou .... vsak o tomto som pisal. Zakaznikovi je vsak lautr jedno, preco to v pindovi vyzera ako vyzera, on hodnoti sluzby zo svojho pohladu ... A aj moj prispevok je moj subjektivny pohlad na vec. Ako tu odznelo, niekto Pindu rad pouziva, mne osobne raz stacilo ....
08.09.2011 (10:17)  
Doporučuji dnešní MF Dnes, 2 pohledy z ÚOHS na kauzu a rozhovor s p. Rudoleckým.
Registrierter Benutzer Bóřa 
08.09.2011 (9:25)  
-> Martin Keppert: Smlouvu o dodávce lokomotiv řady 380 jsem neviděl. Bohužel. Moje tvrzení je zčásti opřeno o "zvyklosti v oboru" (tzn. obvyklé penále za zpoždění dodávek železničních vozidel u nás a na Slovensku), o několik vyjádření generálního ředitele ČD (ano, není to nejspíš boží desatero, ale předpokládám, že pan Žaluda o té smlouvě ví hodně) např. http://www.profit.cz/clanek/petr-zaluda-chceme-mit-vozy-stare-prumerne-15-let/ A zčásti je to ode mě spekulace.

Ještě si dovolím malou poznámku. Velmi bych ocenil, kdybychom dodržovali zásady elementární zdvořilosti a vykali si. Děkuji Vám.
08.09.2011 (9:13)  
Kéž by se začal opět používat selský rozum.
FRK
Registrierter Benutzer Keprt 
08.09.2011 (8:47)  
Bóřa: ty znáš smlouvu na nákup 380, nebo jenom bezcenně spekuluješ?
Registrierter Benutzer Bóřa 
08.09.2011 (8:38)  
-> bugear: Ta smluvní pokuta se mi zdá docela reálná. Já jenom doufám, že ČD si ty peníze nenechají protéct mezi prsty. Zdravý rozum říká, že by to přece měly vymáhat. Zhruba jsem to propočítal a s Vámi uvedenou pokutou za dva roky to opravdu vychází skoro na 4 lokomotivy "zdarma" - a to už je pětinová úspora! Je ale otázka, jak dobře to škodováčtí advokáti dokážou zahrát na "vis maior," protože jestli si ČD jenom zkusí vymáhat tu pokutu, tak je to jasně na soud, Škoda se bude bránit zuby nehty.
Registrierter Benutzer JiP 
08.09.2011 (8:17)  
To Michal Tvrdy: Myslim si, ze Vase kritika pendolina jako vlaku obecne je dosti neopravnena a velmi jednoduse pojata. Kazdy vlak, autobus, letadlo, auto…jsou dva svety vzajemne dosti oddelene. Prvni svet- technicke parametry vozidla jakou jsou typ motoru, podvozku, material vozove skrine apod., jsou prakticky veskere bezne verejnosti skryty. Druhy svet je ergonomie a design interieru a sluzby na palube dopravniho prostredku, ktere jsou jiz primo vnimany cestujicim a na zaklade techto hodnoti kvalitu vlaku. Co je toho vysledkem-prikladem je napr. klasicka ukazka koupi auta- muzete si koupit auto ve full vybave a nebo take v zakladni vybave. Prestoze jsou po technicke strance auta totozna a vyjela ze stejne linky, tak uzivatelem je auto ve full vybave vnimano samozrejme jako mnohem lepsi. A zde je jadro problemu pendolina CD. Pendolino po strance pojezdu, motoru, regulace… je moderni vyspely vlak, bohuzel si do nej CD nechaly nainstalovat velmi neergonomicky a zastaraly interier (spis jak do nejake primestske jednotky) s velmi nepohodlnymi sedadly, se zastaralym informacnim systemem a vse je korunovano pochybnou urovni servisu JLV. Mel jsem moznost cestovat pendolinem CD, v Italii a Anglii a pendolino CD je skutecne o mnoho radu horsi v porovnani se zminenymi. Problem vsak neni pendolino jako vlak samotny, ale to, co si do nej nechali CD nainstalovat za interier a jakou uroven sluzeb na jeho palube provozuji. Pendolino by skutecne mohlo byt top vlakem u nas, ale to by muselo vypadat ponekud (zasadne) jinak.
Registrierter Benutzer Sim 
08.09.2011 (6:59)  
KK > z mikrovlnky jsou "nejlepsi" koblihy a palacinky plnene marmeladou. To je doslova o zdravi.
  1 2 3 4 5 6 ... 17      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko