Doplněno: — Brno — Škodovka narazila – snaha Českých drah o nákup šestnácti souprav Siemens Viaggio Comfort z neodebrané objednávky ÖBB totiž dostala novou šanci díky dnešnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten v pondělí ráno zastavil správní řízení, které Škoda Transportation iniciovala koncem června kvůli záměru ČD odkoupit rakouské soupravy bez otevřeného výběrového řízení. Prvostupňové rozhodnutí úřadu zatím není pravomocné; po doručení verdiktu bude mít Škodovka patnáct dnů na to, aby podala odvolání a nechala rozhodnutí přezkoumat. Pokud této možnosti využije, je případný podpis smlouvy mezi ČD a Siemensem blokován až do ukončení odvolacího řízení. Šetření u ÚOHS se tak teoreticky může natáhnout až do konce října, což by vyžadovalo další prodloužení nákupní opce ze strany Siemensu, která aktuálně trvá do 30. září.
„Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dnes rozhodnutí, kterým na základě důkladných právních analýz zamítl návrh společnosti Škoda Transportation ve věci veřejné zakázky na dodávku 16 kusů netrakčních komfortních jednotek pro dálkovou osobní dopravu, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření společnosti České dráhy,“ uvádí se ve velice stručném stanovisku, které ÚOHS zveřejnil v odpoledních hodinách. Antimonopolní úřad tímto krokem potvrzuje, že České dráhy neporušily zákon o veřejných zakázkách, když se netrakční jednotky od Siemensu rozhodly koupit přímým zadáním bez tendru. Spor o railjety se přitom rozhořel právě nad otázkou, zda je plánovaná akvizice skutečně mimořádně výhodná a časově omezená, jak tvrdily dráhy.
Ještě v polovině léta však kauza nabrala zcela nový rozměr, když při protichůdných odborných posudcích o výhodnosti railjetů začal ÚOHS zkoumat oprávněnost účasti Škodovky v celém případu. Poté, co plzeňský výrobce odmítl dodat dokumentaci k vlastnímu konkurenčnímu produktu, jenž by mohl dráhám nabídnout jako možnou alternativu, se debata z technických otázek přesunula k výkladu klíčových zákonů: zatímco zákon o veřejných zakázkách požaduje, aby předkladatel námitky byl relevantním soutěžitelem, jenž je schopný nabídnout alternativní produkt, Škoda samotná se naproti tomu stavěla do obecnější pozice dotčené osoby, jak jí definuje správní řád. Firma, jež v uplynulých desetiletích získala podstatnou část svých zakázek mimo otevřená výběrová řízení, totiž několikrát deklarovala svůj aktivní zájem napravit netransparentní prostředí udělování veřejných zakázek v Česku, a s touto vznešenější ambicí také oficiálně vstoupila do celé kauzy.
Zdroj: Ekonom.cz

v týden přepalovaném oleji
toto mi přijde jako naprosto zbytečný útok, v té výrobně JLV může být ten olej přepálený klidně měsíc a to Ti nevadí, nevím jak v pořádném jídeláku, ale v Pendolínu je po jízdě obvykle vše zlikvidováno (myšleno rozbalené a použité věci), alespoň mi to jednou tvrdila obsluha
jinak to, že někomu nevyhovuje jídlo z mikrovlnky je naprosto legitimní požadavek a názor, sám jídla z mikrovlnky nemusím a co vyloženě nesnáším je hamburger nebo párek v rohlíku z mikrovlnky, když jdu koupit hotovou potravinu, tak chci něco čerstvě připraveného, do mikrovlnky si to klidně můžu dát doma a nemusím zbytečně utrácet....
Takže porovnáváš Ampeer s jedničkou v pendolinu? Potom nechápu, proč ti vadí bistro na stojáka, když máš donášku jídla až na místo a můžeš to vklidu konzumovat vsedě. ;-) A ano, na místě smažený řízek v týden přepalovaném oleji - to bude něco. ;-)
Smrad, co som citil vo vozni mohla byt kludne jednorazova zalezitost. Ale na to, aby som sa v tom vlaku citil stiesnene a aby som sa na sedadle citil nepohodlne nepotrebujem jazdit vlakom 2 krat do dna. Ked proste porovnam pohodlie nasich "Ampeer" na IC-ckach, su pre mna daleko pohodlnejsie ako Pinda.
To, ze je nieco "dobre" este neznamena, ze je to skutocne dobre. Narvu tam podravku, soli, majonezy a kdejake omacky a aj smejd potom "chuti" dobre. Ja som mal tu cest vidiet, ako tam "robili" rezen zo salatom. Sorry, ale za tie prachy dostat kto vie ako dlho odlezanu sniclu ohriatu v mikrovlnke so salatom z dozy (asi kupovane v Makre :-)) - dakujem, neprosim. V klasickej "hospode" ked som si kupil rezen, tak bol na mieste vyprazeny, zemiaky boli tam uvarene a pripravene, .... Navyse, v barovom vozni ziadna stolicka, len par pultov. Mne je v zasade jedno, ako a kto Pendolino objednal, opisujem len skutkovy stav a moj dojem z jazdy. A ked niekomu nevadi, ze za kopec prachov sa moze najest tak maximalne ako v poslednje restauracii stvrtej cenovej na stojaka, OK. Mne to ale vadi. A prosim neporovnavat to s leteckymi spolocnostami ... tam je to akosi nutnost tie predpripravene jedla ohrievat v mikrovlnke (alebo si ma lietadlo tahat zasebou jedalenky klzak?).
Zasuvky - neviem, ja som ziadnu okolo seba nenasiel ...
A pindom necestujem skratka preto, lebo sa mi v nom cestovalo zle ... jedna jazda stacila. Neviem, preco by som mal nim cestovat opat - co prerobia bufetovy vozen, vymenia cely interier, nafuknu ho? Nie.
Na druhej strane - rad cestujem nasimi ZSSK IC-ckami ... tie nove vozne (Bmpeer, Ampeer) sa podla mna vydarili. Jedinou chybou je snad tiez IS - nahradit ten stupidny LED diodovy panel (zastarana technologia spred kto vie kolkych rokov) kvalitnym LED LCD monitorom by stalo par euro ....
P.S. Ked sa ti zda jazda pendolinom pohodlna OK, ked ti postacuje tamojsia bufetova strava ohrievana v mikrovlnke jedena na stojaka OK. Je to tvoj nazor, ja ho akceprujem a nemozem ta presviedcat o opaku ....
P.S.S. A co sa tyka railjetov - ano, kritikov bude urcite - kazdy ma totiz inu predstavu o pohodlnom cestovani a robit individualne kupe pre kazdeo cestujuceho je nerealne ... Pokial ale niektore neduhy, co maju Pindovia mat nebudu, tak je to krok spravnym smerom.
P.S.S.S Ale dost uz o pindovi, toto je tema o niecom uplne inom ....
Čo sa týka pendolina, takéto názory "z jedného zvezenia" mám najradšej. Naposledy som sa v SC viezol dnes. Predtým minulý piatok, a predtým piatok predtým... vlastne v poslednej dobe mi to vychádza vždy aspoň raz týždenne. Pri každej z týchto ciest som využíval zásuvku, klima bola v pohode, raz som celkom slušne pospal, raz prečítal kus knihy. Informačný systém je tu len zvukový, ale v troch jazykoch je lepší, ako kdejaký blikajúci displej (a to ešte nepúšťajú kórejskú verziu, ktorú majú nahratú! :))
Áno, kombinácia interiérových proporcií ETR470 a príliš objemných sedadiel Borcad SEH robí ten interiér pomerne stiesneným, ale vyslovene tragickým by som ho nenazýval. Má skrátka konkrétne nedostatky.
Občerstvenie je len na objednávke dopravcu - dnes som mal priamo na mieste zeleninový šalát a bol dobrý. Tortilly sú obvykle tiež viac než vydarené. Skrátka si človek musí nájsť, čo mu vyhovuje, a negeneralizovať na základe jediného dávneho zážitku. S prístupom "žiadne mikrovlnky" neodporúčam lietať nikde mimo kontinentu - paradoxne ale aj tá ohrievaná strava na 10-hodinových letoch vie byť celkom chutná - znova závisí od konkrétnych podmienok.
Pointa: ak ČD kúpia railjety, bude vždy hodne kritikov interiéru, bistra, okien, ktoré sa nedajú otvoriť, príliš tichých bŕzd, príliš podrobného IS, príliš lesklého náteru alebo príliš modrej modrej. Nič to ale nemení na tom, že úroveň cestovania v absolútnych hodnotách vzrastie drasticky, pretože i keď rôznym ľuďom vyhovujú rôzne veci, určité trendy sú skrátka dané a platia.
Problem byl v tom prestupu, nekdy cekal i ctvrt hodiny, jindy nepockal 6 minut. A hlavne, uz jsem zazil, ze cekajicim lidem spoj ujel kvuli pozdnimu hlaseni plechove huby (byla zima, lidi byli v budove). To byla ta posledni kapka, pak jsem na tohle prestupovani zcela rezignoval a jezdil jinak. Ono bohate staci to modleni, aby se stihl prestup v Praze.
Nakonec to dopadlo tak, že nejrychlejší bylo jet Os do Hranic, druhým do Přerova, třetím Os do Nezamyslic a rychlíkem od Olomouce do Brna. 20 minut dobrých, člověk do Nezamyslic seděl.
Pokud budou vlaky Praha - Ostrava jezdit po půlhodině, a všecky stavět v hranicích, tak těch bývalých 40 minut nehrozí. Nehledě na to, že z Valach do Prahy těch pár přímých spojů zatím jezdi.
Tak to je pecka. Dobrý postřeh!
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











