..: Naděje pro ČD: ÚOHS zamítl námitku Škody Transportation :..

Railjet ÖBB, InnoTrans 2008, foto: GeorgoDoplněno:Brno — Škodovka narazila – snaha Českých drah o nákup šestnácti souprav Siemens Viaggio Comfort z neodebrané objednávky ÖBB totiž dostala novou šanci díky dnešnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten v pondělí ráno zastavil správní řízení, které Škoda Transportation iniciovala koncem června kvůli záměru ČD odkoupit rakouské soupravy bez otevřeného výběrového řízení. Prvostupňové rozhodnutí úřadu zatím není pravomocné; po doručení verdiktu bude mít Škodovka patnáct dnů na to, aby podala odvolání a nechala rozhodnutí přezkoumat. Pokud této možnosti využije, je případný podpis smlouvy mezi ČD a Siemensem blokován až do ukončení odvolacího řízení. Šetření u ÚOHS se tak teoreticky může natáhnout až do konce října, což by vyžadovalo další prodloužení nákupní opce ze strany Siemensu, která aktuálně trvá do 30. září.

„Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dnes rozhodnutí, kterým na základě důkladných právních analýz zamítl návrh společnosti Škoda Transportation ve věci veřejné zakázky na dodávku 16 kusů netrakčních komfortních jednotek pro dálkovou osobní dopravu, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření společnosti České dráhy,“ uvádí se ve velice stručném stanovisku, které ÚOHS zveřejnil v odpoledních hodinách. Antimonopolní úřad tímto krokem potvrzuje, že České dráhy neporušily zákon o veřejných zakázkách, když se netrakční jednotky od Siemensu rozhodly koupit přímým zadáním bez tendru. Spor o railjety se přitom rozhořel právě nad otázkou, zda je plánovaná akvizice skutečně mimořádně výhodná a časově omezená, jak tvrdily dráhy.

Ještě v polovině léta však kauza nabrala zcela nový rozměr, když při protichůdných odborných posudcích o výhodnosti railjetů začal ÚOHS zkoumat oprávněnost účasti Škodovky v celém případu. Poté, co plzeňský výrobce odmítl dodat dokumentaci k vlastnímu konkurenčnímu produktu, jenž by mohl dráhám nabídnout jako možnou alternativu, se debata z technických otázek přesunula k výkladu klíčových zákonů: zatímco zákon o veřejných zakázkách požaduje, aby předkladatel námitky byl relevantním soutěžitelem, jenž je schopný nabídnout alternativní produkt, Škoda samotná se naproti tomu stavěla do obecnější pozice dotčené osoby, jak jí definuje správní řád. Firma, jež v uplynulých desetiletích získala podstatnou část svých zakázek mimo otevřená výběrová řízení, totiž několikrát deklarovala svůj aktivní zájem napravit netransparentní prostředí udělování veřejných zakázek v Česku, a s touto vznešenější ambicí také oficiálně vstoupila do celé kauzy.

Zdroj: Ekonom.cz


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.9.2011 (20:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bóřa 
05.09.2011 (19:26)  
Musím říct, že jsem taky zvědav na Škodu 7Ev. Na vizualizacích vypadala docela dobře a podstatně "současněji" než Elefant (který mi ale nepřipadá katastrofálně ošklivý, pokud není z první šestisvětlové série a není v původním odporném barevném provedení). Škodovka mě hodně naštvala s tím, jak strká čumák do Railjetů, ale zase nechci očerňovat za každou cenu, něco pozitivního se Škodě přece jenom po dlouhé době vyplodit podařilo. Ale se současnými zkušenostmi bych na místě ČD jednotky převzal, a kdyby nebyly dodány včas, něco se na nich stále sypalo atd., nemilosrdně bych po výrobci vymáhal smluvní pokuty a reklamoval, až by se hory zelenaly. Jsem moc zvědav, jak to dopadne s 380kami. Na to, že už měly asi dva roky sebevědomně brázdit středoevropské koleje, je současný stav docela tragédie...
registrovaný uživatel Komín  mail  
05.09.2011 (19:00)  
Proč by nedopalo dobře? Sou moc hezký, jek zvenčí tak zevnitř a naše koleje určitě potřebujou nový vlaky. Lidi to určitě ocení.
05.09.2011 (18:51)  
No ta jejich nískopodlažná potvora je šílený nápad....Škodovky se povedly, ale na ty jejich potvory jsme vážně zvědav...Už úplně vidím, že tohle nedopadne dobře...
registrovaný uživatel Sim 
05.09.2011 (18:29)  
ReActor > a jaky by byl vysledek primeho srovnani s nasim Pendolinem? ;-)
05.09.2011 (18:27)  
Pánové, jedna věc je odvolání a jedna věc je zrušení předběžného opatření. Pokud ho ÚOHS zruší dřív, než vyprší ta 15 denní lhůta na odvolání, tak ČD mohou klidně RJ koupit aniž by čekaly na výsledek odvolání...
05.09.2011 (18:24)  
Sice tu je nová naděje ale viděl bych to spíš černě Škodovka to odvolání určitě zase podá poslední možný termín a nejsem si jistý,že Siemens prodlouží termín znovu.
05.09.2011 (18:19)  
včetně toho že chybí zásuvky 230V

Doporučuji zajít k očnímu. ;-)
registrovaný uživatel Komín  mail  
05.09.2011 (18:18)  
Tak snad pořád lepší než béčka no ne?
registrovaný uživatel ReActor  mail  
05.09.2011 (18:12)  
Nedávno jsem poprvé jel OBB RailJetem v druhé třídě a hodnotím jedním slovem ZKLAMÁNÍ. Kouzlo RailJetu není v hladké, tiché jízdě, ani v bůhvíjaké superkonstrukci.

Nadstandard RailJetu je jen v několika monitorech umístěných 2x ve veloprostorovém oddíle po jednom v představcích na začátku a konci každého vozu, které vám ukazují mimo reklam aktuální polohu vlaku na GPS a "tabuli odjezdů" ze stanice, do které právě přijíždíte. Pohodlí stejné jako v našem klasickém velkoprotoráku (včetně toho že chybí zásuvky 230V)... Tím nechci zpochybnit výhodnost tohoto obchodu, ale poukázat na to, že to není raketoplán na kolejích (i když to vizuálně tak vypadá)

Pokud by cena nebyla výhodnější než klasické vozy - radši bych normální Bmz. Btw, doufám, že se Škodovka brzo vytáhne s něčím pořádným. 380tky se povedly - jen tak dál. Teď vyrábí tu jednopodlažní elektrickou potvoru (skříně už mají) jsem zvědav :-)
  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko