..: Naděje pro ČD: ÚOHS zamítl námitku Škody Transportation :..

Railjet ÖBB, InnoTrans 2008, foto: GeorgoDoplněno:Brno — Škodovka narazila – snaha Českých drah o nákup šestnácti souprav Siemens Viaggio Comfort z neodebrané objednávky ÖBB totiž dostala novou šanci díky dnešnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten v pondělí ráno zastavil správní řízení, které Škoda Transportation iniciovala koncem června kvůli záměru ČD odkoupit rakouské soupravy bez otevřeného výběrového řízení. Prvostupňové rozhodnutí úřadu zatím není pravomocné; po doručení verdiktu bude mít Škodovka patnáct dnů na to, aby podala odvolání a nechala rozhodnutí přezkoumat. Pokud této možnosti využije, je případný podpis smlouvy mezi ČD a Siemensem blokován až do ukončení odvolacího řízení. Šetření u ÚOHS se tak teoreticky může natáhnout až do konce října, což by vyžadovalo další prodloužení nákupní opce ze strany Siemensu, která aktuálně trvá do 30. září.

„Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dnes rozhodnutí, kterým na základě důkladných právních analýz zamítl návrh společnosti Škoda Transportation ve věci veřejné zakázky na dodávku 16 kusů netrakčních komfortních jednotek pro dálkovou osobní dopravu, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření společnosti České dráhy,“ uvádí se ve velice stručném stanovisku, které ÚOHS zveřejnil v odpoledních hodinách. Antimonopolní úřad tímto krokem potvrzuje, že České dráhy neporušily zákon o veřejných zakázkách, když se netrakční jednotky od Siemensu rozhodly koupit přímým zadáním bez tendru. Spor o railjety se přitom rozhořel právě nad otázkou, zda je plánovaná akvizice skutečně mimořádně výhodná a časově omezená, jak tvrdily dráhy.

Ještě v polovině léta však kauza nabrala zcela nový rozměr, když při protichůdných odborných posudcích o výhodnosti railjetů začal ÚOHS zkoumat oprávněnost účasti Škodovky v celém případu. Poté, co plzeňský výrobce odmítl dodat dokumentaci k vlastnímu konkurenčnímu produktu, jenž by mohl dráhám nabídnout jako možnou alternativu, se debata z technických otázek přesunula k výkladu klíčových zákonů: zatímco zákon o veřejných zakázkách požaduje, aby předkladatel námitky byl relevantním soutěžitelem, jenž je schopný nabídnout alternativní produkt, Škoda samotná se naproti tomu stavěla do obecnější pozice dotčené osoby, jak jí definuje správní řád. Firma, jež v uplynulých desetiletích získala podstatnou část svých zakázek mimo otevřená výběrová řízení, totiž několikrát deklarovala svůj aktivní zájem napravit netransparentní prostředí udělování veřejných zakázek v Česku, a s touto vznešenější ambicí také oficiálně vstoupila do celé kauzy.

Zdroj: Ekonom.cz


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.9.2011 (20:01)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
Registered user Bartisko  mail  
05.09.2011 (22:21)  
Přesně jak říká Martin Grill. Vždyť přece 16 souprav po sedmi vozech je celkem 112 kvalitních moderních vagónů! Když těch slavných Bmz máme jen 41... tak to asi nebude jen takové plivnutí do vozového parku, což? :) Plus do toho započítejte Rakouské vozy co jezdí na některých EC (snad se předpokládají vyrovnávky i do dalších let) a koneckonců i ty ojetiny též z Rakouska o kterých se hovoří.
05.09.2011 (22:16)  
DJTiësto: ReActor není jediný, kdo kritizuje Economy Class v railjetu. Já se mu nedivím, páč tam jsou sedadla celkem nepohodlná, a co se týče barev, tak to není taky nejlepší.

Nicméně, railjety podporuju, protože:

1. Myslím si, že v Economy (možná i jedničce) budou úplně jiná sedadla.

2. Kdyby se railjety koupily, tak stále by to asi byly i ve 2.třídě skoro nejpohodlnější vozy ve vozovém parku. Akorát Bmz 241,245 (a možná budoucí modernizace Görtlizů) jsou na tom, co se týče cestovního komfortu, lépe (což je trochu smutné, zvážíme-li, kolik těch vozů celkově je).
05.09.2011 (22:01)  
ReActor:Tady je někdo slepej jak patrona. Já tam teda ty zásuvky vidím. Ale ono je to tím, že to nedělá Škodivka, co...? By mě docela zajímalo, jak by jako měla 2. třída vypadat, když tohle panáčkovy nevoní. Asi kožený sklopný křesílka, pokud možno do polohy ležmo, ne?:)))
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
05.09.2011 (21:48)  
tarten: Váha tvého příspěvku pod touto diskusí je diskutabilní - já nastiňuji pohled, který pod tímto konkrétním článkem ještě nevidím a ty mne informuješ, že se to někde jinde řeší často. Zbytek je úplně mimo téma...

ReActor: Pokud neumíš jezdit novými vlaky, tak jimi nejezdi a užívej si muzea, které ti náš (zatím stále) majoritní dopravce nabízí. A to bez příplatku!
Registered user tarten 
05.09.2011 (21:21)  
Martin Grill: Ale už se tu nikdo nezamýšlí nad tím, jaký bude dopad na celkové přerozdělení vozového parku u... Uvolní se vozy, které v tuto chvíli pendlují na spojích, na které bude následně nasaze SIVIC a tak bude možné shodit další desítky béček ze srázu...

Já mám spíš takový dojem, že ta myšlenka se tu objevuje celkem pravidelně. Už aby tu "railjety" byly.

každé mrtvé béčko je plusem pro cestující.
Pokud by šlo jen o to, tak se možná pár Béček může hodit ze skály díky škrtání 15% rychlíků...?
Correspondent or Member of ŽelPage IR  mail  
05.09.2011 (21:01)  
Chtěl bych se vyjádřit k výrokům typu "Škoda Transportation vyrábí...", "teď vyrábí jednopodlažní..." atd. atp.
Podle mého názoru Škoda Transportaiton nevyrábí nic! Je to holdingová společnost, tedy firma, obchodní jméno zaregistrované kdesi v jakémsi kyperském obchodním rejstříku a o společnících této firmy si můžeme myslet ledacos. Jsou tací, kteří je považují spíš za "bílé koně", kteří jen kryjí skutečné vlastníky. A skutečné výrobky vyrábějí společnosti, které se doposud jmenovaly (nebo stále jmenují) jinak, jen se jaksi všchny dohodly, že bude obchodně výhodnější, když přistoupí na to, co ten "holding" nabízí, totiž obchodní jméno Škoda Transporation, což vypadá ve světě tak, jako by to mělo něco společného s plzeňskou Škodovkou a s bývalou lokomotivkou Škoda. Je to tedy vlastně jen vzájemně výhodná spekulace. Skuteční výrobci se přiživují na světoznámém jméně a obskurní kyperský holding se přiživuje na těch výrobcích. Prosím, opravte mě, kdo jste do problému zasvěcenější., Je to přeci jen spíš můj dojem, než výsledek podrobného pátrání...
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
05.09.2011 (20:44)  
Pořád se tu řeší jen fakt, že budou nějaké nové soupravy - a já se na ně velmi těším. Ale už se tu nikdo nezamýšlí nad tím, jaký bude dopad na celkové přerozdělení vozového parku u... Uvolní se vozy, které v tuto chvíli pendlují na spojích, na které bude následně nasaze SIVIC a tak bude možné shodit další desítky béček ze srázu... Není to mnoho, ale každé mrtvé béčko je plusem pro cestující. A třeba se jednou dočkáme "ee" z Mova na rychlících, tedy tam, kam patří.
05.09.2011 (20:10)  
ReActor: "380tky se povedly - jen tak dál"

Musím sa spýtať: uniklo mi v poslednej dobe niečo? Keď som sa totiž naposledy díval, jazdilo tu už skoro rok pár kusov v skúšobnej prevádzke, ktoré sú stále v majetku výrobcu, nesmú ani všade na SŽDC, ani po troch rokoch sľubov nie sú schválené nikde v zahraničí a mimo dotovanej úvodnej 20ks dodávky ich výrobca za 7 rokov predal len 2, slovom DVA, kusy...
Registered user Bóřa 
05.09.2011 (19:41)  
Samozřejmě, že Railjet (nebo tedy korektně Siemens Viaggio Comfort) není Shinkansen. Z globálního pohledu to není zázrak a všehospása na kolejích. Je to "jen" pohodlná, technicky vyspělá souprava evropských standardů schopná jet 230 km/h. V evropském měřítku je to tedy odpovídající vlak na dlouhé trati, pokud se z nějakého důvodu nepoužije klasická VRT souprava. Z českého pohledu JE to ovšem opravdu zde již citovaný "raketoplán na kolejích". Nemůžeme se taky divit, když bychom na Railjet přesedlali z už velmi archivních béček...
05.09.2011 (19:31)  
... ale poukázat na to, že to není raketoplán na kolejích (i když to vizuálně tak vypadá)

A to je právě ono. Chceme-li přilákat do vlaku vetšinové cestující (kteří jím už dlouho nejeli), musí to hlavně dobře vypadat a být dostatečně společensky "IN", aby nebyla ostuda říct že "jsem tam jel vlakem". Viz Pendolino.

Skutečné pohodlí může posoudit jen pravidelný cestující schopný vlastního úsudku nezávislého na image, to zde není tak důležité.
  1 ... 12 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko