Doplněno: — Brno — Škodovka narazila – snaha Českých drah o nákup šestnácti souprav Siemens Viaggio Comfort z neodebrané objednávky ÖBB totiž dostala novou šanci díky dnešnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten v pondělí ráno zastavil správní řízení, které Škoda Transportation iniciovala koncem června kvůli záměru ČD odkoupit rakouské soupravy bez otevřeného výběrového řízení. Prvostupňové rozhodnutí úřadu zatím není pravomocné; po doručení verdiktu bude mít Škodovka patnáct dnů na to, aby podala odvolání a nechala rozhodnutí přezkoumat. Pokud této možnosti využije, je případný podpis smlouvy mezi ČD a Siemensem blokován až do ukončení odvolacího řízení. Šetření u ÚOHS se tak teoreticky může natáhnout až do konce října, což by vyžadovalo další prodloužení nákupní opce ze strany Siemensu, která aktuálně trvá do 30. září.
„Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dnes rozhodnutí, kterým na základě důkladných právních analýz zamítl návrh společnosti Škoda Transportation ve věci veřejné zakázky na dodávku 16 kusů netrakčních komfortních jednotek pro dálkovou osobní dopravu, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření společnosti České dráhy,“ uvádí se ve velice stručném stanovisku, které ÚOHS zveřejnil v odpoledních hodinách. Antimonopolní úřad tímto krokem potvrzuje, že České dráhy neporušily zákon o veřejných zakázkách, když se netrakční jednotky od Siemensu rozhodly koupit přímým zadáním bez tendru. Spor o railjety se přitom rozhořel právě nad otázkou, zda je plánovaná akvizice skutečně mimořádně výhodná a časově omezená, jak tvrdily dráhy.
Ještě v polovině léta však kauza nabrala zcela nový rozměr, když při protichůdných odborných posudcích o výhodnosti railjetů začal ÚOHS zkoumat oprávněnost účasti Škodovky v celém případu. Poté, co plzeňský výrobce odmítl dodat dokumentaci k vlastnímu konkurenčnímu produktu, jenž by mohl dráhám nabídnout jako možnou alternativu, se debata z technických otázek přesunula k výkladu klíčových zákonů: zatímco zákon o veřejných zakázkách požaduje, aby předkladatel námitky byl relevantním soutěžitelem, jenž je schopný nabídnout alternativní produkt, Škoda samotná se naproti tomu stavěla do obecnější pozice dotčené osoby, jak jí definuje správní řád. Firma, jež v uplynulých desetiletích získala podstatnou část svých zakázek mimo otevřená výběrová řízení, totiž několikrát deklarovala svůj aktivní zájem napravit netransparentní prostředí udělování veřejných zakázek v Česku, a s touto vznešenější ambicí také oficiálně vstoupila do celé kauzy.
Zdroj: Ekonom.cz

Nicméně, railjety podporuju, protože:
1. Myslím si, že v Economy (možná i jedničce) budou úplně jiná sedadla.
2. Kdyby se railjety koupily, tak stále by to asi byly i ve 2.třídě skoro nejpohodlnější vozy ve vozovém parku. Akorát Bmz 241,245 (a možná budoucí modernizace Görtlizů) jsou na tom, co se týče cestovního komfortu, lépe (což je trochu smutné, zvážíme-li, kolik těch vozů celkově je).
ReActor: Pokud neumíš jezdit novými vlaky, tak jimi nejezdi a užívej si muzea, které ti náš (zatím stále) majoritní dopravce nabízí. A to bez příplatku!
Já mám spíš takový dojem, že ta myšlenka se tu objevuje celkem pravidelně. Už aby tu "railjety" byly.
každé mrtvé béčko je plusem pro cestující.
Pokud by šlo jen o to, tak se možná pár Béček může hodit ze skály díky škrtání 15% rychlíků...?
Podle mého názoru Škoda Transportaiton nevyrábí nic! Je to holdingová společnost, tedy firma, obchodní jméno zaregistrované kdesi v jakémsi kyperském obchodním rejstříku a o společnících této firmy si můžeme myslet ledacos. Jsou tací, kteří je považují spíš za "bílé koně", kteří jen kryjí skutečné vlastníky. A skutečné výrobky vyrábějí společnosti, které se doposud jmenovaly (nebo stále jmenují) jinak, jen se jaksi všchny dohodly, že bude obchodně výhodnější, když přistoupí na to, co ten "holding" nabízí, totiž obchodní jméno Škoda Transporation, což vypadá ve světě tak, jako by to mělo něco společného s plzeňskou Škodovkou a s bývalou lokomotivkou Škoda. Je to tedy vlastně jen vzájemně výhodná spekulace. Skuteční výrobci se přiživují na světoznámém jméně a obskurní kyperský holding se přiživuje na těch výrobcích. Prosím, opravte mě, kdo jste do problému zasvěcenější., Je to přeci jen spíš můj dojem, než výsledek podrobného pátrání...
Musím sa spýtať: uniklo mi v poslednej dobe niečo? Keď som sa totiž naposledy díval, jazdilo tu už skoro rok pár kusov v skúšobnej prevádzke, ktoré sú stále v majetku výrobcu, nesmú ani všade na SŽDC, ani po troch rokoch sľubov nie sú schválené nikde v zahraničí a mimo dotovanej úvodnej 20ks dodávky ich výrobca za 7 rokov predal len 2, slovom DVA, kusy...
A to je právě ono. Chceme-li přilákat do vlaku vetšinové cestující (kteří jím už dlouho nejeli), musí to hlavně dobře vypadat a být dostatečně společensky "IN", aby nebyla ostuda říct že "jsem tam jel vlakem". Viz Pendolino.
Skutečné pohodlí může posoudit jen pravidelný cestující schopný vlastního úsudku nezávislého na image, to zde není tak důležité.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











