..: Naděje pro ČD: ÚOHS zamítl námitku Škody Transportation :..

Railjet ÖBB, InnoTrans 2008, foto: GeorgoDoplněno:Brno — Škodovka narazila – snaha Českých drah o nákup šestnácti souprav Siemens Viaggio Comfort z neodebrané objednávky ÖBB totiž dostala novou šanci díky dnešnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten v pondělí ráno zastavil správní řízení, které Škoda Transportation iniciovala koncem června kvůli záměru ČD odkoupit rakouské soupravy bez otevřeného výběrového řízení. Prvostupňové rozhodnutí úřadu zatím není pravomocné; po doručení verdiktu bude mít Škodovka patnáct dnů na to, aby podala odvolání a nechala rozhodnutí přezkoumat. Pokud této možnosti využije, je případný podpis smlouvy mezi ČD a Siemensem blokován až do ukončení odvolacího řízení. Šetření u ÚOHS se tak teoreticky může natáhnout až do konce října, což by vyžadovalo další prodloužení nákupní opce ze strany Siemensu, která aktuálně trvá do 30. září.

„Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dnes rozhodnutí, kterým na základě důkladných právních analýz zamítl návrh společnosti Škoda Transportation ve věci veřejné zakázky na dodávku 16 kusů netrakčních komfortních jednotek pro dálkovou osobní dopravu, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření společnosti České dráhy,“ uvádí se ve velice stručném stanovisku, které ÚOHS zveřejnil v odpoledních hodinách. Antimonopolní úřad tímto krokem potvrzuje, že České dráhy neporušily zákon o veřejných zakázkách, když se netrakční jednotky od Siemensu rozhodly koupit přímým zadáním bez tendru. Spor o railjety se přitom rozhořel právě nad otázkou, zda je plánovaná akvizice skutečně mimořádně výhodná a časově omezená, jak tvrdily dráhy.

Ještě v polovině léta však kauza nabrala zcela nový rozměr, když při protichůdných odborných posudcích o výhodnosti railjetů začal ÚOHS zkoumat oprávněnost účasti Škodovky v celém případu. Poté, co plzeňský výrobce odmítl dodat dokumentaci k vlastnímu konkurenčnímu produktu, jenž by mohl dráhám nabídnout jako možnou alternativu, se debata z technických otázek přesunula k výkladu klíčových zákonů: zatímco zákon o veřejných zakázkách požaduje, aby předkladatel námitky byl relevantním soutěžitelem, jenž je schopný nabídnout alternativní produkt, Škoda samotná se naproti tomu stavěla do obecnější pozice dotčené osoby, jak jí definuje správní řád. Firma, jež v uplynulých desetiletích získala podstatnou část svých zakázek mimo otevřená výběrová řízení, totiž několikrát deklarovala svůj aktivní zájem napravit netransparentní prostředí udělování veřejných zakázek v Česku, a s touto vznešenější ambicí také oficiálně vstoupila do celé kauzy.

Zdroj: Ekonom.cz


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.9.2011 (20:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
05.09.2011 (17:50)  
No sokromnící styl cestování zvednou každopádně. Také doufám, že RailJety se u nás objeví.
registrovaný uživatel tarten 
05.09.2011 (17:48)  
Takže dobrá zpráva, doufejme, že ne málo dobrá a že se ještě mezi lhůtami najde cesta.

jeho představitelé navíc záležitost odmítají komentovat s odkazem na připravované oficiální stanovisko.

Není to náhodou toto?
http://www.compet.cz/verejne-zakazky/aktuality-z-verejnych-zakazek/uohs-zamitl-navrh-spolecnosti-skoda-transportation/

Včetně "Vydané předběžné opatření pozbývá platnosti nabytím právní moci tohoto rozhodnutí ÚOHS."
05.09.2011 (17:44)  
Uvidíme, věřím tomu, snad to dopadne. A jestli ne, tak aspoň budu věřit novým soukromníkům, že pozdvihnou úroveň českého cestování ještě výš.
registrovaný uživatel Bóřa 
05.09.2011 (17:38)  
Nečekaně dobrá zpráva!!! Musím říct, že ve chvíli, kdy Škoda začala řvát, jsem měl pocit, že je po všem, že ÚOHS podlehne tlakům politickým (které zase budou řízeny kypersko-plzeňsko-bůhvíjakou lobby), zželí se mu 16ti zahraničními jednotkami jednoznačně definitivně už odepsaného českého železničního průmyslu a cestující budou dále jezdit v šunkách a zbožně minimálně dekádu zbožně koukat na Škodu, jestli vyrobí něco alespoň vzdáleně Viaggiu podobného. A vida! Ještě sice není vyhráno, ale naděje žije. Nedělám si iluze o tom, že se Škoda vzdá. Ta si půjde stěžovat i k pánubohu, když pozemské právní prostředky nepomohou. Také si ale myslím, že Siemens projeví trochu shovívavosti a ještě posečká s opcí. Přece jenom se mu otevírá cesta, jak se dodávkou "vlajkové lodi" ČD (Pendolina nechť mi odpustí), která bude hodně vidět a bude se o ní hodně mluvit, ve velkém stylu uvést na trh s obrovským potenciálem (všichni víme, jak vozový park ČD vypadá...). Railjety, držím vám palce, modrá by vám navíc moc slušela!
registrovaný uživatel Petr Adámek  mail  
05.09.2011 (17:20)  
Také stále doufám, že se to v najbrtím stylu (leč nerad, studio Najbrt promine) objeví na našich tratích
05.09.2011 (17:19)  
Proč se u nás proti všemu dá pořád do nekonečna odvolávat? Když Škoda nic ÚHOS nedodala, tak proč nemůže říct že námitka se zamítá a je to definitivní?
05.09.2011 (17:10)  
Nevím, že ta naše Škodovka musí pořád dělat ňáke naschvály. Akorát slibuji a vysokorychlostní soupravu pořád nevyrobyly. Doufám, že Siemens počká a RaijlJEty brzy uvidím v našich barvách.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
05.09.2011 (17:00)  
SIVIC- SIemens VIagio Comfort
omlouvám se, nechtěl jsem to psát celé
registrovaný uživatel Antony 
05.09.2011 (16:47)  
tak ted at pri nas stoji buh a siemens pocka a skodu posle do pekel :-)
05.09.2011 (16:41)  
No já tedy nevím, ale jak tady čtu ty komentáře, tak je jeden negativní vedle druhého, ostatně jak dnes bývá zvykem. Podle mého je tato zpráva dobrá a vzbuzuje alespň trochu naděje. Lepší než kdyby přišla zpráva, že to ÚOHS zatrhnul. Nějaká naděje tu je.
  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko