..: Naděje pro ČD: ÚOHS zamítl námitku Škody Transportation :..

Railjet ÖBB, InnoTrans 2008, foto: GeorgoDoplněno:Brno — Škodovka narazila – snaha Českých drah o nákup šestnácti souprav Siemens Viaggio Comfort z neodebrané objednávky ÖBB totiž dostala novou šanci díky dnešnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten v pondělí ráno zastavil správní řízení, které Škoda Transportation iniciovala koncem června kvůli záměru ČD odkoupit rakouské soupravy bez otevřeného výběrového řízení. Prvostupňové rozhodnutí úřadu zatím není pravomocné; po doručení verdiktu bude mít Škodovka patnáct dnů na to, aby podala odvolání a nechala rozhodnutí přezkoumat. Pokud této možnosti využije, je případný podpis smlouvy mezi ČD a Siemensem blokován až do ukončení odvolacího řízení. Šetření u ÚOHS se tak teoreticky může natáhnout až do konce října, což by vyžadovalo další prodloužení nákupní opce ze strany Siemensu, která aktuálně trvá do 30. září.

„Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dnes rozhodnutí, kterým na základě důkladných právních analýz zamítl návrh společnosti Škoda Transportation ve věci veřejné zakázky na dodávku 16 kusů netrakčních komfortních jednotek pro dálkovou osobní dopravu, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření společnosti České dráhy,“ uvádí se ve velice stručném stanovisku, které ÚOHS zveřejnil v odpoledních hodinách. Antimonopolní úřad tímto krokem potvrzuje, že České dráhy neporušily zákon o veřejných zakázkách, když se netrakční jednotky od Siemensu rozhodly koupit přímým zadáním bez tendru. Spor o railjety se přitom rozhořel právě nad otázkou, zda je plánovaná akvizice skutečně mimořádně výhodná a časově omezená, jak tvrdily dráhy.

Ještě v polovině léta však kauza nabrala zcela nový rozměr, když při protichůdných odborných posudcích o výhodnosti railjetů začal ÚOHS zkoumat oprávněnost účasti Škodovky v celém případu. Poté, co plzeňský výrobce odmítl dodat dokumentaci k vlastnímu konkurenčnímu produktu, jenž by mohl dráhám nabídnout jako možnou alternativu, se debata z technických otázek přesunula k výkladu klíčových zákonů: zatímco zákon o veřejných zakázkách požaduje, aby předkladatel námitky byl relevantním soutěžitelem, jenž je schopný nabídnout alternativní produkt, Škoda samotná se naproti tomu stavěla do obecnější pozice dotčené osoby, jak jí definuje správní řád. Firma, jež v uplynulých desetiletích získala podstatnou část svých zakázek mimo otevřená výběrová řízení, totiž několikrát deklarovala svůj aktivní zájem napravit netransparentní prostředí udělování veřejných zakázek v Česku, a s touto vznešenější ambicí také oficiálně vstoupila do celé kauzy.

Zdroj: Ekonom.cz


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.9.2011 (20:01)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ zesp 
06.09.2011 (7:09)  
Tak to jsem netušil, že od st. hranic do Lince je 230 Km/h!!! To museli zavést hodně na "tajnačku" (byť za cenu výstavby úplně nové tratě), protože to už by se tady někdo o tom propastném rozdílu rychlostí mezi ČR a Rakouskem určitě rozepsal... A nebo jsem někde chyběl???
registrovaný užívateľ Chilli 
06.09.2011 (7:08)  
Michal Čvančara:
Díky za info. Nikde to tu není, tak se zeptám. Jsou railjety klimatizované?? Dnes už by to mělo být standardem, ale stejně bych to měl radši od někoho potvrzené. Poslední tři týdny v béčku byly fakt luxusní xD
06.09.2011 (0:35)  
Michal Čvančara) Odkdy se na rakouské lokálce ze Summerau do Linze jezdí 230 km/h? :-)
06.09.2011 (0:30)  
Taky bych si dovolil zareagovat, jakožto někdejší cestující soupravy Railjet.
Předně ty vámi kritizované sedačky jsou naopak velice pohodlné a dobře sklopné. Podporují ergonomický tvar lidského těla, samozřejmě pokud nemáte 150 kg, pak chápu, že se radši vozíte v "osmisedačkovém" kupé. Samozřejmostí jsou zásuvky mezi sedadly, klimatizace, obrazovky s informacemi o průběhu cesty a přípojích, jídelní lístek, možná i wifi, což je však záležitost, kterou nevím, jak ČD ještě vyřeší.
Dalším plusem jsou samotné koncepce souprav. V každé by měl být k dispozici jídelní vůz a k tomu ještě oddíl, zabírající zhruba polovinu jednoho vozu, který je označen jako Board Cinema. Předpokládám, že v Rakousku to bylo koncipováno zejména na děti, které se obvykle při několikahodinových cestách nudí a toto je ideální cesta, jak je zabavit, aby přitom ve velkoprostorových oddílech neječely a nepobíhaly.
Dalším plusem je rychlost 230 km/h. V Česku ji zatím neužijete, leč kdyby tato souprava jezdila na trase Praha - Linz Hbf, je plně využitelná v celém rakouském úseku. Garantuji ze své zkušenosti, že rychlost vůbec nepocítíte. Zatím to snad stačí ... Railjety přinesou zlepšení kvality služeb, oživení o železnici a další podněty pro konkurenci.
registrovaný užívateľ M 
05.09.2011 (23:49)  
Co je levnejsi? Jeden vagon z railjetu nebo jeden fungl novy bmpz (ze to komplikuje ten ridici vuz vim, ale budiz)?
Pokud railjet, tak co se resi? Nejaky sedadla? Tak sedadla (nebo dokonce barva!) muzou byt dobry nebo spatny snad v cemkoliv, ne?
registrovaný užívateľ ReActor  mail  
05.09.2011 (23:42)  
DJTiesto: jel jsi v RailJetu? nebo sedíš očima?
05.09.2011 (22:50)  
Elias is best: Tak zrovna ČD asi taky nejsou v pozici, že by mohly rozhazovat....No ale je to docela zajímavá myšlenka, kdyby ČD chtěly, jestli by jim tam Siemens za příplatek dal pohodlnější sesle?
registrovaný užívateľ tarten 
05.09.2011 (22:43)  
Martin Grill: Zbytek je úplně mimo téma...

Přesto ho zde mohu úspěšně rozvíjet. Ať se totiž ČD podaří koupit tyhle "railjety", nebo ne tyhle, ale něco podobného, nebo vůbec nic, tak pravděpodobně Béčka budou padat ze skály podobným tempem. Ať chceme nebo ne, nejvyššší expresní vrstva se postupně dostává do kategorie "na podnikatelské riziko", zatímco objednávka od státu bude klesat. Pokud tam ČD nenasadí něco velice slušného, udělají to za ně jiní, a průměrně slušné vozy ČD budou Béčka vytlačovat z té pomyslné skály tak jako tak, jen trošičku později. Navíc tu máme harmonogram soutěží o rychlíkové tratě, a vzhledem k zájmu soukromníků nečekám, že by se to dalo vysoutěžit nejen s béčkem, ale ani s něčím pouze neurážejícím. Takže nové vlaky, nejspíš jednotky, a další Béčka z kola ven.
05.09.2011 (22:29)  
DJTiësto: Máš pravdu, ale i teď se vyrábí velice pohodlné sedačky (třeba i BorCad, ten vyvíjí neskutečně dobrej typ sedaček). Bmz 241 má sice tak trochu horší sedačky, ale stále lepší, než ty v railjetu, tím jsem si naprosto jist. Nebo se třeba podívej na ICE, Jančurova Apmz, polský nový vagóny atd. Tady je vidět, že ÖBB šetřily jak mohly.
05.09.2011 (22:22)  
Elias is best:ale to je prostě dobou. Prostě ted už nejsou tak pohodlný sedačky, i když nevím proč. V první serii Bmz, byly ty nejlepší sedačky co znám a ejhle, druhá serie už stojí za...
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko