Doplněno: — Brno — Škodovka narazila – snaha Českých drah o nákup šestnácti souprav Siemens Viaggio Comfort z neodebrané objednávky ÖBB totiž dostala novou šanci díky dnešnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten v pondělí ráno zastavil správní řízení, které Škoda Transportation iniciovala koncem června kvůli záměru ČD odkoupit rakouské soupravy bez otevřeného výběrového řízení. Prvostupňové rozhodnutí úřadu zatím není pravomocné; po doručení verdiktu bude mít Škodovka patnáct dnů na to, aby podala odvolání a nechala rozhodnutí přezkoumat. Pokud této možnosti využije, je případný podpis smlouvy mezi ČD a Siemensem blokován až do ukončení odvolacího řízení. Šetření u ÚOHS se tak teoreticky může natáhnout až do konce října, což by vyžadovalo další prodloužení nákupní opce ze strany Siemensu, která aktuálně trvá do 30. září.
„Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dnes rozhodnutí, kterým na základě důkladných právních analýz zamítl návrh společnosti Škoda Transportation ve věci veřejné zakázky na dodávku 16 kusů netrakčních komfortních jednotek pro dálkovou osobní dopravu, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření společnosti České dráhy,“ uvádí se ve velice stručném stanovisku, které ÚOHS zveřejnil v odpoledních hodinách. Antimonopolní úřad tímto krokem potvrzuje, že České dráhy neporušily zákon o veřejných zakázkách, když se netrakční jednotky od Siemensu rozhodly koupit přímým zadáním bez tendru. Spor o railjety se přitom rozhořel právě nad otázkou, zda je plánovaná akvizice skutečně mimořádně výhodná a časově omezená, jak tvrdily dráhy.
Ještě v polovině léta však kauza nabrala zcela nový rozměr, když při protichůdných odborných posudcích o výhodnosti railjetů začal ÚOHS zkoumat oprávněnost účasti Škodovky v celém případu. Poté, co plzeňský výrobce odmítl dodat dokumentaci k vlastnímu konkurenčnímu produktu, jenž by mohl dráhám nabídnout jako možnou alternativu, se debata z technických otázek přesunula k výkladu klíčových zákonů: zatímco zákon o veřejných zakázkách požaduje, aby předkladatel námitky byl relevantním soutěžitelem, jenž je schopný nabídnout alternativní produkt, Škoda samotná se naproti tomu stavěla do obecnější pozice dotčené osoby, jak jí definuje správní řád. Firma, jež v uplynulých desetiletích získala podstatnou část svých zakázek mimo otevřená výběrová řízení, totiž několikrát deklarovala svůj aktivní zájem napravit netransparentní prostředí udělování veřejných zakázek v Česku, a s touto vznešenější ambicí také oficiálně vstoupila do celé kauzy.
Zdroj: Ekonom.cz

Ten odkaz na rádio byl zajímavý a poslechl jsem si ho.
Mě osobně tam zaujala jedna situace. A to vstup určitého pána, který říká konkrétní problém se spoji od zhruba 40 minuty 46 vteřiny. A domnívám se, že pánové pan Blažek a pan Jančura zcela nepostřehli, o čem ten pán přesně mluví.
Ten pán řekl zajímavé příklady. Přijede rychlíkem z Prahy do Hranic na Moravě, škoda že neuvedl čas a tam mu o 5 minut dříve ujede přípoj na Vsetím. A následně tam musí hodinu čekat. Nebo tam říká další příklad, že se potřebuje dostat ze Vsetína do Ostravy na 12:00. A opět přijede rychlíkem ze Vsetína do Hranic na Moravě a tam mu o 7 minut opět dříve ujede rychlík na Ostravu. A musí tam následně opět hodinu a dvacet minut čekat. Dle příkladů toho pána může být problém s návaznosti spojů na spoje od/z Vsetína v Hranicích na Moravě.
Proč jsem o tom psal. Protože mě osobně by třeba ten problém toho pána zajímal více. I kdyby se na ten problém měl podívat někdo jiný. Já tam třeba osobně vidím nedostatek také v docela důležité prvotní věci, kvůli které to vzniklo a nemuselo. To co pan Blažek ani pan Jančura nezaregistrovali. A navíc ten pán by mohl být příště další cestující ve vlaku.
vcera byl na CRO2 rozhovor s Antoninem Blazkem (CD) a Radimem Jancurou (RJ)
primy link na audio je http://www.rozhlas.cz/default/default/rnp-player-2.php?id=2428534&drm=
pokud by to nefungovalo, tak MP3 je zde http://media.rozhlas.cz/_audio/2428534.mp3
Druhým důvodem, proč jsme do sporu šli, je naše obava o budoucnost vagonářského průmyslu v Česku. Do nedávné doby jsme byli v tomto segmentu jeden z tradičních producentů. Dnes se u nás „vagonářství“ nikam nevyvíjí a vlastně jen pomalu odumírá. Zakázka podobného rozměru by znamenala obnovu této tradice. Mohli bychom investovat peníze do vývoje nových výrobků a jistě bychom s nimi mohli uspět i venku, na zahraničních trzích. Pevně věřím, že kdyby Škodovka podobnou zakázku získala, tak bychom v krátké době
dokázali vyvinout a vyrobit vagóny, které by mohly směle konkurovat těm zahraničním.
A malý drb k railjetům - v roce 2004 byl ve Vídni workshop ,kde jeden zaměstnanec ÖBB nadhodil, že by se soupravy mohly jnenovat railjet. Informace zapadla,nicméně pořadatel workshopu,rakouský lobbista ,nelenila jméno railjet si zaregistroval. A když ÖBB přišli s tím, že tedy tento název použijí,lobbista jim práva k názvu střelil za 180 tisíc eur.
Tak jestli to u nás vyjde,jsem zvědav,jak to s tím pojmenováním bude, když název railjet je již vcelku zažitý.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











